kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

A legjobb dolgokat mindig a szükség hívja életre

Ez nem csak a mindennapjainkat megkönnyítő technikai vívmányok feltalálására igaz, hanem azokra a szolgáltatásokra is, amelyek a vállalatok életét könnyítik meg. Sok munkavállaló nem is gondolná, hogy a havi fizetését akár a munkahelyétől több száz kilométerre számolják ki, és a bérpapírja is onnan érkezik… Vagy a HR ügyintéző nem a szomszéd irodából telefonál, még csak nem is ugyanannál a cégnél dolgozik mint ő, mégis minden kérdésre válaszol a hazautazási támogatástól kezdve a személyes cafeteria választásáig.

Egyik cégvezető barátom rendszeresen kollégái ötletparádéját hallgatta arról, hogy még milyen juttatásokat lehetne adni (azaz kapni): adókedvezmények, SZÉP kártya, adómentes hiteltörlesztés… Arra azonban már nem volt ötletük, hogyan lehetne ezeket a juttatásokat kiszámolni, bevezetni. Barátom sem tudta, ezért úgy döntött, szakemberre bízza a dolgot. A könyvelőjéhez fordult, de ő nem vállalta el, mert a cég növekedése miatt a számlákkal is alig tudott megbirkózni. Felhívta azonban a figyelmét egy HrHotspot nevű szolgáltatásra, amely új a piacon, ugyanakkor a cég és az ott dolgozó szakemberek már régóta ismert nevek a szakmában. Ez nemcsak a barátomat tette kíváncsivá, hanem engem is.

Mindent egy helyen, egyszerűen, azonnal: ez a HRHotSpot

A HrHotspot tulajdonképpen egy „shared service center”, ahol a HR szolgáltatások széles palettájáról választhat a cég neki megfelelő csomagot vagy egyedi szolgáltatást, időlegesen vagy folyamatos jelleggel. Lehet csak bérszámfejtést kérni vagy munkaügyi tanácsadást, de akár komplett toborzási osztályt is bérelhet az ügyfél, ha néhány hónap alatt kell felfuttatnia a létszámot.

Ez azoknak a kis- és közepes méretű vállalkozásoknak jelent ideális megoldást, amelyeknek az általános HR szolgáltatásokon túl csak időnként van szükségük többre, illetve a mindennapi HR feladatok olyan hullámzó tendenciát mutatnak, amelyet saját erőforrásból csak jelentős többletráfordítással tudnának ellátni. Nyilván a legjobb költséghatékonyságot akkor lehet elérni, ha az alapfeladatokat már eleve kiszervezi a cég a HrHotSpot-ba, hiszen akkor bármely többlet kérés esetén a szolgáltató már rendelkezik a legfontosabb adatokkal, amire rá lehet építeni a plusz szolgáltatásokat.

Miután mindezt megtudtam, felmerült bennem a kérdés, hogy ebben a gyorsan változó jogszabályi környezetben hogyan és miért kezd bele egy cég ilyen komplex, nagy rugalmasságot kívánó vállalkozásba.

– Mert az ügyfeleink ezt szeretnék. Nekik is nagyon rugalmasan kell alkalmazkodniuk a megrendelőikhez, így tőlünk is joggal várhatják el ugyanezt – válaszolta Szabó Béla, az ALFA HUMAN Kft. ügyvezető igazgatója, a HrHotspot megálmodója. – Az ötletet az a tapasztalatunk adta, hogy miután egy ügyfél bizalmat szavaz nekünk, nincs megállás. Egyre-másra kapjuk az érdekesebbnél-érdekesebb feladatokat, ami nekünk kellemes kihívás is, nemcsak üzlet. Mivel ez már a cég megalapítása óta így megy, a megfelelő szakemberek rendelkezésre állnak. Már csak egy kis belső munka, bővítés és átszervezés kellett, és a HrHotspot máris üzemkész lett.

Tulajdonképpen a legelső partnerünk is HrHotspot szolgáltatást vett, csak még nem tudta… - mondta Szabó Béla. – Nem akart a szervezetén belül újabb osztályt, így kiszervezte a bérszámfejtéssel együtt az egész HR csoportot. Ők azóta is a partnereink, az akkori dolgozóik máig a mi munkatársaink, csak már összetettebb munkakörrel, érdekesebb feladatokkal. Egy magunk fajta cégnél az sem elhanyagolható, hogyan tudjuk ide vonzani az új munkatársakat és megtartani azokat, akik már évek óta velünk dolgoznak. A különleges, izgalmas munkakör nagyon fontos tényező ebben.

- Mit várnak ettől a kezdeményezéstől?

- Egyértelműen több elégedett megrendelőt. Nagy hiányt pótol a HrHotspot a mai magyar szolgáltatói piacon, bár külföldön ez egy mindennapos dolog. A legtöbb cégvezető nem is tudja pontosan, hogy mit tehet, kihez fordulhat, ha például olyan gondja van, hogy azonnal kellene neki három toborzó három hónapra. Vagy egy nagy autógyár beszállítója, és olyan HR osztályt akar, ami olyan felkészült, mint az ottani HR osztály, de neki csak 80 embere van és a költségvetése töredéke az autógyárénak. A legtöbb ilyen cég még saját HR szakembert sem tud alkalmazni, nemhogy egy olyan osztályt, ahol a bérszámfejtéstől a szervezetfejlesztésig minden szaktudás megtalálható.

- Megérett erre már a magyar piac? Sokan a könyvelők díján is komolyan alkudoznak.

- Az alku az üzlet része - válaszolta mosolyogva Szabó Béla. – A világ azonban efelé megy. A legtöbb globális nagyvállalat már rég ilyen központokba szervezte ki a HR és IT feladatait, hazánkban is számos példa van erre. Inkább előbb, mint utóbb eljön ennek az ideje a kis- és középvállalatoknál is. Az emberi erőforrás és a szakértelem felértékelődik, ugyanakkor a költséghatékonyság is fontos szempont. Mi elébe mentünk az elvárásoknak, mert egyre inkább azt látjuk, hogy a cégek az üzletre akarnak koncentrálni, és olyan professzionális szolgáltató partnerre van szükségük, aki levesz minden más terhet a vállukról.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk

Megtartott munkáltatói ígéretek

A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk

Csodálatos panoráma - végtelen látvány Ez a Hotel Ózon és a hamarosan nyíló Infinity étterem a Mátra szívében!

Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk