A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség
Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az értékekkel, amelyekre a szervezeted, céged vagy vállalatot létrehoztad? Csak elvárás-teljesítés megbeszéléseitek vannak időközönként, vagy érték megbeszéléseitek is? Ettől már csak egy következő szint, ha a dolgozói értékek harmonizálnak a márkaértékeinkkel is.
A munkaerő megtartásra, elkötelezésre a megoldás szerintem az lesz, hogy minden cég több figyelmet és energiát fordít majd arra, hogy nála, jelképesen mondva minden egyes kolléga, csapattárs azt fogja mondani magáról, hogy ő azon dolgozik "hogy az emberek a Holdra eljussanak" 1962-ben John F. Kennedy a NASA űrközpontba tett látogatása alatt észrevett egy takarítót, kezében egy seprűvel. Megszakította látogatói körútját, odament a takarítóhoz, és megkérdezte tőle: Mit csinálsz? Erre azt a választ kapta tőle, hogy: “Nos, Elnök Úr, segítek, hogy az emberek a Holdra jussanak”. Úgy gondolom, hogy a csapat kultúrájába való beilleszkedés személyiségben, munkamorálban, mentalitásban és emberi értékekben ugyanolyan fontos szintre lépett a kiválasztásnál, mint a jelöltek szakértelme és tudása - ezek felszínre hozásában pedig segít a munkaadói márkaépítés folyamata.
Egy 2015-ös Randstad kutatás szerint azok a cégek, amelyek az őszinte és hiteles munkaadói márkájuk során boldogan tartják a munkavállalóikat, 10 százalékkal kevesebbet költenek bérekre, 28 százalékkal kisebb a fluktuációjuk és 46 százalékkal kevesebbe kerül számukra egy pozíció feltöltése. Úgy tudom, hogy ezeket a hatalmas előnyöket eddig csak nagyvállalatok élvezhették. A HootSuite ügyvezetője, Ryan Holmes szerint: egy nem megfelelő munkavállaló is negatív hatással tud lenni akár egy egész divízióra is, mert az egész csapat olyanba invesztálhatja a tudását és idejét, akinek nincs jövője a céggel.
A Zappos ügyvezetője, Tony Hsieh pedig egyszer 100 millió $ felett becsülte meg a rossz munkaerő kiválasztásának hatását az egész vállalatra nézve. A HR.com szerint pedig $7,000-be fájhat egy munkavállaló újbóli feltöltése, $10,000-be egy seniorabbé, és akár $40,000-be egy felsővezetőé. De nem kell ennyire messzire mennünk - akár mi magunk is készíthetünk egy összehasonlító elemzést a cégünkben, hogy mennyiben térül meg ha őszinték vagyunk és van egy erős munkaadói márkánk és mennyiben ha nem és kiszervezünk sok folyamatot. Én is megtettem, az eredmény háromszoros megtérülés az előbbi javára költségekben és a kívánt új csapattag elköteleződésében is.
Sóti Anett
DreamJo.bs társalapítója
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Nyílik az olló a hazai cégek között – a legmegbízhatóbbak köre bővül, de a legkockázatosabbaké is látványosan nő. Most különösen... Teljes cikk
Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk
A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk
- Hogyan teheted vonzóbbá a munkahelyedet a digitális térben? 2 hónapja
- Ez az ára az igazságtalan bérezésnek 2 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 2 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 2 hónapja
- Tömegesen mennek el a dolgozók – a magyar cégek még mindig nem értik, miért 2 hónapja
- A munkavállalói élmény ma már nem luxus, hanem alapelvárás: interjú Vincze Mónikával, a CPI Hungary HR vezetőjével 3 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 3 hónapja
- Hogyan változott a sportmarketing az idők során? 3 hónapja
- A letaglózó igazság a munkavállalói lojalitásról 3 hónapja
- Értékelő oldalak hatása a munkáltatói márka építésére 4 hónapja
- 20 évig fizették munka nélkül, most kártérítést követel 4 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja