kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 6 éve

A mesterséges intelligencia




A mesterséges intelligenciának (AI) a szolgáltató központokban a jövőben betöltött szerepéről beszélt Komjáthy Csaba, aki elmondta, hogy például call centerekben a nyelvi problémák is kiküszöbölhetők lesznek a közvetlen fordítással, az AI pedig ügyfélre szabott válaszokat lesz képes adni a felmerülő problémákra. A kiterjesztett mesterséges intelligencia önálló munkavégzésre is képes lesz szabályok és példák alapján. Aminél még eggyel további lépés, amikor komplex döntéseket fog hozni.

10-20 éven belül mindez a munkaerő 47%-át érinteni fogja, változni fognak a feladatok, és míg a cégek 32%-a fel van készülve a robottechnológia tekintetében, mindössze 12% készült fel arra, hogy ez az embereket hogyan fogja érinteni. Ugyanis újra kell definiálni a munkaköröket, feladatokat és a HR szerepét is.

Martijn ZuiderbaanMartijn Zuiderbaan
Martijn Zuiderbaan, a PA team képviseletében elmondta, hogy az lesz az érdekes, amikor a robot és az ember kölcsönösen fog tudni feladatokat adni egymásnak. Fontos szerepük lehet például a döntéstámogatásban. A digitális munkaerő ugyanolyan integrált része lesz a szervezeteknek, mint az emberi.

Elég jelentős az esély rá, hogy „okos munkahelyi cimborák” - gépek - fogják segíteni az irodai működést és életet is, amolyan digitális asszisztensként. (Bár még csak science fictionként, de láthattunk már hsonlóra példát a Black Mirror című sorozatban is.)

A toborzás jövője

A globális trendekből az is következik, hogy a tehetséges munkaerő bárhol lehet, bárhonnan lehet toborozni. Egyre inkább jellemző lesz a mobilitás növekedése. 2025-re a munkaerő 80%-a az Y és Z generációból kerül majd ki. Érdekes meglátás velük kapcsolatban, hogy míg ezekből a generációkból azok, akik kikerültek már a munkaerőpiacra 87%-ban úgy érzik, hogy készek egy-egy állás betöltésére, addig ezt a HR menedzserek csak 57% esetében gondolják így. Tehát elég jelentős szakadék mutatkozik a két fél percepciója között.

A szakemberek számára az egyértelmű, hogy folyamatos fejlesztésre, új és új készségek elsajátítására van szükség egyre inkább, hiszen a tudás egyre gyorsabban évül el. A környezetet is a folyamatos tanulási igény és szükségszerűség szerint kell kialakítani. A készségeknek, amelyek ma fontosak, 35%-ára nem lesz szükség a jövőben. A készségek, amelyekre viszont szükség lesz: az értékítélet, a kreatív gondolkodás, az érzelmi intelligencia, a tanulás, a tanítás, a folyamatos fejlődés készsége.

Balázsik Péter és Kelliár ZsoltBalázsik Péter és Kelliár Zsolt
Különböző becslések vannak arra nézve, hogy mikorra érjük majd el a teljes automatizációt a munkavégzés terén. Az egyik ilyen becslés 125 éves időtávra szól. A munkaerő toborzása azonban akár már ennél jóval hamarabb szoftverekre lehet bízva, különösen az alacsonyabb és közepes szintű pozíciók esetén. A toborzók feladatai átalakulnak, az emberi tényező része megmaradhat, mint a tanácsadás, a coach típusú szerep, de a recruiterek hagyományos feladatait át fogják tudni venni a robotok. Az olyan algoritmusokban van a jövő, amelyek a legszofisztikáltabb összevetések segítségével, szinte tökéletes biztonsággal meg tudják feleltetni egymásnak a pályázókat és a pozíciókat. (Persze itt a fő kérdés az, hogy elég szofisztikáltak lesznek-e az adatok, amelyek a szoftver rendelkezésére állnak, hogy meghozzon egy ilyen döntést.)

Balázsik Péter és Kelliár Zsolt, az SSC Heroes képviseletében, akik a jövő toborzási trendjeiről beszéltek, előadásuk végén hangsúlyozták, hogy a mesterséges intelligencia nem fogja átvenni a HR-esek helyét, azonban azokat a HR menedzsereket le fogják cserélni, akik nem értenek a mesterséges intelligenciához.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Egy csapatban dolgozik ember és robot?
2. oldal - A mesterséges intelligencia
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk