Megjelent: 2 éve

Csökkent a szociális szövetkezetek száma

Jelentősen visszaesett az új szociális szövetkezetek száma, a régiek közül sok megszűnt, vagy gazdaságilag inaktív. Tavaly 3012 szociális szövetkezet működött az országban, míg 2017-ben 3183 - közölte az Opten céginformációs szolgáltató.

images

images

A 2016-ban életre hívott vállalkozási forma célja - a hagyományos profitszerzésen felül - a szövetkezeti tagok oktatási, kulturális, szociális, foglalkoztatási stb. közösségi igényeinek kielégítése. Működésük középpontjában elsősorban a hátrányos helyzetű csoportok (inaktívak, romák, fogyatékkal élők) segítése áll.

Az Opten adataiból kiderül: míg 2015-2016-ban évente közel 500 új szociális szövetkezetet jegyeztek be, addig 2017-ben már csak 304-et, tavaly pedig mindössze 50-et. Ezzel párhuzamosan megugrott a megszűnések száma, 2018-ban már 327 szociális szövetkezet "húzta le a rolót".

A szociális szövetkezetek árbevétele évről-évre egyenletesen emelkedik, 2017-ben már 27 milliárd forint felett járt. A tavalyi adatok még nem állnak rendelkezésre.

2017-ben 97 projektjükre több mint 4,288 milliárd forint támogatást nyertek, ami akkori árbevételük 15,6 százalékát tette ki, tavaly pedig 95 nyertes projektre 3,694 milliárd forint támogatást szereztek.

Az uniós pályázati források mindig jelentős részét tették ki a szociális szövetkezetek árbevételének. Ennek oka, hogy kevés tőkével és zömmel hátrányos helyzetű csoportokhoz tartozó szövetkezeti tagokkal működnek, így a banki hitelezés többségük számára elérhetetlen vagy túl költséges - mutat rá az Opten.
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szervezzük le időben a céges év végi partikat – zsúfolt szezon jöhet

A karácsonyi időszak eddig is izgalmas volt céges rendezvények szempontjából, ám ez az esztendő nem a szokásos szerint alakul. A bizonytalanság... Teljes cikk

Mindössze 10-15 százalék a női munkavállalók aránya a tech szektorban

A technológiai szektorban dolgozók csupán 10-15 százaléka nő, miközben számos olyan pozíció van, amely kiváló lehetőségeket nyújt a nőknek is.... Teljes cikk

Már nem lehet szabadság alatt kizárni a munkát - Rátkai Balázs, Delta Csoport

Csak újabb stresszfaktor, ha görcsösen ki akarjuk zárni nyári szabadság alatt a munkát - mondja Rátkai Balázs, az IT-ben működő Delta Csoport HR... Teljes cikk