Megjelent: 8 éve

Az employer branding már túlmutat a HR-en

Hogyan jelenik meg az employer branding a weben, hol tart most a szakterület? Ezekre kerestük a választ a Neticle* online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével.

A munkáltatói márka egyre jelentősebbé válik a KKV szektorban

Az elmúlt negyedévben (2016.november-2017.március) 143 employer branding kötődésű említést vizsgáltunk, célunk a terület online megítélésének, új irányainak vizsgálata volt. Az online térben megjelenő topicok, szakvélemények átfogó elemzése általában előre vetíti a terület jövőbeni helyzetét. Esetünkben ez határozottan igaz: a téma stratégiai, és üzleti jelentőségének kiemelése mellett a munkáltatói márka KKV szektorbeli szignifikanciája, virágzása is meghatározóvá válik a vizsgált említések alapján.

Említésgráf az employer branding kapcsán legtöbbet emlegetett témákról és hozzájuk kapcsolódó tulajdonságokról
Az említésgráf alapján is tisztán látható, hogy a terület kulcskérdése a munkaerő toborzás, bevonás köré csoportosul, és jelenleg a KKV szektorban is egyre hangsúlyosabb területté válik. A másik fontos téma-gócpont az employer branding stratégiai irányú megközelítése, egyre több cikk emeli ki a terület ilyen irányú jelentőségét. Szintén erre az irányra erősít rá, hogy az ügynökségi tenderek egyre nagyobb számban jelennek meg a szakmai oldalakon.

Az employer branding megítélésének alakulása és a vizsgált időszak legnagyobb említésszámát kiváltó eseményeinek grafikonja
Egyelőre azonban továbbra is események köré csoportosul a téma online jelenléte: a konferenciákról írt beszámolók mellett a tenderhírek dominálnak, elsősorban a szakmai portálokon.

Az employer brandinghez köthető legfontosabb tulajdonságok és megítélésük a vizsgált időszakban
A munkáltatói márkát a szakma már nem HR funkcióként, sokkal inkább üzleti funkcióként kezeli

A #stratégia nem hiába a leggyakoribb tulajdonság: az események mellett a szaktekintélyekkel készített interjúk domináltak az elmúlt három hónapban és az employer branding stratégia az a kulcskifejezés, mely minden interjúban megjelent, általában az új stratégiai irányokról számoltak be a szakemberek. Fontos, hogy a szakmát online is az őszinteség jellemzi, így a hibák, vagy a vállalat (jelenleg) gyenge employer branding helyzete is előfordult az interjúkban. Ezáltal egy tiszta kép állítható fel a jelenlegi szakmai helyzetről, és a fejlődési irányokról. Az emberi erőforrás legritkább erőforrásként való aposztrofálása mellett kiemelendő, hogy a munkáltatói márkát a szakma már nem HR funkcióként, sokkal inkább üzleti funkcióként kezeli, és igyekszik ebbe az irányba pozicionálni a szakterületet.

Egyelőre cikkekben, szakmai blogokon erős a téma jelenléte: az említések több mint 75,5%-a szakmai platformokon jelenik meg. Legaktívabban a HR portálok (szakszervezetek.hu, hrportal.hu, hrspirit.hu) foglalkoznak a munkáltatói márkával, de a téma üzleti oldalának erősödését mutatja, hogy gyakoriságban második helyen már a marketing szakportálok (marketinginfo.hu, brandtrend.hu, kreativ.hu, mediapiac.hu) jelennek meg.

Facebookon vegyes a téma megjelenése: a vállalatok díjak kapcsán beszélnek róla, a szakoldalak cikkeket osztanak meg, de kis mértékben magánfelhasználó vélemények is megjelennek, általában elvárásokról beszélnek a fogalom kapcsán („Ha én most olyan telekom cég lennék, amelyik alkalmaz informatikusokat, akkor szolgáltatnék ide egy kis ingyen mobilnetet. Employer branding, bele a célközönség arcába.”)

A téma megjelenése a különböző tartalomtípusokon


A munkáltatói márkáról leggyakrabban író oldalak


Hive Creative
A cikk eredetileg a Munkáltatói márkaépítésről érthetően blogon jelent meg.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Itt vannak az Év Irodái

2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk

5G-távirányítású járművek és autókamrás tesztelés a holnap női mérnökeivel

Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk

Kiderült: az ügyfélélmény fejlesztése a munkavállalók lojalitását is növeli

A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk