Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 1 éve

A munkatársaink ugyanolyan fontosak, mint a vendégeink

„A vendégekkel foglalkozó munkaerő megbecsülése üzleti szükségszerűség is: Nehéz elképzelni azt, hogy a boldogtalan és keserű munkavállaló pozitív vendégélményt tud okozni” - mondja Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója, aki nemrégiben vette át Az Év Munkaadója díjat. Kovács Balázzsal a turizmus-vendéglátás munkaerőproblémáiról, a munkavállalókkal való egyedi bánásmódról, partneri viszonyról és a cégnél megvalósult HR innovációról beszélgettünk.

A fenti cél megvalósításához mennyiben kellett változtatniuk a Danubius irányításán, működésében?

Mindannyiunknak folyamatosan változni kell, és a fontos az, hogy nálunk ne főnökök dolgozzanak, hanem vezetők. Az előbbi fogalmat, és ami rárakódott, hagyjuk magunk mögött. A Danubiusnál jó vezetők dolgoznak, akik odafigyelnek a beosztottakra, visszajelzést kérnek és adnak, támogatják a munkatársak fejlődését. Határozott céljaik vannak, célokat tűznek ki a munkatársak számára, inspirálják őket, de szabad kezet is adnak. A főnök-beosztotti viszony helyett működő partneri viszonyokat építünk. Sok mindent megold, ha érzik a munkatársak, hogy a véleményüket meghallgatják, figyelembe veszik.

A változásra a generációk közötti különbségek is rákényszerítenek bennünket. Vegyük példának a konyhát, ami kis túlzással egy félkatonai szervezet a szállodaiparban. Így óriási kihívás, hogy a 30 éve ott dolgozó mesterszakács hogyan találja meg a hangot a 18-20 éves tanulókkal, hogyan tudja őket inspirálni. Ehhez tudásmegosztással és képzésekkel igyekszünk segítséget nyújtani.

Figyelmet fordítanak a középvezetők, helyi vezetők képzésére is?

Mindenképpen. Indult egy Katedra nevű programunk kifejezetten a középvezetőknek: hogyan kezeljenek munkahelyi szituációkat, hogyan váljanak még jobb vezetővé. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ettől nem csak ők érzik jobban magukat, hanem a munkatársak is. Ezzel fejlődik a szervezeti kultúránk, és nő a munkatársak elégedettsége.
Kovács Balázs 190325A képzést, tréninget prevenciónak hívom. Nehéz elképzelni, hogy a keserű munkavállaló vendégélményt tud okozni

Visszamérik az eredményeket?

Amit lehet igen, de van, amit érzünk. A lényeg, hogy a vezetők ne az elefántcsonttoronyban üljenek, hanem legyenek ott a munkatársak között. Egyszerű szakma a miénk: Itt minden az emberi kapcsolatokról szól.

Ez bizonyos szempontból éppen a legnehezebb, is…

A képzést, tréninget éppen ezért hívom prevenciónak. Ha a munkatársaink nem tudják elérni, hogy a vendég elégedett legyen, azon utólag már nehéz változtatni. Ezért fókuszálunk a saját munkatársainkra. Nehéz elképzelni azt, hogy a boldogtalan és keserű munkavállaló boldogságot és vendégélményt tud okozni.

A munkavállalókkal való bánásmódnak mennyiben kellett megváltoznia a szállodaipari kihívások (munkaerőhiány, elvándorlás, stb.) miatt?

Közel 2500 munkatársunk van, akiknek a háttere, összetétele nagyon sokszínű. Ezért nem is lehet uniformizált megoldásokat kitalálni. Ahogy a vendégek is az egyediséget keresik, úgy ez a dolgozók esetében is igaz. Ha a döntésre lehetőséget kapnak, akkor azt értékelik, ez volt például a cafeteria esetében a fő szempont. Mindenkinek jár egyénileg év elején egy cafeteria tanácsadás, ahol lehet kérdezni, hogy hogyan tudja a leginkább kihasználni az igényeinek, élethelyzetének megfelelően a csomagot.

Emellett foglalkozunk azzal, hogy a munkakörnyezet, az öltözők, az étkezés minősége megfelelő legyen. Saját szállodáinkban üdülési lehetőséget biztosítunk kedvezményes áron, és rendszeresen közösségi eseményeket szervezünk a kollégáknak és családjaiknak.

Elismerjük a teljesítményt: van Év dolgozója, Év csapata, Negyedév csapata-díj, valamint a cégnél eltöltött kerek évfordulókat is jutalmazzuk. Aki nálunk karrierre vágyik, annak lehetőséget, képzéseket biztosítunk a fejlődéshez, előrelépéshez.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkatársaink ugyanolyan fontosak, mint a vendégeink
2. oldal - "A mi szakmánk azért alapvetően az emberekről szól"
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A vezetők top öt prioritása

Csak minden ötödik vezető mondja magáról, hogy hatékony a távolról történő vezetésben, pedig ez volt és lesz az egyik legfontosabb képesség -... Teljes cikk

Így cselekszik a válságálló vezető

Válsághelyzetben a munkatársak sokkal jobban figyelnek vezetőjükre: előrejelzést, megoldást, nyugtatást várnak tőle. De ő hogyan viszonyuljon a... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben (10.) - Fluck Benedek, MVM Csoport

„HR étlapot” kellett alkotnunk a 60 cég, és közel 15 ezer munkavállaló különböző csoportjainak kezelésére. A munkavállalók 55-60%-a home... Teljes cikk