A legjobb dolgokat mindig a szükség hívja életre
Ez nem csak a mindennapjainkat megkönnyítő technikai vívmányok feltalálására igaz, hanem azokra a szolgáltatásokra is, amelyek a vállalatok életét könnyítik meg. Sok munkavállaló nem is gondolná, hogy a havi fizetését akár a munkahelyétől több száz kilométerre számolják ki, és a bérpapírja is onnan érkezik… Vagy a HR ügyintéző nem a szomszéd irodából telefonál, még csak nem is ugyanannál a cégnél dolgozik mint ő, mégis minden kérdésre válaszol a hazautazási támogatástól kezdve a személyes cafeteria választásáig.
Mindent egy helyen, egyszerűen, azonnal: ez a HRHotSpot
A HrHotspot tulajdonképpen egy „shared service center”, ahol a HR szolgáltatások széles palettájáról választhat a cég neki megfelelő csomagot vagy egyedi szolgáltatást, időlegesen vagy folyamatos jelleggel. Lehet csak bérszámfejtést kérni vagy munkaügyi tanácsadást, de akár komplett toborzási osztályt is bérelhet az ügyfél, ha néhány hónap alatt kell felfuttatnia a létszámot.
Ez azoknak a kis- és közepes méretű vállalkozásoknak jelent ideális megoldást, amelyeknek az általános HR szolgáltatásokon túl csak időnként van szükségük többre, illetve a mindennapi HR feladatok olyan hullámzó tendenciát mutatnak, amelyet saját erőforrásból csak jelentős többletráfordítással tudnának ellátni. Nyilván a legjobb költséghatékonyságot akkor lehet elérni, ha az alapfeladatokat már eleve kiszervezi a cég a HrHotSpot-ba, hiszen akkor bármely többlet kérés esetén a szolgáltató már rendelkezik a legfontosabb adatokkal, amire rá lehet építeni a plusz szolgáltatásokat.
Miután mindezt megtudtam, felmerült bennem a kérdés, hogy ebben a gyorsan változó jogszabályi környezetben hogyan és miért kezd bele egy cég ilyen komplex, nagy rugalmasságot kívánó vállalkozásba.
– Mert az ügyfeleink ezt szeretnék. Nekik is nagyon rugalmasan kell alkalmazkodniuk a megrendelőikhez, így tőlünk is joggal várhatják el ugyanezt – válaszolta Szabó Béla, az ALFA HUMAN Kft. ügyvezető igazgatója, a HrHotspot megálmodója. – Az ötletet az a tapasztalatunk adta, hogy miután egy ügyfél bizalmat szavaz nekünk, nincs megállás. Egyre-másra kapjuk az érdekesebbnél-érdekesebb feladatokat, ami nekünk kellemes kihívás is, nemcsak üzlet. Mivel ez már a cég megalapítása óta így megy, a megfelelő szakemberek rendelkezésre állnak. Már csak egy kis belső munka, bővítés és átszervezés kellett, és a HrHotspot máris üzemkész lett.
Tulajdonképpen a legelső partnerünk is HrHotspot szolgáltatást vett, csak még nem tudta… - mondta Szabó Béla. – Nem akart a szervezetén belül újabb osztályt, így kiszervezte a bérszámfejtéssel együtt az egész HR csoportot. Ők azóta is a partnereink, az akkori dolgozóik máig a mi munkatársaink, csak már összetettebb munkakörrel, érdekesebb feladatokkal. Egy magunk fajta cégnél az sem elhanyagolható, hogyan tudjuk ide vonzani az új munkatársakat és megtartani azokat, akik már évek óta velünk dolgoznak. A különleges, izgalmas munkakör nagyon fontos tényező ebben.
- Mit várnak ettől a kezdeményezéstől?
- Egyértelműen több elégedett megrendelőt. Nagy hiányt pótol a HrHotspot a mai magyar szolgáltatói piacon, bár külföldön ez egy mindennapos dolog. A legtöbb cégvezető nem is tudja pontosan, hogy mit tehet, kihez fordulhat, ha például olyan gondja van, hogy azonnal kellene neki három toborzó három hónapra. Vagy egy nagy autógyár beszállítója, és olyan HR osztályt akar, ami olyan felkészült, mint az ottani HR osztály, de neki csak 80 embere van és a költségvetése töredéke az autógyárénak. A legtöbb ilyen cég még saját HR szakembert sem tud alkalmazni, nemhogy egy olyan osztályt, ahol a bérszámfejtéstől a szervezetfejlesztésig minden szaktudás megtalálható.
- Megérett erre már a magyar piac? Sokan a könyvelők díján is komolyan alkudoznak.
- Az alku az üzlet része - válaszolta mosolyogva Szabó Béla. – A világ azonban efelé megy. A legtöbb globális nagyvállalat már rég ilyen központokba szervezte ki a HR és IT feladatait, hazánkban is számos példa van erre. Inkább előbb, mint utóbb eljön ennek az ideje a kis- és középvállalatoknál is. Az emberi erőforrás és a szakértelem felértékelődik, ugyanakkor a költséghatékonyság is fontos szempont. Mi elébe mentünk az elvárásoknak, mert egyre inkább azt látjuk, hogy a cégek az üzletre akarnak koncentrálni, és olyan professzionális szolgáltató partnerre van szükségük, aki levesz minden más terhet a vállukról.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
A vállalati kultúra ma már jóval többet jelent egy jól hangzó missziónál vagy esztétikus irodai környezetnél. A munkavállalók... Teljes cikk
- 53 napot kell várni egy építőipari szakemberre - már "csak" a jó szakemberben van hiány 3 hónapja
- Képzés a munkahelyen: kötelezhet a munkáltató? 3 hónapja
- Munkahelyi hatékonyság növelése szinte ingyen 3 hónapja
- Ezért van szüksége minden vállalkozásnak egy IT-hősre 3 hónapja
- A munkavállaló titoktartási kötelezettsége 4 hónapja
- Nagy a munkaerőhiány? Akkor jöjjenek az alfák! 7 hónapja
- Janza Ákos az Amerikai Kereskedelmi Kamara új elnöke 7 hónapja
- Hogyan tovább, ha létszámstop van? 7 hónapja
- Új igazgató a Pullman Budapest hotel élén 7 hónapja
- A végkielégítés lényeges tudnivalói 8 hónapja
- Mikor lehetséges a munkaviszony helyreállítása a bíróság által? 10 hónapja