Szerző: Rozmis Kata
Megjelent: 3 éve

Adatelemzéssel a vonzó munkáltatói márkáért

Ahhoz, hogy vonzóvá váljunk a piacon, pontosan tudnunk kell, hogy mi az, ami miatt a munkavállalók minket választanak másokkal szemben, itt jön a képbe a HR analitika, az adatelemzés - Rozmis Kata üzleti elemző és oktató írása.

images

Egyre több vélemény lát napvilágot, azzal kapcsolatban, hogy a fluktuáció kapcsán felmerülő problémák megoldásához nem elég a toborzási folyamatok megreformálása. Minél nagyobb a munkaerőhiány, annál inkább hangsúlyos lesz a szervezeteken belül a munkavállalók megtartása. Mindannyian ismerjük az elvándorlással járó egyre égetőbb problémákat, és tisztában vagyunk azzal, hogy nehéz megfelelő jelöltet találni a munkaerőpiacon.

A vállalat minden területét nyomasztják ezek a problémák: a munkavállalókra nagy teher nehezedik azzal, hogy a betöltetlen pozíciókhoz tartozó munkát is nekik kell elvégezni; a vezetőké a felelősség, hogy megtartsák azokat, akik a csapatukban dolgoznak, és hogy a HR-rel közösen kiválasszák a legmegfelelőbbeket a jelöltek közül; a HR-nek pedig folyamatosan kutatnia kell az egyre szűkebb piacon, hogy megtalálja a mindenhonnan hiányzó szakembereket.

Ha ebből a szemszögből vizsgáljuk a munkaerőhiányt, nagyon egyértelmű következtetésnek tűnik, hogy ha olyan munkáltatói márkát építünk, ami vonzó a munkavállalók számára, akkor egyrészt nem akarnak majd elhagyni minket, másrészt pedig a nyitott pozícióinkra is sokkal több jelentkezés érkezik - sőt a legjobbak is nekünk akarnak majd dolgozni.

A HR Portál olvasói is amellett tették le a voksukat, hogy a HR kulcsfeladata 2018-ban a munkavállalók megtartása lesz, viszont, nagyon kevesen érzik úgy közülük, hogy a munkáltatói márka erősítése hangsúlyos HR teendő. Az AON munkavállalói élmény kutatásában 100 hazai vállalat ügyvezetőjét és HR igazgatóját kérdezték arról, hogy a közeljövőben miket tartanak a legnagyobb HR kihívásnak. Sok más mellett 62% számára az idei fókusz vonzóvá tenni a vállalatot a munkaerőpiacon. Láthatjuk tehát, hogy a feladat fontos - már csak az a kérdés, hogy milyen szerepet vállaljon ebben a HR. A toborzással kapcsolatos tevékenységek között mindenképpen meg kell jelennie a „HR-marketingnek”. Ennek fő komponensei az értékeink pontos meghatározása, azoknak a piaccal való összhangba hozása, a nyílt és rendszeres kommunikáció, és az összes lehetséges csatorna használata. Fontos, hogy a marketing és a HR ugyanazokat az értékeket kommunikálja a piac felé, így hitelesek leszünk, és ahogy az erről készült összefoglaló címe találóan megfogalmazza egy jól felépített brand esetén a HR munka nehezét elvégzi a márka.

Ahhoz, hogy vonzóvá váljunk a piacon, pontosan tudnunk kell, hogy mi az, ami miatt a munkavállalók minket választanak másokkal szemben; mi az, amiben kiemelkedőek vagyunk a piacon. Fontos megtalálnunk, hogy mi az az érték, ami azoknak a munkavállalóknak fontos, akiket mi szeretnénk megszerezni/megtartani. Márpedig erről sokkal több információ áll rendelkezésünkre, mint gondolnánk, de ez valószínűleg jelenleg nem hasznosul, mert (általában idő és/vagy megfelelő eszköz hiányában) senkinek nincs ideje leásni az adatok mélyére. Pedig ahhoz, hogy hozzáférjünk ezekhez az információkhoz az adatainkat kell szemügyre vennünk. Itt jön a képbe a HR analitika / az adatelemzés.
HR analitika


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Adatelemzéssel a vonzó munkáltatói márkáért
2. oldal - Ez a HR analitika
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter