Az internetes munka jó választás a friss munkanélkülieknek
Aki úgy dönt, hogy az interneten próbálja megkeresni a betevőt, nem gondolkodik rosszul, legalábbis a külső tényezők tekintetében nem. Válság ide vagy oda, az internet egyelőre dinamikus fejlődést mutat. Bár az amerikai internetes mozgások a korábbiakhoz képest kevésbé uralják a világhálót, ismerkedjünk meg néhány ottani idei trenddel, hiszen azok nálunk sem mutatnak majd nagyobb eltéréseket.
Szakértők szerint az on-line piac ebben az évben 6 milliárd dollárral (142,4 milliárd dollárra) bővül, az internetes áruházakban idén 17 százalékkal többet vásárolnak, tehát a fogyasztók ennyivel több időt töltenek a neten. Aki tehát az interneten akar megélni, számolhat azzal, hogy bőven lesznek, sőt bővülnek a lehetőségei. Az alábbiakban öt olyan trendet ismertetünk, amelyek az idei várható fogyasztói magatartást jellemzik. Ezekből levezethető, hogy milyen irányban kell elindulni annak, aki most tervezi elindítani internetes üzleti tevékenységét.
1. Sokan takarékoskodási céllal választják az internetes vásárlást
Friss felmérések szerint egyre többen keresik az akciós termékeket és az ingyenes házhozszállítást. Az off-line kereskedések gyorsan avuló és nem mindenkihez eljutó reklámújságjaival szemben gyorsan megkereshető, hol lehet a legolcsóbban beszerezni valamit. A megkérdezettek 83 százaléka válaszolt úgy, hogy az internetes vásárlással időt is meg akar takarítani. A leendő internetes üzlettulajdonos ebből már érti, hogy akciókkal, kedvező szállítási feltételekkel és jól áttekinthető, gyors vásárlást elősegítő honlappal célt ér.
2. Aki vásárolt, hajlamos többet is vásárolni
A vásárlók 65 százaléka szívesen vesz több terméket, ha ajánlatot kap onnan, ahol már vásárolt. Magától értetődően egyre fontosabb helyet kap a levelezőlista és az azon szereplő ügyfelekkel/vásárlókkal folytatott személyes hangú kommunikáció (e-mail marketing). A trend a korábbi mennyiségi szemlélet (minél több cím) felváltása minőségi szemlélettel (magas vásárlási hajlandóságú felhasználók listája).
3. A közösségi oldalakon ajánlott termékek jobban fogynak
Talán meglepő, de a fogyasztók közel fele ma már szívesebben vásárol a neten olyan terméket, amelyet a különböző közösségi oldalakon (Facebook, MySpace, nálunk az iwiw stb.) reklámoznak, illetve amelyről ezeken olvashat. Óriási kitörési lehetőség, ha belegondolunk, hogy jelenleg a kereskedőknek csupán körülbelül 25 százaléka jelenik meg valamelyik közösségi oldalon.
4. Rohamosan nő a blogolvasók száma
Akinek még nincs internetes blogja, annak még ma el kell indítania egyet, hiszen rohamosan nő azok száma, akik rendszeresen olvassák mások bejegyzéseit. A naplóírás ma már az internetes üzlet alapvető reklámeszköze, amellyel előkelő helyre lehet kerülni a keresőgépek rangsorolási listáján is.
5. 46 százalékkal nő az internetes videók látogatottsága
A blogba illesztett videóval érhető el a legjobb üzleti eredmény. Élükön a Google-val a keresőgépek zöme szereti a videót, s ma már az internetes felhasználók 90 százaléka nézi meg, miről van szó, mielőtt vásárol. A potenciális vásárlók bizalma könnyedébben szerezhető meg oktató, felvilágosító vagy egyszerűen szórakoztató videókkal (a szórakoztatva oktatásról nem is beszélve).
A külső piaci tényezők tehát kedveznek az internetes pénzkeresésnek. A belső tényezők közül természetesen az a perdöntő, hogy képesek legyünk elkészíteni a honlapot, a blogot, a videót, ismerjük az internet marketing alapjait stb. és legyenek elképzeléseink arról, hogy ennek a hatalmas piacnak mely szegletében akarunk boldogulni.
Szabóné Szebenyi Georgina, HR Portal
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A targoncavezető a raktárak és gyárak nélkülözhetetlen munkatársa, aki a logisztikai folyamatok zökkenőmentes működéséről gondoskodik. Teljes cikk
A mezőgazdasági gépszerelő kulcsfontosságú szereplő a modern mezőgazdaságban, hiszen a termelés hatékonysága nagyrészt a gépek megbízható működésén múlik. Teljes cikk
A gépjárművillamossági szerelő a modern autók egyik legfontosabb szakembere, hiszen a járművek nagy része ma már elektronikus rendszerekre épül. Teljes cikk
- Képzések: ingyenes és online tanfolyamok, felnőttképzési lehetőségek 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 2 hónapja
- Eljött a HR-es varázslók ideje: jön a fekete hattyú? 2 hónapja
- Miért égnek bele a fejünkbe egyes reklámok, míg másokat elfelejtünk? 3 hónapja
- Gyors internetkapcsolat kiépítésére pályázhatnak vállalkozások 4 hónapja
- Mondjuk ki végre, milyen fájdalmas árat fizetünk a rugalmas munkáért! 5 hónapja
- Felmérés: az otthonról dolgozó alkalmazottak kevésbé valószínű, hogy fizetésemelést vagy előléptetést kapnak 6 hónapja
- "A munka nem vár" – coworking térrel jönnek a jövő vonatai 7 hónapja
- Meeting szoftverek: hogyan válasszunk? 7 hónapja
- A munkáshitel hajtja a keresletet a használtautó-piacon 8 hónapja
- "Karrier-hack" fiataloknak: miért érdemes visszatérni az irodába? 8 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?