Az employer branding már túlmutat a HR-en
Hogyan jelenik meg az employer branding a weben, hol tart most a szakterület? Ezekre kerestük a választ a Neticle* online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével.
Az elmúlt negyedévben (2016.november-2017.március) 143 employer branding kötődésű említést vizsgáltunk, célunk a terület online megítélésének, új irányainak vizsgálata volt. Az online térben megjelenő topicok, szakvélemények átfogó elemzése általában előre vetíti a terület jövőbeni helyzetét. Esetünkben ez határozottan igaz: a téma stratégiai, és üzleti jelentőségének kiemelése mellett a munkáltatói márka KKV szektorbeli szignifikanciája, virágzása is meghatározóvá válik a vizsgált említések alapján.
Említésgráf az employer branding kapcsán legtöbbet emlegetett témákról és hozzájuk kapcsolódó tulajdonságokról Az említésgráf alapján is tisztán látható, hogy a terület kulcskérdése a munkaerő toborzás, bevonás köré csoportosul, és jelenleg a KKV szektorban is egyre hangsúlyosabb területté válik. A másik fontos téma-gócpont az employer branding stratégiai irányú megközelítése, egyre több cikk emeli ki a terület ilyen irányú jelentőségét. Szintén erre az irányra erősít rá, hogy az ügynökségi tenderek egyre nagyobb számban jelennek meg a szakmai oldalakon.
Az employer branding megítélésének alakulása és a vizsgált időszak legnagyobb említésszámát kiváltó eseményeinek grafikonja Egyelőre azonban továbbra is események köré csoportosul a téma online jelenléte: a konferenciákról írt beszámolók mellett a tenderhírek dominálnak, elsősorban a szakmai portálokon.
Az employer brandinghez köthető legfontosabb tulajdonságok és megítélésük a vizsgált időszakban A munkáltatói márkát a szakma már nem HR funkcióként, sokkal inkább üzleti funkcióként kezeliA #stratégia nem hiába a leggyakoribb tulajdonság: az események mellett a szaktekintélyekkel készített interjúk domináltak az elmúlt három hónapban és az employer branding stratégia az a kulcskifejezés, mely minden interjúban megjelent, általában az új stratégiai irányokról számoltak be a szakemberek. Fontos, hogy a szakmát online is az őszinteség jellemzi, így a hibák, vagy a vállalat (jelenleg) gyenge employer branding helyzete is előfordult az interjúkban. Ezáltal egy tiszta kép állítható fel a jelenlegi szakmai helyzetről, és a fejlődési irányokról. Az emberi erőforrás legritkább erőforrásként való aposztrofálása mellett kiemelendő, hogy a munkáltatói márkát a szakma már nem HR funkcióként, sokkal inkább üzleti funkcióként kezeli, és igyekszik ebbe az irányba pozicionálni a szakterületet.
Egyelőre cikkekben, szakmai blogokon erős a téma jelenléte: az említések több mint 75,5%-a szakmai platformokon jelenik meg. Legaktívabban a HR portálok (szakszervezetek.hu, hrportal.hu, hrspirit.hu) foglalkoznak a munkáltatói márkával, de a téma üzleti oldalának erősödését mutatja, hogy gyakoriságban második helyen már a marketing szakportálok (marketinginfo.hu, brandtrend.hu, kreativ.hu, mediapiac.hu) jelennek meg.
Facebookon vegyes a téma megjelenése: a vállalatok díjak kapcsán beszélnek róla, a szakoldalak cikkeket osztanak meg, de kis mértékben magánfelhasználó vélemények is megjelennek, általában elvárásokról beszélnek a fogalom kapcsán („Ha én most olyan telekom cég lennék, amelyik alkalmaz informatikusokat, akkor szolgáltatnék ide egy kis ingyen mobilnetet. Employer branding, bele a célközönség arcába.”)
A téma megjelenése a különböző tartalomtípusokon
A munkáltatói márkáról leggyakrabban író oldalakHive Creative
A cikk eredetileg a Munkáltatói márkaépítésről érthetően blogon jelent meg.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Nyílik az olló a hazai cégek között – a legmegbízhatóbbak köre bővül, de a legkockázatosabbaké is látványosan nő. Most különösen... Teljes cikk
Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk
A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk
- Hamarosan kezdi a a sorozatgyártást a CATL - toborozzák az új munkaerőt 2 hete
- Robbanás előtt a magyar oktatás: az AI miatt eltűnhetnek a tantárgyak és a tantermek 3 hete
- Bizalmatlanságot szül az AI a toborzásban 4 hete
- "Ha meg akarod szólítani az embereket, ne küldj emailt, hívd fel őket!" – James Reed HR-tanácsai az AI korában 1 hónapja
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 1 hónapja
- HR tehetségek 2025: Krigel Tamás 1 hónapja
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hónapja
- Hogyan teheted vonzóbbá a munkahelyedet a digitális térben? 2 hónapja
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 2 hónapja
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 2 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja