A HR munka nehezét elvégzi a márka
Azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük - tanulmányt készített arról az Oracle, hogy milyen irányban érdemes a HR-nek munkáltatói márkát építeni.
Melanie Hache szerint mára az erős munkáltatói márka a legfontosabb toborzási eszközzé vált. Nem véletlenül osztják meg az emberek folyton a „tíz legjobb munkahely” listáját és a legklasszabb dolgozói juttatásokat a közösségi médiában.
Melania Hache szerint az erős munkáltatói márka a legfontosabb toborzási eszközzé vált.Válaszként a HR részlegek irányában egyre inkább elvárás, hogy marketingesként gondolkodjanak, hiszen őket nem csupán a cégen belül lehet a munkavállalók hangjának tekinteni, hanem azon kívül is.
Az Oracle HR Marketingesek Toborzási Kalauza című tanulmányában olyan cégek toborzási szakembereit kérdezte meg, mint pl. a LinkedIn, a Monster.com és az Oracle kollégái. Arra kérte őket, osszák meg gondolataikat arról, hogyan felelhetnek meg a HR vezetők az új elvárásoknak.
Osszanak meg valós képeket és videókat a munkahelyükről
Melanie Hache szerint az első dolog az, hogy az álláskeresőkre fogyasztókként kell gondolni. Már hozzászoktak a vezető cégek által kínált személyre szabott, kényelmes ajánlatokhoz, és ha a vállalat kivételes fogyasztói élményt kínál ügyfeleinek, a potenciális jelentkezők elvárják a hasonló bánásmódot a felvételi folyamat során is.

Mégis, számos cégnél lényeges különbség van aközött, ahogyan a marketing csapatok bánnak a fogyasztókkal, illetve, ahogyan a HR osztály kommunikál a reménybeli alkalmazottakkal. A vállalat munkatársai annak legértékesebb vagyona, így a leginkább megérdemli a különleges bánásmódot. Különösen a kiválóak! - fejtette ki.
De hogyan mutatható meg a munkaerővel való bánásmód kultúrája a szervezeten kívülieknek? Nyilvánvalóan el lehet mondani az olyan szokásos elemeket, mint az egészségbiztosítás vagy a fizetett betegszabadság, ám Melanie Hache szerint így sokkal bonyolultabb pontos benyomást kelteni a potenciáis jelentkezőkben arról, hogy milyen lenne a mindennapi alkalmazotti lét.
„A leghatékonyabb módszer lehet arra bátorítani az alkalmazottakat, hogy készítsenek és osszanak meg valós képeket és videókat a közösségi médiában. Még nagyobb cégeknek sincs feltétlenül ilyen kiérlelt munkaadói brandjük, és jobb lenne előbb kialakítani, mielőtt hozzáfognak egy koordinált munkaerő-toborzási projektbe” - javasolja Melanie Hache.
Ismerd meg önmagad!
Saját munkaadói brandünket definiálni nem kis feladat. A szakértő szerint a leggyakoribb hiba olyan, a fiatal tehetségek által széleskörben vonzónak talált szervezeteket utánozni, amelyeknek a miénktől eltérő munkakultúrája és jellegzetességei vannak.
Egy húsz-egynéhány programozót foglalkoztató technológiai start-up konferenciatermét esetleg vicces lehet labdákkal megtölteni, ám egy gyártóüzem dolgozói valószínűleg jobban örülnének egyszerűen egy sima teremnek.
Andrew Warner, a Monster.com marketinging alelnöke az Oracle felvetése kapcsán rámutatott, hogy a munkáltatói brandnek a szervezet őszinte megnyilatkozásánk kell lennie saját kultúrájával és értékeivel kapcsolatban. Korunk munkavállalói olyan munkahelyeket keresnek, amelyek illeszkednek személyes célkitűzéseikhez és erkölcseikhez, így ha a szervezet őszinte saját munkakultúráját illetően, az természetes módon vonzani fogja a megfelelő embereket.
Gondolkozz marketingesként!
Ugyancsak fontos, hogy a munkaadói brandünk illeszkedjék a fogyasztók felé sugárzott képhez. Ha a kettő nem találkozik egymással, a reménybeli jelentkező nem fogja tudni, mit gondoljon a cég munkakultúrájáról, és megkérdőjelez minden hozzá érkező információt, legyen az bármilyen lenyűgöző is.
Warner szerint a legjobb módja az egységesség fenntartásának, ha a lehetőséget adunk a HR csoportnak, hogy szorosan együttműködhessen a belső marketing részleggel. Ez biztosíthatja leginkább, hogy a HR-esek is értsék azokat az üzeneteket, amiket a leendő alklamazottak felé kommunikálniuk kellene, és segítheti az alapvető marketingelvek alkalmazásában a HR-t munkaerőtoborzási tevékenysége során.
Social sourcing: a közösségi médiában folytatott toborzás
Álljon itt egy elgondolkodtató adat Anne Dobey-tól, a LinkedIn Digital Transformation vezetőjétől: Míg a munkaerő csupán 20 százaléka keres aktívan munkát, addig 90 százalék hajlandó lenne váltani egy megfelelő lehetőség felbukkanásakor.
Tehát a munkahelyükkel elégedett emberek nagy része is nyitott a váltásra, ha megfelelő lehetőség kerül szóba. Első lépés? Helyezzük a lehetőségeket az orruk elé, és ez egyre inkább azt jelenti, hogy lépjünk velük kapcsolatba a LinkedIn-en vagy hasonló munkaerő toborzó portálokon.
Ha a HR vezetőknek úgy kell gondolkodniuk, mint egy marketingesnek, akkor a közösségi médiából szerzett adatokkal kapcsolatban szükségük lesz valamilyen stratégiára. Ahogy a marketingesek felhasználják az így nyert ügyféladatokat, hogy a lehetséges fogyasztókat releváns ajánlatokkal célozzák meg, úgy a cégek arról is rengeteg információhoz juthatnak, hogyan érjék el a megfelelő emberek a megfelelő módokon. A trendektől kezdve, hogy melyik iparág foglalkoztatja leginkább a számunkra leginkább kívánatos szakembereket, addig az információig, hogy vajon mi a legvonzóbb egy adott személy számára egy állásajánlatban, ezek az adatok mind felbecsülhetetlen értéket jelenthetnek a tehetséges munkavállalókért folytatott harcban - összegezte Melanie Hache, az Oracle HR megoldásokért felelős dél-európai stratégiai igazgatója.

A munkaerőpiacon erős a verseny a jó emberekért, nem könnyű megnyerni őket magunknak. Egy erős, hiteles munkaadói brand létfontosságú, hogy pozitív benyomást tehessünk a jelöltekben és hogy megtarthassuk meglévő munkavállalóinkat. Hiszen végül is mindenki egy nagyszerű munkaadónak szeretne dolgozni. Az Oracle tanulmánya szerint azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Nyílik az olló a hazai cégek között – a legmegbízhatóbbak köre bővül, de a legkockázatosabbaké is látványosan nő. Most különösen... Teljes cikk
Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk
A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk
- Itt a rejtett hazai munkaerő-tartalék: 50–60 ezer ember munkába állhatna, vendégmunkások helyett 1 hete
- HR Tehetségek 2025: Bakos Dóra 1 hete
- Hamarosan kezdi a a sorozatgyártást a CATL - toborozzák az új munkaerőt 2 hete
- "Többek vagyunk azáltal, hogy más kultúrákkal is együttműködünk" - a Pannonjob és a Club Tihany megoldása a munkaerőhiányra 3 hete
- Ekkor kezdi meg a dolgozók felvételét a Vulcan Shield Global Békéscsabán 3 hete
- Bizalmatlanságot szül az AI a toborzásban 4 hete
- Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából 1 hónapja
- "Ha meg akarod szólítani az embereket, ne küldj emailt, hívd fel őket!" – James Reed HR-tanácsai az AI korában 1 hónapja
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 1 hónapja
- HR tehetségek 2025: Krigel Tamás 1 hónapja
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja