kapubanner for mobile
Megjelent: 20 éve

Állásbörzék: a végzettség helyett az embert keresik a cégek

Az állásbörze egy nagy „adok-kapok” játék, avagy egy olyan színház, aminek gyakorlati haszna van. Az mfor.hu az állásbörze-szezon kapcsán annak nézett utána, miért éri meg a cégeknek az állásbörzéken való megjelenés, illetve milyen fiatalokat keresnek leginkább.

"Nevezd meg a leghíresebb cigarettamárkánkat, és megkapod ezt a tollat!" Így hangzott a Philip Morris Magyarország Kft. csinos hostess hölgyeinek egyik csalogató mondata, méghozzá olyan apropóból, hogy egy kiállító stand erejéig a cég is képviseltette magát a Corvinus Egyetem őszi állásbörzéjén. Az eseményen több mint 60 standon majd 70 munkáltató várta 3000 betöltendő pozícióval kecsegtetve potenciális munkavállalóit, a friss és fiatal diplomások népes táborát.

Növekvő kínálat, növekvő érdeklődés

Állásbörze, 2005 ősz



Képek a rendezvényről
Nincs ezzel egyedül a főként dohánytermékeiről ismert cég, hiszen az állásbörzéken résztvevők száma évről évre növekvő tendenciát mutat. A Corvinus Egyetem Karrier Irodájának felmérése szerint például idén 50 százalékkal emelkedett azon társaságok száma, melyek palettájáról szemezgethettek az "állásvadász" fiatalok. A cél elsősorban a cég népszerűsítése, az imázs építése.

A mind munkáltatói, mind munkavállalói oldalról tapasztalt fokozódó érdeklődés ellenére a munkaerő keresleti és kínálati oldala közel sincs összhangban. Ez több tényező együttes hatására vezethető vissza. Egyrészt az egyetemek ontják magukból a frissen végzetteket, akiknek a diplomáját így alulértékeli a munkaerőpiac. Másrészt a munkaadók egyik legnagyobb szívfájdalma a frissen végzettek gyakorlati ismereteinek hiánya, legalábbis ez derült ki a Corvinus KarrierExpo 2004. október 20-21.i felméréséből.

Jelenleg mintegy 10 ezer frissdiplomás - a papírjukat idén megszerző, illetve előző évben teljesítő - keres állást Magyarországon. Közel ennyien vannak azok a 4-5 évnél nem régebben végzettek, akik már diplomájukat megszerezve kutatják a számukra ideális munkakörülményekkel, fizetéssel, karrierlehetőségekkel kecsegtető munkahelyet, derült ki a Navigátor 2005-ös számából.

Céges elvárások: nem a papír a lényeg

Az igények tehát adottak, a munkaerő kínálat is óriási. De mi jellemzi a keresleti oldalt? Az állásbörzéken egyre nagyobb számban megjelenő cégek jelenléte azt bizonyítja, hogy igenis szükség van olyan jól képzett, kreatív, jól kommunikáló, önállóan dolgozni tudó emberekre, akiktől nem áll távol a csapatszellem sem és egy teamet erősítve képesek növelni cégük eredményeit. A legtanulságosabb választ azonban a Procter&Gamble cég egyik képviselője adta a Corvinus állásbörzéjén: "Nem a végzettséget keressük, hanem a személyiséget, az embert."




  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek