Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 11 hónapja

Az employer branding már túlmutat a HR-en

Hogyan jelenik meg az employer branding a weben, hol tart most a szakterület? Ezekre kerestük a választ a Neticle* online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével.

A munkáltatói márka egyre jelentősebbé válik a KKV szektorban

Az elmúlt negyedévben (2016.november-2017.március) 143 employer branding kötődésű említést vizsgáltunk, célunk a terület online megítélésének, új irányainak vizsgálata volt. Az online térben megjelenő topicok, szakvélemények átfogó elemzése általában előre vetíti a terület jövőbeni helyzetét. Esetünkben ez határozottan igaz: a téma stratégiai, és üzleti jelentőségének kiemelése mellett a munkáltatói márka KKV szektorbeli szignifikanciája, virágzása is meghatározóvá válik a vizsgált említések alapján.

Említésgráf az employer branding kapcsán legtöbbet emlegetett témákról és hozzájuk kapcsolódó tulajdonságokról
Az említésgráf alapján is tisztán látható, hogy a terület kulcskérdése a munkaerő toborzás, bevonás köré csoportosul, és jelenleg a KKV szektorban is egyre hangsúlyosabb területté válik. A másik fontos téma-gócpont az employer branding stratégiai irányú megközelítése, egyre több cikk emeli ki a terület ilyen irányú jelentőségét. Szintén erre az irányra erősít rá, hogy az ügynökségi tenderek egyre nagyobb számban jelennek meg a szakmai oldalakon.

Az employer branding megítélésének alakulása és a vizsgált időszak legnagyobb említésszámát kiváltó eseményeinek grafikonja
Egyelőre azonban továbbra is események köré csoportosul a téma online jelenléte: a konferenciákról írt beszámolók mellett a tenderhírek dominálnak, elsősorban a szakmai portálokon.

Az employer brandinghez köthető legfontosabb tulajdonságok és megítélésük a vizsgált időszakban
A munkáltatói márkát a szakma már nem HR funkcióként, sokkal inkább üzleti funkcióként kezeli

A #stratégia nem hiába a leggyakoribb tulajdonság: az események mellett a szaktekintélyekkel készített interjúk domináltak az elmúlt három hónapban és az employer branding stratégia az a kulcskifejezés, mely minden interjúban megjelent, általában az új stratégiai irányokról számoltak be a szakemberek. Fontos, hogy a szakmát online is az őszinteség jellemzi, így a hibák, vagy a vállalat (jelenleg) gyenge employer branding helyzete is előfordult az interjúkban. Ezáltal egy tiszta kép állítható fel a jelenlegi szakmai helyzetről, és a fejlődési irányokról. Az emberi erőforrás legritkább erőforrásként való aposztrofálása mellett kiemelendő, hogy a munkáltatói márkát a szakma már nem HR funkcióként, sokkal inkább üzleti funkcióként kezeli, és igyekszik ebbe az irányba pozicionálni a szakterületet.

Egyelőre cikkekben, szakmai blogokon erős a téma jelenléte: az említések több mint 75,5%-a szakmai platformokon jelenik meg. Legaktívabban a HR portálok (szakszervezetek.hu, hrportal.hu, hrspirit.hu) foglalkoznak a munkáltatói márkával, de a téma üzleti oldalának erősödését mutatja, hogy gyakoriságban második helyen már a marketing szakportálok (marketinginfo.hu, brandtrend.hu, kreativ.hu, mediapiac.hu) jelennek meg.

Facebookon vegyes a téma megjelenése: a vállalatok díjak kapcsán beszélnek róla, a szakoldalak cikkeket osztanak meg, de kis mértékben magánfelhasználó vélemények is megjelennek, általában elvárásokról beszélnek a fogalom kapcsán („Ha én most olyan telekom cég lennék, amelyik alkalmaz informatikusokat, akkor szolgáltatnék ide egy kis ingyen mobilnetet. Employer branding, bele a célközönség arcába.”)

A téma megjelenése a különböző tartalomtípusokon


A munkáltatói márkáról leggyakrabban író oldalak


Hive Creative
A cikk eredetileg a Munkáltatói márkaépítésről érthetően blogon jelent meg.
Follow hrportal_hu on Twitter

A cégek fele költ employer brandingre, legfontosabb a munkaerő megtartása

2017 decemberében felmérés készült a hazai vállalatok munkáltatói márkaépítési gyakorlatáról. A hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbízásából a BrandExcellence Program kutatói készítették. tovább..

További cikkek
Előadás közben meghalt a Fővárosi Nagycirkusz porondmestere

A Fővárosi Nagycirkusz Facebook oldalán jelent meg a közlemény, mely szerint előadás közben meghalt Joó Tamás, 32 éves porondmester - írja az MTI. Teljes cikk

Újságírókat ítéltek életfogytiglani börtönre Törökországban

Súlyosbított életfogytiglani börtönbüntetésre ítélt az isztambuli bíróság hat újságírót. Az ítélet szerint előre tudtak a 2016-os... Teljes cikk

Két rendőrautó ütközött Budapesten, egy rendőr meghalt

Két rendőrautó ütközött össze csütörtök éjjel Budapesten, a IV. kerületben. A balesetben egy rendőr a helyszínen életét vesztette, további... Teljes cikk

Új főigazgatója van a Szegedi Nemzeti Színháznak

Barnák László színész-rendezőt választotta egyhangú döntéssel a Szegedi Nemzeti Színház főigazgatójának a Tisza-parti város közgyűlése. A... Teljes cikk

Új igazgató került a CEPOL élére

Detlef Schröder vette át a leköszönő Bánfi Ferenc helyét az Európai Unió Bűnüldözési Képzési Ügynöksége (CEPOL) ügyvezető igazgatójaként.... Teljes cikk