Megjelent: 9 éve

A munkaerő-kölcsönzés szimpatikussá tételéért indul kampány

"„Van munkám" címmel a munkaerő-kölcsönzés, mint foglalkoztatási forma széles körben ismertté és szimpatikusabbá tételéért indít kampányt a magyar munkaerő-kölcsönzési piac egyik magyar tulajdonban lévő szereplője, a Work Force Kft. A program első lépéseként a cég vezetése az olimpiai bajnok kajakos lányokkal meghosszabbította szponzori szerződését.

images

images

Az elmúlt évek gazdasági körülményei között a munkaerő-gazdálkodás komoly kihívást jelentett számtalan cégnek, különösen a termelő vállalatoknak. A szükségszerű leépítések, vagy létszámstop, valamint a felvevőpiac erős szezonalitásai az általános foglalkoztatásra negatívan hatottak. Ennek ellensúlyozását és a körülményekhez való rugalmasabb alkalmazkodást segítheti a munkaerő-kölcsönzés, amely forma még sok munkáltató számra is ismeretlen, a munkavállalók pedig gyakran idegenkednek tőle.

"Sokan előítéletet táplálnak egy olyan munkahellyel szemben, ahol a dolgozókat, vagy azok egy részét bérbe veszi a munkaadó. Pedig a cégek döntő részénél a dolgozók között, a bérezés és egyéb juttatások tekintetében, nem a foglalkoztatási forma alapján tesznek különbséget." - támasztotta alá saját tapasztalataival a kezdeményezést Csákvári Róbert, a cég tulajdonosa és ügyvezető igazgatója: a cég bérbe adott alkalmazottait döntően 8 órában és szinte mindig azonos feltételek mellett és bérszínvonalon foglalkoztatják, mint az adott cég többi dolgozóját.

"A munkáltatók számára is számos előnyt hordoz az ilyen típusú foglalkoztatás, ezt már sokan felismerték, míg bizonyos földrajzi régiókban gyakran ezek a cégek jelentenek a helyieknek megélhetést. Ugyanakkor a munkaerő régiók közötti mobilitásának kialakulásához is hozzájárulhat a munkaerő-kölcsönzési forma. Köztudott, hogy a magyar munkaerő mobilitása jelentős elmarad a nyugat-európaitól, különösen a tengeren túlon tapasztalhatótól. A kampány célja, hogy a munkavállalók jobban megismerjék a munkaerő kölcsönzés körülményeit és a benne rejlő lehetőségeket, ne idegenkedjenek tőle, és mind többen mondhassák el magukról: van munkám."

A munkaerő kölcsönzési foglalkoztatási forma ma még nem olyan elterjedt Magyarországban, mint külföldön, de jelenleg 130 000 foglalkoztatottat érintő szektor növekedése elől az idén nyáron hatályba lépett törvényekkel a Work Force vezetője szerint is elhárultak az akadályok.

A "Van munkám" kampány bevezetőjében a Work Force olyan lépések megtételét tervezi, amellyel az általa bérbe adott dolgozók a korábbinál jobban érezhetik, hogy a "Work Force közösség" tagjai. Erre kiváló alkalmat adott Szabó Gabriella és Kozák Danuta, olimpiai bajnokokkal nemrég meghosszabbított szponzori szerződés, amelynek keretei között a magyar élsportolók még az idén több olyan munkahelyre is ellátogatnak, hogy a sikereik eléréséhez vezető útról beszélgessenek a hallgatósággal, ahol jelentős létszámban dolgoznak a Work Force alkalmazottai.

"Ma sokak számára a megfelelő munkahely megszerzése, mások számára annak megtartása, hasonló kitartást és elszántságot igényel, mint amivel az élsportolók rendelkeznek. Ezért döntött a cég úgy, hogy szponzorálási politikájának középpontjába a magyar élsport támogatását helyezi" - tájékoztatott a szakember. "Szponzorálási politikánkkal többek között az is célunk, hogy nem csupán a cég nevét, de ezt a foglalkoztatási formát ismertebbé és szimpatikusabbá tegyük a munkáltatók és munkavállalók körében."

Az olimpikonok támogatása nem csupán a hamarosan induló kampány miatt fontos a cég számára, hiszen ez a kapcsolat a mostani szerződés meghosszabbítás a hosszú távú együttműködés folytatására, hanem első sorában egy átgondolt szponzorációs politika része.

Work Force a kiemelkedő magyar sportteljesítmények támogatásával - és így a magyar olimpiai csapat eredményes tagjainak szponzorálásával - jó példával kíván elől járni. Célja, hogy gazdaság mind több magyar tulajdonú szereplője számára váljon fontossá a kiemelkedő magyar teljesítmények támogatása.

A hamarosan újtára induló kampány részeként a cég más aktivitások mellett a munkavállalók számára nyílt napok és tájékoztatók szervezését tervezi, amelyhez a hátteret a jelenleg 7 irodával működő, de jövőre további legalább hárommal kiegészülő országos irodahálózata biztosítja.
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Karanténban táppénz nélkül - így járnak pórul az ukrán vendégmunkások

Egy magyar-szovjet egyezmény miatt a Magyarországon dolgozó ukrán vendégmunkások nem kaphatnak táppénzt, csedet, gyedet. Hiába fizeti utánuk magyar... Teljes cikk

Tisztul a magyar munkaerőkölcsönzési piac

Április 1-jével eltörölték a fordított ÁFA kötelezettséget a szektorban. Teljes cikk

Hol tartanak a kölcsönzők és a közvetítők egy év covid után?

Egy évvel ezelőtt állította a feje tetejére a magyar gazdaságot a koronavírus-járvány. Hogyan élték meg ezt az évet a kölcsönzési... Teljes cikk