Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 11 hónapja

A munkatársaink ugyanolyan fontosak, mint a vendégeink

„A vendégekkel foglalkozó munkaerő megbecsülése üzleti szükségszerűség is: Nehéz elképzelni azt, hogy a boldogtalan és keserű munkavállaló pozitív vendégélményt tud okozni” - mondja Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója, aki nemrégiben vette át Az Év Munkaadója díjat. Kovács Balázzsal a turizmus-vendéglátás munkaerőproblémáiról, a munkavállalókkal való egyedi bánásmódról, partneri viszonyról és a cégnél megvalósult HR innovációról beszélgettünk.

A fenti cél megvalósításához mennyiben kellett változtatniuk a Danubius irányításán, működésében?

Mindannyiunknak folyamatosan változni kell, és a fontos az, hogy nálunk ne főnökök dolgozzanak, hanem vezetők. Az előbbi fogalmat, és ami rárakódott, hagyjuk magunk mögött. A Danubiusnál jó vezetők dolgoznak, akik odafigyelnek a beosztottakra, visszajelzést kérnek és adnak, támogatják a munkatársak fejlődését. Határozott céljaik vannak, célokat tűznek ki a munkatársak számára, inspirálják őket, de szabad kezet is adnak. A főnök-beosztotti viszony helyett működő partneri viszonyokat építünk. Sok mindent megold, ha érzik a munkatársak, hogy a véleményüket meghallgatják, figyelembe veszik.

A változásra a generációk közötti különbségek is rákényszerítenek bennünket. Vegyük példának a konyhát, ami kis túlzással egy félkatonai szervezet a szállodaiparban. Így óriási kihívás, hogy a 30 éve ott dolgozó mesterszakács hogyan találja meg a hangot a 18-20 éves tanulókkal, hogyan tudja őket inspirálni. Ehhez tudásmegosztással és képzésekkel igyekszünk segítséget nyújtani.

Figyelmet fordítanak a középvezetők, helyi vezetők képzésére is?

Mindenképpen. Indult egy Katedra nevű programunk kifejezetten a középvezetőknek: hogyan kezeljenek munkahelyi szituációkat, hogyan váljanak még jobb vezetővé. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ettől nem csak ők érzik jobban magukat, hanem a munkatársak is. Ezzel fejlődik a szervezeti kultúránk, és nő a munkatársak elégedettsége.
Kovács Balázs 190325A képzést, tréninget prevenciónak hívom. Nehéz elképzelni, hogy a keserű munkavállaló vendégélményt tud okozni

Visszamérik az eredményeket?

Amit lehet igen, de van, amit érzünk. A lényeg, hogy a vezetők ne az elefántcsonttoronyban üljenek, hanem legyenek ott a munkatársak között. Egyszerű szakma a miénk: Itt minden az emberi kapcsolatokról szól.

Ez bizonyos szempontból éppen a legnehezebb, is…

A képzést, tréninget éppen ezért hívom prevenciónak. Ha a munkatársaink nem tudják elérni, hogy a vendég elégedett legyen, azon utólag már nehéz változtatni. Ezért fókuszálunk a saját munkatársainkra. Nehéz elképzelni azt, hogy a boldogtalan és keserű munkavállaló boldogságot és vendégélményt tud okozni.

A munkavállalókkal való bánásmódnak mennyiben kellett megváltoznia a szállodaipari kihívások (munkaerőhiány, elvándorlás, stb.) miatt?

Közel 2500 munkatársunk van, akiknek a háttere, összetétele nagyon sokszínű. Ezért nem is lehet uniformizált megoldásokat kitalálni. Ahogy a vendégek is az egyediséget keresik, úgy ez a dolgozók esetében is igaz. Ha a döntésre lehetőséget kapnak, akkor azt értékelik, ez volt például a cafeteria esetében a fő szempont. Mindenkinek jár egyénileg év elején egy cafeteria tanácsadás, ahol lehet kérdezni, hogy hogyan tudja a leginkább kihasználni az igényeinek, élethelyzetének megfelelően a csomagot.

Emellett foglalkozunk azzal, hogy a munkakörnyezet, az öltözők, az étkezés minősége megfelelő legyen. Saját szállodáinkban üdülési lehetőséget biztosítunk kedvezményes áron, és rendszeresen közösségi eseményeket szervezünk a kollégáknak és családjaiknak.

Elismerjük a teljesítményt: van Év dolgozója, Év csapata, Negyedév csapata-díj, valamint a cégnél eltöltött kerek évfordulókat is jutalmazzuk. Aki nálunk karrierre vágyik, annak lehetőséget, képzéseket biztosítunk a fejlődéshez, előrelépéshez.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkatársaink ugyanolyan fontosak, mint a vendégeink
2. oldal - "A mi szakmánk azért alapvetően az emberekről szól"
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
5 technológiai és munkaerő-piaci trend a 2020-as évre

A DXC Technology 2020-as munkaerő-piaci előrejelzése szerint a vállalatokat továbbra is az foglalkoztatja, hogyan tudják a technológia segítségével... Teljes cikk

Könnyed vezetés - Vágy, vagy lehetőség?

Az elmúlt években, többek között a gazdasági, a munkaerő-piaci helyzet leírására az egyik legtalálóbb betűszó a VUCA lett. Mind szervezeti,... Teljes cikk

Beck György: Értelmes környezetben, értelmes munkát, értelmes csapatban végezni

Tudja, milyen út vezet az alkalmazottiból a tulajdonosi szemléletbe, fontos számára a csapatmunka, de előfordult, amikor mások helyett volt kénytelen... Teljes cikk