kapubanner for mobile
Megjelent: 9 hónapja

Az autómegosztás a jövő juttatása

A fiatal generációk egészen más elvárásokkal lépnek a munkaerőpiacra, mint a Gen Z-t megelőző korosztály. A fenntarthatóság, a rugalmasság és az, hogy mindenki egyenlő, számukra olyan kulcsfontosságú értékek, amik nagyban befolyásolják munkahelyválasztásukat, és azt, hogy milyen fokú lojalitást alakítanak ki a munkáltatójukkal. Az autómegosztó szolgáltatás felkínálása ezekre az elvárásokra rugalmas, előremutató és szemléletformáló megoldást nyújthat, nem mellesleg egy jóval költséghatékonyabb irányba mozdítva el munkahelyi mobilitás kérdését.

Az autómegosztás a jövő juttatása-
images

A cégautó mint státuszszimbólum

A hagyományos vállalati környezetben a cégautó mindig is státuszszimbólum volt, amely főként a vezetőknek járt. Egyértelműen jelzi a hierarchiát és a vállalati struktúrában elfoglalt helyet, sokszor függetlenül attól, hogy a cégautóval bíró munkavállalónak szükség van-e egyáltalán autóra a munkájához. És persze az sem mindegy, hogy kinek milyen autó jár. Ez a rendszer a komoly költségvonzaton túl mára olyan, társadalmilag releváns kérdéseket is felvet, mint az, hogy valóban érték-e a saját autó birtoklása, mikor egyre világosabb, hogy környezetünk élhetetlenné válik a szennyezéstől, aminek nagyban része az egyéni közlekedés is. Ez a látszólag apró kérdés sok fiatal munkavállaló számára vált fontossá.

Fenntarthatóság és költséghatékonyság

A Gen Z kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra. Sokuk számára a klímatudatosság nem pusztán elvárás, hanem alapkövetelmény, olyan életvezetési elv, amit a munkahelyükön is számonkérnek. A céges autó nyújtotta szabadság mint vágyott érték kiegészül a fenti szempontokkal. Ezekre az igényekre a közösségi autómegosztás nyújt megoldást, ami már adómentes béren kívüli juttatásként is adható a munkavállalóknak, ráadásul az egyéni igények kiszolgálásán túl a vállalati flották fenntarthatóságának növeléséhez is hozzájárulhat. Csökkenti a kiadásokat, hisz nincsenek fenntartási költségek, egy elektromos carsharing szolgáltatót választva nagyban hozzájárul ahhoz, hogy ESG-kompatibilis legyen a vállalati mobilitás, értékválasztásával pedig a munkavállalók egyéni döntéseit is elmozdíthatja egy környezettudatosabb irányba. A carsharing lehetővé teszi továbbá azt is, hogy a cégek minden munkavállaló számára egyenlő módon biztosítsák a szükséges mobilitást.

Mobilitási esélyegyenlőség

Az autómegosztás a vállalati juttatások új korszakát hozza el, A közösségi autómegosztás bevezetése egy vállalat életébe garantálja, hogy minden munkavállaló egyenlő feltételekkel férjen hozzá a céges autóhoz, függetlenül attól, hogy milyen pozíciót tölt be. Ahelyett, hogy a cégautók csak a felsővezetők számára lennének elérhetők, a carsharing rendszerek révén mindenki rugalmasan használhatja a járműveket, akkor, amikor arra szüksége van. Ez nemcsak a hierarchia látszólagos merevségét oldja fel azzal, hogy mindenki számára hozzáférést biztosítunk egy olyan juttatáshoz, ami korábban csak kevesek kiváltsága volt, hanem a munkavállalók közötti egyenlő bánásmódot is elősegíti. Egy ilyen juttatás vonzó lehetőség azok számára is, akik nem kívánnak saját autót fenntartani, de alkalmanként szükségük van járműre.

Rugalmasság és menőség

Egyre több vállalat szembesül a gazdasági és fenntarthatósági szempontok mellett azzal a kihívással is, hogy visszacsábítsa a dolgozókat az irodába, különösen a pandémia utáni időszakban. A Gen Z tagjai számára a home office magától értetődik, így nekik a mobilitás nemcsak a munkába járást jelenti, hanem egy rugalmas életforma szükséges velejárója, ahol a kényelem, a könnyű elérhetőség, a “coolság” és a fenntarthatóság egyaránt fontos szempontok. Az autómegosztás nemcsak a munkahelyre való bejutást könnyítheti meg és teheti vonzóvá adott helyzetekben, hanem az élet minden területére kiterjedő mozgási szabadságot biztosít, ami összhangban van igényeikkel. Az pedig, hogy a munka, amit végeznek, egy olyan helyhez köti őket, ami trendi, modern, friss irányokat képvisel, maguk, és a környezetük felé is legitimálja munkahelyválasztásukat. Egy ilyen juttatás vonzóbbá teheti számukra a kiszemelt munkát, hiszen olyan rugalmasságot és szemléletet kínál, amit az életük minden területén keresnek.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk