Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség

Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az értékekkel, amelyekre a szervezeted, céged vagy vállalatot létrehoztad? Csak elvárás-teljesítés megbeszéléseitek vannak időközönként, vagy érték megbeszéléseitek is? Ettől már csak egy következő szint, ha a dolgozói értékek harmonizálnak a márkaértékeinkkel is.

images

images

A viselkedésünkkel és a viselkedésünkből jövő értékekkel meghatározzuk a szervezeten belüli életmódot is. Az új csapattagoknak, kollégáknak, pedig ebbe az életmódban jól kell érezniük magukat - különben nem csak negatív kedvet fognak árasztani a csapaton belül, hanem negatív hatással lehetnek az ügyfélkapcsolatainkra, az eladási számokra, de még magára a csapaton belüli produktivitásra is, mert a munkafókusz eltolódhat a lényegi dolgokról, amire a szervezetünk létrejött. Mindannyian kis nagykövetei vagyunk annak, amiben és amiért dolgozunk.

A munkaerő megtartásra, elkötelezésre a megoldás szerintem az lesz, hogy minden cég több figyelmet és energiát fordít majd arra, hogy nála, jelképesen mondva minden egyes kolléga, csapattárs azt fogja mondani magáról, hogy ő azon dolgozik "hogy az emberek a Holdra eljussanak" 1962-ben John F. Kennedy a NASA űrközpontba tett látogatása alatt észrevett egy takarítót, kezében egy seprűvel. Megszakította látogatói körútját, odament a takarítóhoz, és megkérdezte tőle: Mit csinálsz? Erre azt a választ kapta tőle, hogy: “Nos, Elnök Úr, segítek, hogy az emberek a Holdra jussanak”. Úgy gondolom, hogy a csapat kultúrájába való beilleszkedés személyiségben, munkamorálban, mentalitásban és emberi értékekben ugyanolyan fontos szintre lépett a kiválasztásnál, mint a jelöltek szakértelme és tudása - ezek felszínre hozásában pedig segít a munkaadói márkaépítés folyamata.

Egy 2015-ös Randstad kutatás szerint azok a cégek, amelyek az őszinte és hiteles munkaadói márkájuk során boldogan tartják a munkavállalóikat, 10 százalékkal kevesebbet költenek bérekre, 28 százalékkal kisebb a fluktuációjuk és 46 százalékkal kevesebbe kerül számukra egy pozíció feltöltése. Úgy tudom, hogy ezeket a hatalmas előnyöket eddig csak nagyvállalatok élvezhették. A HootSuite ügyvezetője, Ryan Holmes szerint: egy nem megfelelő munkavállaló is negatív hatással tud lenni akár egy egész divízióra is, mert az egész csapat olyanba invesztálhatja a tudását és idejét, akinek nincs jövője a céggel.

A Zappos ügyvezetője, Tony Hsieh pedig egyszer 100 millió $ felett becsülte meg a rossz munkaerő kiválasztásának hatását az egész vállalatra nézve. A HR.com szerint pedig $7,000-be fájhat egy munkavállaló újbóli feltöltése, $10,000-be egy seniorabbé, és akár $40,000-be egy felsővezetőé. De nem kell ennyire messzire mennünk - akár mi magunk is készíthetünk egy összehasonlító elemzést a cégünkben, hogy mennyiben térül meg ha őszinték vagyunk és van egy erős munkaadói márkánk és mennyiben ha nem és kiszervezünk sok folyamatot. Én is megtettem, az eredmény háromszoros megtérülés az előbbi javára költségekben és a kívánt új csapattag elköteleződésében is.

Sóti Anett
DreamJo.bs társalapítója
Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár