Megjelent: 1 éve

Bértámogatás vagy a munkaidőkeret kiterjesztése? Íme, az ágazati válaszok!

Az idegenforgalom és a kiskereskedelem bértámogatással, az ipar elsősorban a munkaidőkeret kiterjesztésével reagál a koronavírusra - áll a Process Solutions elemzésében.

images

Magyarország vezető BPO (business process outsourcing) vállalata az ügyfelei körében tapasztalható válságkezelési módokat és reakciókat gyűjtötte össze és analizálta.

Varga Judit, a PS senior managere elmondta: az idegenforgalom és a nem-élelmiszer kiskereskedelem területén dolgozó ügyfelek érdeklődnek a kormány által biztosított bérkiegészítés után.

„Ezekben a szektorokban számos esetben látunk csökkentett munkaidejű alkalmazottakat. A gyárak és termelési üzletágak esetében azonban nem jellemző ez a fajta válságkezelés, itt inkább a munkaidőkeret kiterjesztésére voksolnak a cégek" - tette hozzá a szakember.

Mivel a munkaidőkeret a korábbi általános 6 hónappal szemben immár 2 évre terjesztő ki, lehetővé válik a túlórák és a lecsúsztatott munkaidő hosszabb távú elszámolása. Ez főként az olyan szezonális tevékenységekre jellemző, ahol holtszezonban kevesebb a munka, főszezonban viszont jellemzően túlórára van szükség.

A PS tapasztalatai alapján a cafetéria rendszert is nagyban érinti a kialakult rendkívüli helyzet.

„A skála két végpontját egyaránt tapasztaljuk ügyfeleinknél: van, ahol a juttatások szüneteltetésével vagy felfüggesztésével reagálnak a válságra ahelyett, hogy a bérekhez hozzányúlnának, de olyan is előfordul, hogy a SZÉP kártya csökkentett közterheit figyelembevéve további felhasználható összegekkel támogatják a munkavállalókat ebben a nehéz helyzetben” - tette hozzá Varga Judit.

  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

A vállalatok jelentős részénél magáncélra is használható a céges jármű, így hosszabb belföldi vagy külföldi autózásnál az aktuális utazási... Teljes cikk

Robotokkal dolgoztatnak és hibrid munkavégzésre térnek át a szolgáltató központok

A szolgáltató központok közül kevesen térnek vissza a pandémia előtti hagyományos munkavégzéshez. A másik fő trend, hogy az SSC-k jelentős része... Teljes cikk

Céges autó: biztosítás

A céges autókat flottában üzemeltetni biztosítás szempontjából számos előnnyel jár, sok esetben anyagival is, de adminisztratív szempontból... Teljes cikk