Szerző: Berta László Megjelent: 4 hónapja

A HR munka nehezét elvégzi a márka

Azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük - tanulmányt készített arról az Oracle, hogy milyen irányban érdemes a HR-nek munkáltatói márkát építeni.

images

Végleg elmúltak azok az idők, amikor az álláskeresőket elegendő volt kizárólag a jó fizetéssel kecsegtetni. Az emberek ma is elvárják a megfelelő fizetést, azonban olyan munkaadót szeretnének, amellyel közös az értékrendjük, és amelyről köztudott, hogy az embereket helyezi az első helyre - írta lapunknak elküldött írásában Melanie Hache, az Oracle HR megoldásokért felelős dél-európai stratégiai igazgatója.

Melanie Hache szerint mára az erős munkáltatói márka a legfontosabb toborzási eszközzé vált. Nem véletlenül osztják meg az emberek folyton a „tíz legjobb munkahely” listáját és a legklasszabb dolgozói juttatásokat a közösségi médiában.

oracleMelania Hache szerint az erős munkáltatói márka a legfontosabb toborzási eszközzé vált.

Válaszként a HR részlegek irányában egyre inkább elvárás, hogy marketingesként gondolkodjanak, hiszen őket nem csupán a cégen belül lehet a munkavállalók hangjának tekinteni, hanem azon kívül is.

Az Oracle HR Marketingesek Toborzási Kalauza című tanulmányában olyan cégek toborzási szakembereit kérdezte meg, mint pl. a LinkedIn, a Monster.com és az Oracle kollégái. Arra kérte őket, osszák meg gondolataikat arról, hogyan felelhetnek meg a HR vezetők az új elvárásoknak.

Osszanak meg valós képeket és videókat a munkahelyükről

Melanie Hache szerint az első dolog az, hogy az álláskeresőkre fogyasztókként kell gondolni. Már hozzászoktak a vezető cégek által kínált személyre szabott, kényelmes ajánlatokhoz, és ha a vállalat kivételes fogyasztói élményt kínál ügyfeleinek, a potenciális jelentkezők elvárják a hasonló bánásmódot a felvételi folyamat során is.

oracle

Mégis, számos cégnél lényeges különbség van aközött, ahogyan a marketing csapatok bánnak a fogyasztókkal, illetve, ahogyan a HR osztály kommunikál a reménybeli alkalmazottakkal. A vállalat munkatársai annak legértékesebb vagyona, így a leginkább megérdemli a különleges bánásmódot. Különösen a kiválóak! - fejtette ki.

De hogyan mutatható meg a munkaerővel való bánásmód kultúrája a szervezeten kívülieknek? Nyilvánvalóan el lehet mondani az olyan szokásos elemeket, mint az egészségbiztosítás vagy a fizetett betegszabadság, ám Melanie Hache szerint így sokkal bonyolultabb pontos benyomást kelteni a potenciáis jelentkezőkben arról, hogy milyen lenne a mindennapi alkalmazotti lét.

„A leghatékonyabb módszer lehet arra bátorítani az alkalmazottakat, hogy készítsenek és osszanak meg valós képeket és videókat a közösségi médiában. Még nagyobb cégeknek sincs feltétlenül ilyen kiérlelt munkaadói brandjük, és jobb lenne előbb kialakítani, mielőtt hozzáfognak egy koordinált munkaerő-toborzási projektbe” - javasolja Melanie Hache.

Ismerd meg önmagad!

Saját munkaadói brandünket definiálni nem kis feladat. A szakértő szerint a leggyakoribb hiba olyan, a fiatal tehetségek által széleskörben vonzónak talált szervezeteket utánozni, amelyeknek a miénktől eltérő munkakultúrája és jellegzetességei vannak.

Egy húsz-egynéhány programozót foglalkoztató technológiai start-up konferenciatermét esetleg vicces lehet labdákkal megtölteni, ám egy gyártóüzem dolgozói valószínűleg jobban örülnének egyszerűen egy sima teremnek.

Andrew Warner, a Monster.com marketinging alelnöke az Oracle felvetése kapcsán rámutatott, hogy a munkáltatói brandnek a szervezet őszinte megnyilatkozásánk kell lennie saját kultúrájával és értékeivel kapcsolatban. Korunk munkavállalói olyan munkahelyeket keresnek, amelyek illeszkednek személyes célkitűzéseikhez és erkölcseikhez, így ha a szervezet őszinte saját munkakultúráját illetően, az természetes módon vonzani fogja a megfelelő embereket.

Gondolkozz marketingesként!

