Megjelent: 1 éve

A távmunka nem öli meg az üzleti utazást, csak átalakítja azt

A hibrid munkavégzés világában egészen új szerepe van az üzleti utazásoknak, amik most már sokkal inkább a munkavállalók közötti pozitív, hosszú távú kapcsolatok kiépítését segíthetik elő.

A távmunka nem öli meg az üzleti utazást, csak átalakítja azt-

Lehet, hogy a személyes ügyféltalálkozók száma egyre inkább csökken, ám a munkavállalók új okokból indulnak céges utazásokra – írja a BBC cikke. A világjárvány idején a vállalatok kénytelenek voltak virtuális alternatívákat találni az egykor nélkülözhetetlen üzleti utakra. Ahogy a videohívások mindennapossá váltak, a technológia ésszerű helyettesítője lett a személyes ügyféltalálkozóknak. Amikor a világ újra kinyílt, sok vezető rájött, hogy a pandémia előtti üzleti utazások nagy része már szükségtelen vagy pénzügyileg nem ésszerű. Miért fizessék a költségeket, amikor a Zoom-hívások már elvégezték a munkát, és sok esetben biztonságosabbak voltak, mint a személyes találkozás?

Ennek következtében az üzleti utazási ágazatot nagy csapás érte. Idén számos légitársaság - különösen az amerikai fapadosok– pénzügyi jelentéseiben komoly veszteségekről számolt be, részben a vállalati utazások számának csökkenése miatt. Egyes szakértők mégis úgy vélik, hogy üzleti utazások újraélednek és átalakulnak. A Global Business Travel Association 2023. augusztusi jelentése szerint a világ üzleti utazási ipara várhatóan 2024-ben - két évvel korábban, mint ahogy azt egyes iparági elemzők eredetileg jósolták - meghaladja a járvány előtti 1,4 milliárd dolláros (1,1 milliárd font) költési szintet. Az American Express Global Business Travel, egy nemzetközi B2B utazási platform májusi adatai magyarázatot adhatnak arra, hogy miért. Az Amex GBT kutatói a Harvard Business Review-val együttműködve 425 amerikai szakembert kérdeztek meg, és megállapították, hogy a dolgozók már okból utaznak, mint korábban. Az üzleti utak középpontjában most az áll, amit a jelentés "nem ügyfélutazásként" definiál: a vállalatok belső megbeszéléseket tartanak.

A hibrid vagy teljesen távmunkában működő vállalkozások számára ez a személyes interakciót szolgáló utazás létfontosságúvá vált. "A világjárvány idején sokan elköltöztek, ami megváltoztatta a szervezetek demográfiai összetételét" - mondja Patricia Huska, az American Express Global Business Travel személyzeti vezetője. Bár a virtuális találkozók gyakran elegendőek lehetnek, az Amex GBT adatai azt mutatják, hogy ez mégsem mindig van így: 70%-a egyetértett azzal, hogy az elsősorban távmunkában végzett munka miatt a dolgozók egyedül érzik magukat, 88%-uk pedig azt mondta, hogy a személyes találkozók elengedhetetlenek a munkavállalók közötti pozitív, hosszú távú kapcsolatok kiépítéséhez.

Ezt Deirdre Mc Gettrick, az Egyesült Királyságban működő online bútorplatform, az UFurnish alapítója saját bőrén tapasztalta. A világjárvány óta 16 fős csapata teljes mértékben távmunkában dolgozik, és most már évente kétszer utazik a vállalati szintű megbeszélésekre.

"Januárban mindannyian elutazunk egy hétre egy külföldi szállodába, és ezt az időt arra használjuk fel, hogy átgondoljuk az elmúlt évet, és meghatározzuk az előttünk álló év prioritásait és céljait, mind a vállalaton belül, mind az egyes részlegeken belül" - mondja Mc Gettrick. "Aztán szeptemberben egy rövidebb kirándulást teszünk az Egyesült Királyságban, amely egy munka nélküli esemény, és pusztán arról szól, hogy csapatként összejöjjünk egy kis szórakozásra olyan tevékenységekkel, mint a sörkóstolás vagy az agyaggalamblövészet."

Azt mondja, hogy ezek a kirándulások "komoly hatással" vannak mind az üzleti morálra, mind a csapat motivációjára. "Ez egy remek lehetőség arra, hogy összehozzuk az embereket, és esélyt adunk nekik, hogy megismerjék azokat, akikkel együtt fognak dolgozni, valamint olyan emberekkel az egész vállalaton belül, akikkel általában nem találkoznának".

Az Amex GBT jelentése az üzleti utazások egyéb fontos előnyeire is rávilágít. Tízből hat válaszadó szerint az üzleti utazás a szakmai fejlődés kulcsfontosságú eleme, és a válaszadók fele egyetért azzal, hogy vezetőik is így gondolják. "A munkavállalók látják, hogy a munkáltatók nem csak az utazás összegét nézik, hanem látják az értéket, amit beléjük fektettek" - mondja Huska.

Hozzáteszi: "Ha elveszik az irodákat, űr keletkezik, és az utazás egy módja annak, hogy ezt az űrt betöltsük". Mivel a hibrid munka egyértelműen velünk marad, az üzleti utazásoknak - bár új formában - mindenképpen szerepük van.

 

BBC

fotó: pexels

  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagy árat fizetnek azok a cégek, akik korlátozzák a rugalmas munkát

Az International Workplace Group (IWG) által készített tanulmányban a megkérdezett munkaerő toborzók arról számoltak be, hogy a tehetségek... Teljes cikk

Ezek a covid hosszú távú hatásai a munkahelyeken: friss kutatás

A covid alatti létszámmozgásokat és fluktuációs adatokat vizsgálta 67 cégnél a Process Solutions. 2019-24 között a létszám a monitorozott... Teljes cikk

Edzettek vagyunk: így dolgozik egy telefonos ügyfélszolgálatos

"Soha nem volt vágyálmom, hogy ügyfélszolgálatos legyek. Tavaly májusban vágtam bele, aztán itt ragadtam, mert érdekelt” – mondta a HR Portálnak... Teljes cikk