Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 hónapja

A legjobb munkahelyek könnyebben tartják meg a dolgozókat

91 hazai cég 44 ezer munkavállalójával végzett felmérése alapján a vállalat 16. alkalommal adta át az Aon Legjobb Munkahely Díjakat. Az idei 10 győztes a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az IT és a telekommunikációs szektor képviselői lettek. A legjobbakat elhúztak az „átlag cégek előtt”: ők könnyebben tudják megtartani a dolgozókat, akik azt érzik, hogy érdemes a cégért dolgozni, hiszen megbecsülik őket és több munkáért több fizetést is kapnak.

images

A 2015-ben és idén is Legjobb Munkahely címet nyert Decathlonnál bevonják a dolgozókat a döntési folyamatokba. Beleszólhatnak abba, hogy ki legyen az új áruházvezető, megkérdezték őket arról, hogy mennyi legyen az eladói bér minimum szintje és a vasárnapi nyitvatartási idejéről is ők döntöttek. Ők csak olyan kollégákat várnak, akik szeretik a termékeket és szenvedélyük a sport. Ha ez megvan, akkor mindent igyekeznek megadni munkatársaiknak, bevonják őket a projektekbe, sőt, sokszor saját ötleteiket is végigvihetik, blogot írhatnak, rendezvényt szervezhetnek.

A Legjobb Munkahelyek 25-30 százalékponttal eredményesebbek a magyar átlagnál. A legnagyobb különbség az, hogy hogyan vélekednek a saját vállalatuk tehetségvonzó képességéről. Míg a legjobbaknál a megkérdezettek 72%-a vallja, hogy a tehetségeket könnyebben megszerzik és a nyitott pozíciók betöltése nem jelent számukra gondot, addig az átlagnak mindössze 43%-a mondhatja el magáról ugyanezt.

A Legjobb Munkahelyeknél a felsővezetést is sokkal pozitívabban értékelik. 84%-uk ért egyet azzal, hogy a felsővezetők eredményesen vezetik a vállalatot és az embert tekintik a legértékesebb erőforrásnak. Ezek a cégek jobban elismerik a kiemelkedő teljesítményt, a munkavállalók úgy vélekednek, hogy a teljesítményük közvetlen hatással van a javadalmazásukra, tehát ha jobban dolgoznak, többet is keresnek. Elégedettebbek azzal is, hogy fizetésük mennyire van arányban a munkájukkal és a rájuk bízott felelősséggel. A vállalatot vonzó munkáltatóként értékelik és pozitívabban ítélik meg a munkaerőpiacon betöltött szerepét is.

“A Legjobb Munkahely Programban azok a vállalatok vesznek részt, akik már felismerték, hogy az Employer Branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés nem a külső kommunikációnk javításáról szól, hanem a falakon belül kezdődik - mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Hewitt Innováció és PR vezetője. Kemény munkával, nap, mint nap tesznek azért, hogy munkatársaikat elkötelezetté tegyék. A Legjobb Munkahely cím hozzájárul az elkötelezett kollégák büszkeségének növeléséhez és egyértelműen megkülönböztet a piacon. Azt hitelesíti a külvilág felé, hogy a vonzó ígéretek nem csupán szavak, hanem a mindennapok során beváltásra is kerülnek.”

A Legjobb Munkahelyek az átlaggal ellentétben folyamatos növekedést tudnak felmutatni, a dolgozók 85%-a elkötelezett a cég felé és azt vallja, hogy mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobban teljesítsen.

A szintén duplázó (2015 után idén is) legjobb munkahelynek választott EuroFamily vezetői képzett mediátorok, amely sok esetben hatékonyan segíti a napi konfliktuskezelést. A dolgozók bevonásával választanak vezetőket és külső, független szervezetfejlesztő cég segítségével rendszeresen megkérdezik munkatársaikat arról, hogyan érzik magukat, milyen problémákat látnak és milyen változtatási javaslataik, ötleteik vannak.

Magabiztosabbak és kritikusabbak a munkavállalók

Az elmúlt 5 év adatai alapján egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 61%-a elkötelezett a cége felé. Ők azok a munkavállalók, akik szívesen ajánlják a munkahelyüket másoknak, nem terveznek állást változtatni és elváráson felül teljesítenek a vállalat céljai érdekében. Bár ez meghaladja mind az európai (55%), mind a globális szintet, mégis csökkenő tendenciát mutat. Idén először ugyanis megfordult a sokéves trend.

„A dolgozók a felmérés szerint 2016-ban már sokkal határozottabbak, magabiztosabbak lettek a munkahely váltást illetően - mondta Venesz-Kormos Judit, az Aon Hewitt Elkötelezettség üzletágának vezetője. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalók határozottabbak abban, hogy könnyebben találnának munkát, mint egy évvel korábban. Idén a kollégák 48%-a egyáltalán nem félt kimenni a munkaerőpiacra, ez jelentős emelkedés a korábbi évekhez képest. Ezzel párhuzamosan gyengült kötődés jelenlegi munkahelyükhöz, 38%-uknak egyáltalán nem okoz lelki válságot a váltás.”

Az átlag magyar vállatok is egyre kritikusabbak. A munkaerőpiacon kevésbé tudnak vonzóak lenni a rátermett jelöltek számára, a korábbi évekhez képest nehezebben tudják elérni, megtartani és ösztönözni a tehetségeket és a jó munkaerőt. A kereskedelemmel foglalkozó vállalatok viszont kiemelkednek a tehetségek megtartásában, ők közel 14% ponttal jobbak a magyar átlaghoz képest.

A 250 fő alatti kategóriában a legjobbak:

  • Glaxosmithkline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft.
  • Jungheinrich Hungária Kft.
  • Sz+C Stúdió Kft.
  • Sodexo Pass Hungária Kft.


A 250 és 1000 fő közötti cégek legjobbjai:

  • B.Braun Avitum Hungary Zrt.
  • EuroFamily
  • Microsoft Magyarország Kft.


Az 1000 főnél többet foglalkoztató cégek:

  • DECATHLON Magyarország
  • Sodexo Magyarország Kft.
  • Vodafone Magyarország Zrt.


A szekszárdi építőanyag kereskedés, a szintén Legjobb Munkahely díjat kapott Sz+Cs Stúdió Kft tulajdonosai azért, hogy megtartsák két vezető beosztású kollégájukat, 10%-os üzleti tulajdonrészt biztosítottak a cégben térítés nélkül. A dolgozók munkaidőben járnak THAI CHI és jógaórára, masszőr és masszázságy várja őket az egészség szobában.

A szintén nyertes Microsoft Magyarországnál a munkatársak akkor és onnan dolgoznak, amikor és ahonnan szeretnének. A kérés csak az, hogy elvégezzék a munkájukat.

A Glaxosmithkline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft.-nél nagy nyitott térben dolgoznak, ahol nincsenek dedikált irodák, de asztalok sem. A vezérigazgató és a gyakornok egymás mellett ül, de akár minden nap más csapat mellett dolgozhat, és ez általános minden vezetőnél. Ugyanolyan eszközök állnak rendelkezésükre, és az alapvető dolgozói juttatások terén sincs semmilyen különbségtétel. A vezetők így nemcsak láthatóak és könnyen elérhetőek bárki számára, de az információ megosztás is sokkal gyorsabb, többet beszélgetünk, jobban megismerjük egymást a hétköznapokban.
Follow hrportal_hu on Twitter

Egy társadalmi innováció születése, amit Magyarország ad a világnak

A magánélet-barát munkahely a cég érdeke is, hiszen az elégedett munkavállaló érzi, hogy törődik vele a vállalat, az szívesen dolgozik, lojális, és profitot termel. A működő családbarát programok versenyelőnyt jelentenek a piacon, mondja el tapasztalatait első kézből Marton Éva, a GE Working Parents programjának alapítója és vezetője, aki a témáról bővebben is beszél a BaBér Panoráma tavaszi rendezvényén. tovább..

További cikkek
Hamarosan új pályázati felhívások jelennek meg a tehetséggondozás területén

A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a Nemzeti Tehetség Program keretében 2017-ben kiírásra kerülő... Teljes cikk

Készen állunk az új kihívásokra

A MOL-nál szinte minden szakma képviselteti magát, ráadásul új üzletágak felé nyitnak, így e területeken is meg kell találniuk a legjobb... Teljes cikk

Tovább tárgyalnak a MOL-nál a béremelés mértékéről

Pénteken újra tárgyalóasztalhoz ülnek a munkáltató és a szakszervezet képviselői, mert nem született még döntés az idei béremelés... Teljes cikk

Már most fenyegeti a munkaerőhiány a briteket

Tavaly az utolsó negyedévben 50 ezer fővel csökkent az uniós munkavállalók száma Nagy-Britanniában. Az elmúlt öt évben ez a legnagyobb csökkenés,... Teljes cikk

Felhőben kezeli a HR-t a Ford

A Ford Motor Company globális HR feladatait az Oracle Cloud segítségével végzi. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

A HR munka nehezét elvégzi a márka

Azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak...