Szerző: Rozmis Kata Megjelent: 13 hónapja

Adatelemzéssel a vonzó munkáltatói márkáért

Ahhoz, hogy vonzóvá váljunk a piacon, pontosan tudnunk kell, hogy mi az, ami miatt a munkavállalók minket választanak másokkal szemben, itt jön a képbe a HR analitika, az adatelemzés - Rozmis Kata üzleti elemző és oktató írása.

Egyre több vélemény lát napvilágot, azzal kapcsolatban, hogy a fluktuáció kapcsán felmerülő problémák megoldásához nem elég a toborzási folyamatok megreformálása. Minél nagyobb a munkaerőhiány, annál inkább hangsúlyos lesz a szervezeteken belül a munkavállalók megtartása. Mindannyian ismerjük az elvándorlással járó egyre égetőbb problémákat, és tisztában vagyunk azzal, hogy nehéz megfelelő jelöltet találni a munkaerőpiacon.

A vállalat minden területét nyomasztják ezek a problémák: a munkavállalókra nagy teher nehezedik azzal, hogy a betöltetlen pozíciókhoz tartozó munkát is nekik kell elvégezni; a vezetőké a felelősség, hogy megtartsák azokat, akik a csapatukban dolgoznak, és hogy a HR-rel közösen kiválasszák a legmegfelelőbbeket a jelöltek közül; a HR-nek pedig folyamatosan kutatnia kell az egyre szűkebb piacon, hogy megtalálja a mindenhonnan hiányzó szakembereket.

Ha ebből a szemszögből vizsgáljuk a munkaerőhiányt, nagyon egyértelmű következtetésnek tűnik, hogy ha olyan munkáltatói márkát építünk, ami vonzó a munkavállalók számára, akkor egyrészt nem akarnak majd elhagyni minket, másrészt pedig a nyitott pozícióinkra is sokkal több jelentkezés érkezik - sőt a legjobbak is nekünk akarnak majd dolgozni.

A HR Portál olvasói is amellett tették le a voksukat, hogy a HR kulcsfeladata 2018-ban a munkavállalók megtartása lesz, viszont, nagyon kevesen érzik úgy közülük, hogy a munkáltatói márka erősítése hangsúlyos HR teendő. Az AON munkavállalói élmény kutatásában 100 hazai vállalat ügyvezetőjét és HR igazgatóját kérdezték arról, hogy a közeljövőben miket tartanak a legnagyobb HR kihívásnak. Sok más mellett 62% számára az idei fókusz vonzóvá tenni a vállalatot a munkaerőpiacon. Láthatjuk tehát, hogy a feladat fontos - már csak az a kérdés, hogy milyen szerepet vállaljon ebben a HR. A toborzással kapcsolatos tevékenységek között mindenképpen meg kell jelennie a „HR-marketingnek”. Ennek fő komponensei az értékeink pontos meghatározása, azoknak a piaccal való összhangba hozása, a nyílt és rendszeres kommunikáció, és az összes lehetséges csatorna használata. Fontos, hogy a marketing és a HR ugyanazokat az értékeket kommunikálja a piac felé, így hitelesek leszünk, és ahogy az erről készült összefoglaló címe találóan megfogalmazza egy jól felépített brand esetén a HR munka nehezét elvégzi a márka.

Ahhoz, hogy vonzóvá váljunk a piacon, pontosan tudnunk kell, hogy mi az, ami miatt a munkavállalók minket választanak másokkal szemben; mi az, amiben kiemelkedőek vagyunk a piacon. Fontos megtalálnunk, hogy mi az az érték, ami azoknak a munkavállalóknak fontos, akiket mi szeretnénk megszerezni/megtartani. Márpedig erről sokkal több információ áll rendelkezésünkre, mint gondolnánk, de ez valószínűleg jelenleg nem hasznosul, mert (általában idő és/vagy megfelelő eszköz hiányában) senkinek nincs ideje leásni az adatok mélyére. Pedig ahhoz, hogy hozzáférjünk ezekhez az információkhoz az adatainkat kell szemügyre vennünk. Itt jön a képbe a HR analitika / az adatelemzés.
HR analitika


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Adatelemzéssel a vonzó munkáltatói márkáért
2. oldal - Ez a HR analitika
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
1,5 millió forintot is kaphatnak Bécsben azok, akik tanfolyamra mennének

A támogatási program a Digi-Winner nevet kapta és ötmillió eurós keret van rá. A cél, hogy megőrizzék a bécsiek munkaerőpiaci versenyképességét - írja a hvg.hu. Teljes cikk

A MÁV-Start vezérigazgatója is távozik

Felmentették tisztségéből Csépke Andrást, a MÁV-Start Zrt vezérigazgatóját. Az Index úgy értesült, hogy az új vezérigazgató Kerékgyártó... Teljes cikk

A kecskeméti Mercedes egykori vezetője távozik a Daimlertől

Frank Klein búcsút int a luxusautó gyártónak, nyártól a Magna Steyr igazgatóságába igazol. Nyugdíjba vonul Karl-Friedrich Stracke, aki korábban az... Teljes cikk

Rabszolgaként dolgoztatja az észak-koreaiakat Kim Dzsong-un

Jogvédők és észak-koreai menekültek szerint az észak-koreaiakat nem érdekli már a párttagság, vagy a kitüntetések. Tudják, hogy üzleteléssel... Teljes cikk

Gerald Grace az Invitech új vezérigazgatója

Az Invitech bejelenti, hogy a mai naptól Gerald Grace tölti be a társaság vezérigazgatói pozícióját. Gerald a cégvezetői poszton David Blunck-ot... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár