Megjelent: 3 éve

Egyszerű tervezés, hatékony szabadságkezelés

A céges szabadságkezelés sosem egyszerű feladat. A szabadságkérelmek kezelését általában az ügyvezető vagy a pénzügyes munkatárs látja el, mely komplikált dokumentációval és hosszas ellenőrzésekkel jár. A vállalatirányítási szoftverek nem követik az aktuális jogszabályokat, a bérszámfejtő programokhoz pedig csak a könyvelők férnek hozzá. Az alábbi cikkben három megoldást gyűjtöttünk össze, melyek megkönnyíthetik a céges ügyintézést és hatékonyabbá tehetik a szabadságok kezelését is.

Megoldások a szabadságkezelésre

A szabadságkezelés a legtöbb szervezet számára dupla, de akár tripla adatfeldolgozással is jár. Mindannyian ismerjük a szóbeli vagy emailben érkező szabadságkérelmeket, melyeket táblázatokba és naptárakba vezetünk át, majd a HR-re vagy a könyvelőnek továbbított riportok alapján bekerülnek a bérszámfejtő és munkaidőnyilvántartó programokba is.

Ez nem csak a szabadságok nyilvántartását és átláthatóságát nehezíti meg, de az erőforrás és projekttervezést is. A jelenléti ívek elveszhetnek, az emailek pedig legtöbbször átláthatatlanok. A cégvezetésnek a magyar jogszabály-változásokkal is tisztában kell lennie, az egyéni vállalkozók pedig nem tartozhatnak a vállalatirányítási rendszerekbe.

1. Excel táblázatok


A papíralapú szabadságtervezést megkönnyítheti, ha a vállalatvezetés digitilásan kezeli a munkatársak szabadságait. Habár az adatfeldolgozási feladatokat nem szünteti meg, a táblázatok létrehozása és manuális feltöltése, átláthatóbbá és követhetőbbé teszi a rendszert.

2. Google Naptár


A Google Calendart nem csak a meetingek szervezésére használhatjuk, de az erőforrástervezést is megkönnyítheti, ha a szabadságokat ott is vezetjük. A naptár felülete segíthet abban, hogy átlássuk, az egy projekten vagy egy csoportban dolgozók szabadsága egybe esik-e, illetve hogy kit, mikor és hol érhetünk el. A naptár azonban nem tartalmazza a jogszabályokat, és a szabadságkérelmezés sem működik a felületen.

3. Szabadságkezelő alkalmazások - FreeBees


Néhány évvel ezelőtt a Digital Natives-nél mi is ezekkel a problémákkal küzdöttünk: papíralapú nyomtatványokon és követhetetlen táblázatokban próbáltuk meg a szabadságainkat kezelni. A legtöbbször azt sem tudtuk, kinek mennyi szabadsága maradt, vagy hogy egyáltalán kinek mennyi járna a magyar jogszabályok szerint. Ez nem csak a kollégák szabadságtervezését nehezítette meg, de a cégvezetés szempontjából is kaotikus volt.

Rájöttünk, hogy olyan eszközre van szükségünk, amivel elvégezhetjük a legegyszerűbb adminisztrációs feladatokat, amivel elhagyhatjuk a papíralapú szabadságkérelmeket, és ami a magyar jogszabályoknak is megfelel. Olyan alkalmazást kerestünk, ami nem csak munkatársaink, az ügyvezetőnk, de a HR-es kollégánk dolgát is megkönnyíti. Mivel a magyar piacon nem találtunk ilyen eszközt, elhatároztuk, hogy lefejlesztjük a sajátunkat.

A FreeBees szabadságkezelő és nyilvántartó alkalmazást

olyan vállalkozások számára készítettük el, mint a sajátunk: olyanoknak, akik több platformon, bonyolult táblázatokban és összetett szoftverekben kezelik szabadságaikat és betegszabadságaikat. Olyan cégeknek, akiknek az Excel már kevés, de a nagyvállalati rendszerek mint az SAP bevezetése nem éri meg.

A FreeBees-zel megszüntettük a táblázatok okozta problémákat és a manuális kitöltésekből fakadó hibákat. Az alkalmazás Naptár-nézetében a cégvezetőnk és a projektvezetőink bármikor átláthatják a kért és tervezett szabadnapokat, megkönnyítve így az erőforrástervezést és a csapatfelosztást. A rendszer folyamatosan követi a magyar jogszabályokat és annak megfelelően frissíti a nyilvántartási rendszert, így pedig mindig tudjuk, mennyi szabadnapunk maradt még hátra.

Búcsúzz el a táblázatoktól

A FreeBees applikációt olyan kiegészítőkkel és praktikus eszközökkel ruháztuk fel, melyek nem csak segítik, de meg is változtatják a céges adminisztrációt. Az egyszerű felületen bárki hozzáférhet a hátramaradt szabadságaihoz, a naptárnézet és a szabadságkérő funkció pedig leváltja a papíralapú ügyintézést. Nincs többé bonyolult adminisztráció, csak egyszerű tervezés.
  • 2022.07.21 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
  • 2022.10.11HR Fest BudapestHR Fest Budapest Ez az igazi, megismételhetetlen, szakmai felfrissülés, ott a helyed! Ez lesz az év legnagyobbat szóló HR-fesztiválja, amit te sem hagyhatsz ki! Részletes program, előadók és számos újdonság vár rád, stay tuned, 2022-ben minden kiderül! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Man at Work: Rugalmasság az atipikus foglalkoztatásban is

2022 év eleje megint nem volt egy szokványos évkezdés. A COVID elleni küzdelem átcsapott februárban két szomszédos ország háborújába, a... Teljes cikk

Így lehetsz versenyképes vállalat, miközben csökkented a munkahelyi stresszt

A jelen gazdasági helyzetben minden versenyképesség növelő tényező fokozott jelentőséggel bír a vállalatok számára, így az alkalmazott munkaerő... Teljes cikk

Egyre több munkáltató keres ukrán munkavállalót a Safe in Hungary adatbázisában

Már több mint 400 menekült státuszú ukrán munkavállaló dolgozik olyan partnerünknél, aki a www.safeinhungary oldalon regisztrálva választotta ki... Teljes cikk

Facebook