kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Az ukránok több mint 80 százaléka kevesli a keresetét

Az ukránok 83 százaléka úgy gondolja, hogy keveset keres, miközben csupán 14 százalékuk elégedett az anyagi helyzetével - derült ki abból a felmérésből, amelyet a neves Rejting ukrán közvélemény-kutató csoport tett közzé.

A felmérésen részt vevők zöme, 89 százaléka válaszolta azt, hogy többet szeretne keresni. Ukrajna többi régiójához képest a nyugati országrészben válaszolták a legtöbben azt, hogy elegendőnek találják a jövedelmüket. A szociológusok megállapították, hogy az idősebb és a jobban kereső rétegben nagyobb az elégedetlenség a keresetüket illetően, valamint a férfiak elégedetlenebbek a nőknél - írta az MTI.

A megkérdezettek 62 százaléka optimálisnak a nyolcórás munkaidőt nevezte meg. 27 százalékuk rövidebb, 6-7 órás munkaidőt szeretne, míg csupán a megkérdezettek 2 százaléka válaszolta azt, hogy akár napi 10 órában is kész lenne dolgozni.

Arra a kérdésre, hogy magasabb jövedelemért készek-e napi nyolc óránál többet dolgozni, a megkérdezettek 56 százaléka válaszolt igennel, nemmel pedig 32 százalékuk. A nyugati országrészben többen vállalnának hosszabb munkaidőt a több keresetért cserébe, mint Keleten. A fiatalabbak és a jobban keresők körében is nagyobb hajlandóságot mutatott ki a felmérés a hosszabb munkaidőre, valamint a férfiak körében is nagyobb erre a készség mint a nőknél.

A Rejting a felmérést február 9-19. között végezte, személyes beszélgetés útján. A közvélemény-kutatásban kétezer nagykorú személyt kérdeztek meg. A résztvevőket nem és lakhely szerint reprezentatív módon választották ki.

Jelenleg Ukrajnában 3200 hrivnya (körülbelül 34,6 ezer forint) a hivatalosan megállapított minimálbér. Az átlagbér a pénzügyminisztérium januári adata szerint országosan mintegy 6000 hrivnya, azaz kevesebb mint 65 ezer forint volt.

MTI
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Lemaradtak a középvezetők – csak ennyivel nőtt a fizetésük idén

Úgy tűnik, idén a középvezetők maradtak le a legjobban a bérversenyben: átlagosan kevesebb mint 7 százalékkal nőtt a fizetésük, miközben több... Teljes cikk

Október végétől a nők már ingyen dolgoznak – de most fordulhat a kocka

Az Egyenlő Díjazás Napja idén október 27-re esik. Ettől a szimbolikus naptól kezdve olyan, mintha a nők az év végéig „ingyen” dolgoznának a... Teljes cikk

Minimálbér-emelés: több, mint bérváltozás – így hat az egész ügyviteli rendszerre

A minimálbér-emelés hatása messze túlmutat a bérek korrekcióján – az egész ügyviteli és adminisztrációs folyamatra kihat, ezért érdemes... Teljes cikk