Ugyancsak fontos, hogy a munkaadói brandünk illeszkedjék a fogyasztók felé sugárzott képhez. Ha a kettő nem találkozik egymással, a reménybeli jelentkező nem fogja tudni, mit gondoljon a cég munkakultúrájáról, és megkérdőjelez minden hozzá érkező információt, legyen az bármilyen lenyűgöző is.

Warner szerint a legjobb módja az egységesség fenntartásának, ha a lehetőséget adunk a HR csoportnak, hogy szorosan együttműködhessen a belső marketing részleggel. Ez biztosíthatja leginkább, hogy a HR-esek is értsék azokat az üzeneteket, amiket a leendő alklamazottak felé kommunikálniuk kellene, és segítheti az alapvető marketingelvek alkalmazásában a HR-t munkaerőtoborzási tevékenysége során.

Social sourcing: a közösségi médiában folytatott toborzás

Álljon itt egy elgondolkodtató adat Anne Dobey-tól, a LinkedIn Digital Transformation vezetőjétől: Míg a munkaerő csupán 20 százaléka keres aktívan munkát, addig 90 százalék hajlandó lenne váltani egy megfelelő lehetőség felbukkanásakor.

Tehát a munkahelyükkel elégedett emberek nagy része is nyitott a váltásra, ha megfelelő lehetőség kerül szóba. Első lépés? Helyezzük a lehetőségeket az orruk elé, és ez egyre inkább azt jelenti, hogy lépjünk velük kapcsolatba a LinkedIn-en vagy hasonló munkaerő toborzó portálokon.

Ha a HR vezetőknek úgy kell gondolkodniuk, mint egy marketingesnek, akkor a közösségi médiából szerzett adatokkal kapcsolatban szükségük lesz valamilyen stratégiára. Ahogy a marketingesek felhasználják az így nyert ügyféladatokat, hogy a lehetséges fogyasztókat releváns ajánlatokkal célozzák meg, úgy a cégek arról is rengeteg információhoz juthatnak, hogyan érjék el a megfelelő emberek a megfelelő módokon. A trendektől kezdve, hogy melyik iparág foglalkoztatja leginkább a számunkra leginkább kívánatos szakembereket, addig az információig, hogy vajon mi a legvonzóbb egy adott személy számára egy állásajánlatban, ezek az adatok mind felbecsülhetetlen értéket jelenthetnek a tehetséges munkavállalókért folytatott harcban - összegezte Melanie Hache, az Oracle HR megoldásokért felelős dél-európai stratégiai igazgatója.

oracle

A munkaerőpiacon erős a verseny a jó emberekért, nem könnyű megnyerni őket magunknak. Egy erős, hiteles munkaadói brand létfontosságú, hogy pozitív benyomást tehessünk a jelöltekben és hogy megtarthassuk meglévő munkavállalóinkat. Hiszen végül is mindenki egy nagyszerű munkaadónak szeretne dolgozni. Az Oracle tanulmánya szerint azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük.
Follow hrportal_hu on Twitter

Hogyan alakítja át a digitalizáció a szellemi és fizikai munkaköröket?

Jelen cikkünkben a munka világának jövőbeni változásával, s ezek hatásaival szeretnénk foglalkozni, melyek motorja a mindent átható digitalizáció és a technológiai eszközök összeköttetése, valamint azok kommunikációja lesz. Vajon milyen új meghatározó kihívásokkal kell számolnunk a következő évek során a szellemi és a fizikai munkakörök tekintetében és miért? tovább..

További cikkek
Új vezető a Budapest Bank mikrovállalati üzletágának élén

Május 1-jétől Dancsné Engler Bernadett vezeti a Budapest Bank mikrovállalati üzletágát, amely a 200 millió forint alatti éves árbevétellel... Teljes cikk

Több ezer fuvarozói állás kerülhet veszélybe

Május 25-től kezdve bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi... Teljes cikk

Meghosszabbodik a diplomás gyed, nő a családi adókedvezmény

Új családtámogatási kedvezményeket jelentett be Orbán Viktor miniszterelnök, a Családok Budapesti Világtalálkozójának megnyitóján. Teljes cikk

Nem vállalta el a munkát, azért nem volt a robbantás közelében

Egy magyar férfi is a Manchester Arenában dolgozott volna, az Ariana Grande koncert rendezvényének kiszolgáló személyzetében, de végül úgy döntött... Teljes cikk

700 robot segíti a győri Audi gyárában a munkát

Az új járműmodellek gyártásában robotok is részt vesznek, amely a szakemberek kiképzésével együtt komoly beruházást igényelt az autóipari cég részéről. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár