A jövőt 3 W formálja: Weather, Web, Women
A 3 W elmélet szerint a 21. századot három feltörekvő erő formálja majd: az időjárás, a világháló és a nők. Az Angliából származó feltevés szerint a jövő szervezeteire és magára a gazdaságra ez a három tényező minden másnál nagyobb hatással lesz.
Az időjárás mindent megváltoztat
A Berlini Humboldt Egyetem és az Éghajlatelemző Központ közös tanulmánya szerint a jövőben az extrém szárazság és a hosszantartó meleg mellé egyenetlen és kiszámíthatatlan csapadékeloszlás társul majd, monszunszerű esőzések formájában. És hogy mindez hogyan hat a gazdaság szereplőire és folyamataira?
Először is, az éghajlatváltozás kihat a mezőgazdasági termékek termesztésére és a nyersanyagok kitermelésére, ebből kifolyólag azok árára és a termelők árbevételére. A megváltozott és felerősödött éghajlati elemek miatt a közlekedésben is fennakadások lehetnek, az összeadódó késések pedig kiesett napokat jelenthetnek a kereskedőknek. A turisztikai szektor is megsínyli a felmelegedést, világszerte erős hőhullámok, áradások és aszályok váltakoznak a városokban. A váratlan és özönvízszerű esőzések hatására az ingatlan tulajdonok és földbirtokok erősen amortizálódnak, tönkre is mehetnek. Nem utolsó szempont az sem, hogy a fogyasztók vásárlási szokásait is alakítja az időjárás. Főleg a szezonális termékek és szolgáltatások piaca van kitéve az éghajlatváltozás viszontagságainak.
A világháló mindent átsző
A Statista legfrissebb adatai alapján 2019 októberében a világ lakosságának 58%-a, azaz közel 4,48 milliárd ember számított aktív internetfelhasználónak. Mára szinte az összes iparágban és szektorban jelen van az internet, melynek köszönhetően minden eddiginél gyorsabbak és egyszerűbbek a folyamatok. A vásárlók pedig pillanatok alatt találnak megoldást, legyen szó bármilyen problémáról.
A vállalatok könnyűszerrel tudják elérni a már meglévő és potenciális fogyasztóikat is, a személyre szabott reklámokkal hatékonyan képesek megtalálni célcsoportjukat. Gyors és kétoldalú kommunikációt tudnak velük kialakítani, a valós idejű visszajelzés a cégeknek és a többi vásárlónak is hasznos. A világháló segítségével egyszerűen tudják figyelni a versenytársak tevékenységét és a fogyasztói trendek alakulását is. A vállalatoknak módjában áll megismerni fogyasztóik adatait, illetve utánkövetni egy-egy reklám(kampány) sikerességét. Online a hirdetési költségek is jóval alacsonyabbak, mint az offline felületeken. Az internetnek hála könnyebb befektetőket találni, innovatívnak lenni, és online tréningek ezrein keresztül tanulni is. A cégek közösségeket hozhatnak létre a közösségi média felületeken, illetve a márka- és imázsépítés terén is végtelen a lehetőségek tárháza. És még sokáig lehetne sorolni…
A nő mint a jövőt befolyásoló erő
Végül, de semmiképp sem utolsó sorban a harmadik „erő”: a NŐ. Az IBM egyik idei kutatása szerint – amit világszerte 2300 cég segítségével végeztek el – a nők csupán 18%-át alkotják a senior vagy vezető beosztásban lévők táborának. És noha ahhoz, hogy ez kiegyenlítődjön akár több, mint 50 évre is szükség lehet, tény, hogy azok a vállalatok, ahol törekednek a vezetőségben a nemek egyenlő eloszlására, sokkal profitábilisabbak. Itthon valamivel jobb a helyzet, az Interreg szintén idén megjelent elemzése alapján – mely a Duna Régióhoz tartozó országokat hasonlította össze – 2017-ben Magyarországon a senior és középvezető pozíciókban lévők 39,4%-a nő volt. Valamint nemrégiben útjára indult egy 20/20/20 nevet viselő kezdeményezés a HBLF jóvoltából, melynek küldetése, hogy a nők arányát a hazai vállalatvezetésben és az igazgatóságokban 20%-ra, vagy annál magasabbra növelje 2020-ra, valamint csökkentse a nők és férfiak között esetleg fennálló fizetéskülönbségeket. „Mi is osztjuk ‛Why Women Mean Business’ című könyv1 megállapítását, miszerint századunk fejlődésére legnagyobb hatással a 3 W – az időjárás, az internet és a nők – lesznek.” – mondja Kristóf Györgyi, a Hammel & Hochreiter vezetője, aki a női karriermenedzsment egyik ismert szakértője. „Ezt támasztja alá az az évekkel ezelőtt készült kutatás is, amely jövedelmezőség szempontjából vizsgálta meg a világ 300 legnagyobb vállalatát. Kiderült, hogy a lista élén lévő cégek menedzsmentjében legalább egy nő biztosan volt. Vagyis nyereségesebben működik a vállalat, ha nők is közreműködnek a vezetésében.”
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk
Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk
Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk
- 393 ezer forintos fizetéssel lenne elégedett a Z generáció 4 hónapja
- A magyar vállalatvezetők jóval optimistábbak globális társaiknál, de ettől nagyon tartanak 4 hónapja
- Kiderült, mi foglalkoztatja leginkább a fiatalokat 5 hónapja
- Németország: így hat a gyenge gazdaság a munkaerőpiacra 5 hónapja
- Az AI inkább növeli, mint csökkenti a dolgozói létszámot? Így látják a jövőt a világ vezérigazgatói 5 hónapja
- Hankó Balázs elmondta, hogy lesz erős az európai gazdaság 6 hónapja
- Olvasd Magyarország legújabb kriptovaluta híroldalát 6 hónapja
- Szijjártó Péter: a kormány 77 vállalattal kötött megállapodást új beruházásokról 6 hónapja
- Orbán Viktor: jobban fogunk élni 2025-ben, mint 2024-ben 7 hónapja
- Itt a bizonyíték, hogy változtatni kell, különben elrohasztja az agyunkat az internet 7 hónapja
- Orbán Viktor a 2025-ös költségvetésről: történnek majd olyan dolgok Magyarországon, amelyek korábban még sosem 8 hónapja