Megjelent: 1 éve

Egyszerű tervezés, hatékony szabadságkezelés

A céges szabadságkezelés sosem egyszerű feladat. A szabadságkérelmek kezelését általában az ügyvezető vagy a pénzügyes munkatárs látja el, mely komplikált dokumentációval és hosszas ellenőrzésekkel jár. A vállalatirányítási szoftverek nem követik az aktuális jogszabályokat, a bérszámfejtő programokhoz pedig csak a könyvelők férnek hozzá. Az alábbi cikkben három megoldást gyűjtöttünk össze, melyek megkönnyíthetik a céges ügyintézést és hatékonyabbá tehetik a szabadságok kezelését is.

Megoldások a szabadságkezelésre

A szabadságkezelés a legtöbb szervezet számára dupla, de akár tripla adatfeldolgozással is jár. Mindannyian ismerjük a szóbeli vagy emailben érkező szabadságkérelmeket, melyeket táblázatokba és naptárakba vezetünk át, majd a HR-re vagy a könyvelőnek továbbított riportok alapján bekerülnek a bérszámfejtő és munkaidőnyilvántartó programokba is.

Ez nem csak a szabadságok nyilvántartását és átláthatóságát nehezíti meg, de az erőforrás és projekttervezést is. A jelenléti ívek elveszhetnek, az emailek pedig legtöbbször átláthatatlanok. A cégvezetésnek a magyar jogszabály-változásokkal is tisztában kell lennie, az egyéni vállalkozók pedig nem tartozhatnak a vállalatirányítási rendszerekbe.

1. Excel táblázatok


A papíralapú szabadságtervezést megkönnyítheti, ha a vállalatvezetés digitilásan kezeli a munkatársak szabadságait. Habár az adatfeldolgozási feladatokat nem szünteti meg, a táblázatok létrehozása és manuális feltöltése, átláthatóbbá és követhetőbbé teszi a rendszert.

2. Google Naptár


A Google Calendart nem csak a meetingek szervezésére használhatjuk, de az erőforrástervezést is megkönnyítheti, ha a szabadságokat ott is vezetjük. A naptár felülete segíthet abban, hogy átlássuk, az egy projekten vagy egy csoportban dolgozók szabadsága egybe esik-e, illetve hogy kit, mikor és hol érhetünk el. A naptár azonban nem tartalmazza a jogszabályokat, és a szabadságkérelmezés sem működik a felületen.

3. Szabadságkezelő alkalmazások - FreeBees


Néhány évvel ezelőtt a Digital Natives-nél mi is ezekkel a problémákkal küzdöttünk: papíralapú nyomtatványokon és követhetetlen táblázatokban próbáltuk meg a szabadságainkat kezelni. A legtöbbször azt sem tudtuk, kinek mennyi szabadsága maradt, vagy hogy egyáltalán kinek mennyi járna a magyar jogszabályok szerint. Ez nem csak a kollégák szabadságtervezését nehezítette meg, de a cégvezetés szempontjából is kaotikus volt.

Rájöttünk, hogy olyan eszközre van szükségünk, amivel elvégezhetjük a legegyszerűbb adminisztrációs feladatokat, amivel elhagyhatjuk a papíralapú szabadságkérelmeket, és ami a magyar jogszabályoknak is megfelel. Olyan alkalmazást kerestünk, ami nem csak munkatársaink, az ügyvezetőnk, de a HR-es kollégánk dolgát is megkönnyíti. Mivel a magyar piacon nem találtunk ilyen eszközt, elhatároztuk, hogy lefejlesztjük a sajátunkat.

A FreeBees szabadságkezelő és nyilvántartó alkalmazást

olyan vállalkozások számára készítettük el, mint a sajátunk: olyanoknak, akik több platformon, bonyolult táblázatokban és összetett szoftverekben kezelik szabadságaikat és betegszabadságaikat. Olyan cégeknek, akiknek az Excel már kevés, de a nagyvállalati rendszerek mint az SAP bevezetése nem éri meg.

A FreeBees-zel megszüntettük a táblázatok okozta problémákat és a manuális kitöltésekből fakadó hibákat. Az alkalmazás Naptár-nézetében a cégvezetőnk és a projektvezetőink bármikor átláthatják a kért és tervezett szabadnapokat, megkönnyítve így az erőforrástervezést és a csapatfelosztást. A rendszer folyamatosan követi a magyar jogszabályokat és annak megfelelően frissíti a nyilvántartási rendszert, így pedig mindig tudjuk, mennyi szabadnapunk maradt még hátra.

Búcsúzz el a táblázatoktól

A FreeBees applikációt olyan kiegészítőkkel és praktikus eszközökkel ruháztuk fel, melyek nem csak segítik, de meg is változtatják a céges adminisztrációt. Az egyszerű felületen bárki hozzáférhet a hátramaradt szabadságaihoz, a naptárnézet és a szabadságkérő funkció pedig leváltja a papíralapú ügyintézést. Nincs többé bonyolult adminisztráció, csak egyszerű tervezés.
  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
  • 2021.05.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Atipikus helyzetben az atipikus az ideális foglalkoztatási forma

A 2021.év elején a munkaerő-kölcsönzésről megjelent felmérésből kiderült - melyet a Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége (MMOSZ)... Teljes cikk

Legyél te a jövő menedzsere!

A Menedzserszövetség, rendkívül sikeres első három mentor programját követően, 2021. áprilisától folytatja kezdeményezését Jövő Menedzsere 4.0... Teljes cikk

20 éves az AT WORK!

A születésnap a legtöbb ember életében különleges. Van aki óriási ünnepléssel, van aki elvonulással, fogadalmakkal vagy visszatekintéssel kezeli.... Teljes cikk