Megjelent: 7 éve

Civilek a pályán: ismét bővül az #énjövőm program

Több mint 400, főként vidéken élő fiatal sajátíthat el alapvető szociális és vállalkozói készségeket a Coca-Cola HBC Magyarország pályázatán nyertes civilszervezetek márciusban induló tréningjein. Mindannyian az #énjövőm oktatási program keretében részesülnek ingyenes, az elhelyezkedésüket segítő képzésben - írják sajtóközleményükben.

Tavaly év végéig harminckét civil szervezet nyújtotta be a pályázatát a Coca-Cola HBC Magyarországhoz, közülük 10-en nyerték el a vállalat támogatását egynapos, kifejezetten munkakereső fiatalokat célzó tréningek megtartására. A nyertesek összesen mintegy 400 fiatalt képeznek ingyenesen márciustól 15 fős csoportokban, az alapvető szociális és vállalkozói készségek átadásával segítve őket az álláskeresésben. A lebonyolítást végző civil szervezetek között van a Fehér Bot Alapítvány és a Fehér Bot Sportegyesület, amelyek kifejezetten látássérült fiatalokkal foglalkoznak. Nekik különösen nagy segítség a felkészítés az állásinterjúkra, ahogyan a felkínált kapcsolati háló és a mentorprogram is, hiszen egyébként is hátránnyal indulnak a munkaerőpiacon.

A tréningek többsége vidéken zajlik: Vas és Zala megyében, Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenben, Hajdúdorogon, Hosszúpályiban, Gödöllőn, Egerben és környékén, illetve Ópályiban. Emellett lesznek képzések Budapesten és további Pest megyei helyszíneken is.

„Szerettünk volna minél több fiatalt elérni az #énjövőm képzési programmal, lehetőleg azokon a vidéki településeken is, ahol az átlagosnál nagyobb az inaktivitás ezekben a korosztályokban” - mondta Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója. Ezért hirdettek pályázatot civil szervezeteknek, amelyek helyismeretükre támaszkodva képesek megszólítani a munkakeresőket, a nyerteseket pedig a vállalat ingyenesen felkészíti a tananyag átadására. A beérkezett pályázatok bírálatához a NIOK Alapítvány nyújtott szakmai segítséget.

Az #énjövőm képzési programot a Coca-Cola HBC Magyarország tavaly indította el olyan 18-30 év közötti fiatalok körében, akik nem vesznek részt állami oktatásban vagy felnőttképzésben és inaktívak (NEET - Not in Education, Employment or Training). Első körben a felnőttképzésben évtizedes tapasztalatokkal rendelkező szervezetek adták át a program tananyagát eddig több mint félezer résztvevőnek. A terv az, hogy 2020-ig 8000-en vegyenek részt az elhelyezkedést segítő tréningeken. Ezeken többek között önismeretre, állásinterjú helyzetek és a visszajelzések kezelésére tanítják a fiatalokat, gyakran a Coca-Cola HBC Magyarország munkavállalóit is mentorként bevonva.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így készülnek a magyar vállalatok az ESG-kötelezettségekre

A fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének elhalasztása lehetőséget teremt a cégek számára az ESG folyamatok kialakításának... Teljes cikk

ESG-pánik lefújva: fellélegezhetnek a magyar cégek

Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az utóbbi években. A fenntarthatóságot érintő szabályozások... Teljes cikk

Magyar fiatalok ötleteit is várják: a fenntartható jövőért közös globális mentorprogram indul

A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja, hogy a 18–30 év közötti fiatalokat olyan innovatív ötletek... Teljes cikk