Életre szóló hűség nincs: Z generációsok a munkaadókról
2500 Z generációs megkérdezésével készült átfogó kutatás a mostani huszonévesek munkavállalói attitűdjéről, motivációjáról, elképzeléseiről.
A Z generációsok csupán 49%-a építene pályát egyetlen cégnél. Ez az arány az idősebb korosztály körében jóval magasabb: az X és az Y generáció megkérdezettjeinek 71%-a tudja elképzelni, hogy az egész karrierútja során egyetlen vállalatnál maradjon. Bár a Z generáció változatosságra, folyamatos tanulásra vágyik, a stabilitást a többi korosztályhoz hasonlóan kiemelten fontosnak tartják. Az “életre szóló” lojalitás ugyan kevésbé vonzó lehetőség számukra, 61%-uk a stabil munkahelyeket preferálja. A 18 év alattiak a huszonéveseknél is kevésbé gondolkodnak fix munkahelyben: 57%-uk előnyben részesítené a rugalmas, projektalapú munkarendet - derül ki a Quantum Digitális Diákszövetkezet, a SteiGen, a PWC és a Diverzum szakmai együttműködésében készített kutatásból.
“A Z generáció megtanulta, hogy számára nem kifizetődő az egyoldalú hűség. Valószínűleg sokat tanultak a szülők példájából, hogy a hűséges szülőtől gyorsan megváltak a kényszerhelyzetben levő cégek.” - nyilatkozta Steigervald Krisztián, a SteiGen alapítója, generációkutató.
Az élethosszig tartó tanulás, mint valódi cél
A fiatalok számára az élethosszig tartó tanulás nemcsak egy hangzatos mottó, hanem egy valódi célkitűzés. 58%-uk rendkívül fontosnak tartja az új dolgok tanulását és a karrierútját is ehhez igazítja. Fontos kiemelni, hogy az erőfeszítéseikért cserébe elvárják, hogy a környezetük elismerje, tisztelje őket: 32%-uk számára fontos, hogy “sokan tiszteljék és csodálják” őket.
Egyensúly a munkán belül és kívül is
A kutatásból kiderül, hogy munkahelyváltás esetén minden korosztálynál a jobb munka-magánélet egyensúlyra való törekvés volt a vezető indok. A Z generáció is ezt tekinti az egyik legfőbb céljának: 51%-uk számára kiemelten fontos a karrier és a család összehangolása. Többségük nem csak karrier, vagy csak család fókuszú jövőképben gondolkodik, hanem a kettő közötti egyensúlyt kívánja megteremteni, ezért a vállalati kultúrának ezt az integrációt kell támogatnia. A munkán kívül is tudatosságra törekszenek: 53%-uk számára rendkívül fontos az egészséges életmód, 71%-uk pedig kifejezetten a betegségek elkerülésére törekszik. Az adatokból kirajzolódik, hogyaz egyensúly támogatása az egyik leghitelesebb employer-branding eszközzé válik a Z generáció munkaerőpiaci térnyerésével: a karrier és a család összehangolásának lehetősége mellett a jóllét támogatása és a wellbeing eszközök is kiemelt vonzerővel bírhatnak a fiatalok számára.
Nyitókép: Pixabay
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
2500 Z generációs megkérdezésével készült átfogó kutatás a mostani huszonévesek munkavállalói attitűdjéről, motivációjáról, elképzeléseiről. Teljes cikk
Egy kutatás szerint a vállalatok ma már nem csupán szakmai tudást, hanem egyre inkább speciális személyes készségeket és kompetenciákat keresnek a... Teljes cikk
A jövő nemcsak azoké, akik tudnak kódolni, hanem azoké is, akik mernek kérdezni, gondolkodni és újat alkotni. Mégis, a magyar lányok többsége ma... Teljes cikk
- Mi kellene ahhoz, hogy az oktatási rendszer végre alkalmazkodjon a Z és Alfa generációhoz? 4 hete
- Az e-mail és az ingázás halála? - Erre számít alfa generáció a munka világában 1 hónapja
- Felmérés: a magyar fiatalok szeretik a munkájukat, sokan mennének külföldre dolgozni 1 hónapja
- Világszintű pályakezdőválság: miért a Z generáció lép be a legnehezebb a munkaerőpiacra? 1 hónapja
- Hogyan hangoljuk össze az X, Y, Z és alfa generáció elvárásait a munkahelyen? 1 hónapja
- Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon 1 hónapja
- Nincs szorgalmas vagy lusta generáció - a Z a közös élményt keresi és nem akar belehalni a munkába 2 hónapja
- Ez az ára az igazságtalan bérezésnek 2 hónapja
- Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány 2 hónapja
- "Kiégtünk, mielőtt elkezdtünk volna élni" – A Z generáció fele már most túl fáradt a munkához 2 hónapja
- Így szólítsd meg a Z generációs kékgalléros munkaerőt 3 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja