kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Érdemes számításba venni a vidéki távmunkaházakat

Eddig tízen dolgoznak főállásban, hatórás munkaidőben az örkényi távmunkaházban, de még keresünk dolgozókat - mondta Kovács István, a település polgármestere. A cég jelenleg 22 dolgozó foglalkoztatását tervezi. A Deloitte Zrt. szakértője szerint elsősorban speciális szakképzést nem igénylő, főként adminisztrációs feladatok kiszervezésekor érdemes megfontolni a vidéki távmunkahelyek létesítését.

A távmunkaház egy kísérleti projekt eredményeképpen jött létre, és az önkormányzat a 22 millió forintos épülettel járult hozzá a programhoz, a Magyar Távmunka Szövetség pedig a távmunkavégzésre alkalmasnak talált helyi és környékbeli munkavállalók képzésében, illetve a munkáltatók odavonzásában segített. A távmunkaház létrehozásával egyidejűleg a városból és a környékbeli településekről több mint hatvanan vettek részt számítógép-kezelői tanfolyamon, illetve többen a távmunkavégzés feladataira is felkészültek.

Az örkényi mintaprojekt eddigi tapasztalatai alapján a munkáltató távmunkásonként évi egymillió forintot takaríthat meg, ami mintegy 31 százalékos költségcsökkenést jelent a hagyományos irodai foglalkoztatáshoz képest - mondta Forgács Tamás, a Deloitte Zrt. szakértője. Ez a megoldás ugyanakkor a fenntartó térség számára is előnyös, mivel a munkabéren és az ingatlanbérleti költségen keresztül az odaáramló tőke 50 fő után eléri az évi 110 millió forintot.

Forgács szerint ezért érdemes megfontolniuk a vidéki önkormányzatoknak - főképp azoknak, amelyek Leader támogatásokra is jogosultak - a távmunkaház létesítését. Május 22-éig ugyanis a Leader programban részt vevő közösségek olyan munkahelyteremtő támogatásokra pályázhatnak az Új Magyarország vidékfejlesztési terv keretein belül, amelyek alternatív távmunka megoldásokkal hozzájárulhatnak a vidék foglalkoztatási gondjainak enyhítéséhez - áll a Napi Gazdaságban.

A távmunkaház előnye abban áll, hogy komolyabb infrastrukturális befektetetés nélkül is viszonylag gyorsan teremthetnek munkahelyet. Mivel a munkáltatók egyedi igényei alapján kialakított távmunkaházakba csak a szerződéses munkavállalók léphetnek be, ott a hagyományoshoz hasonló munkahelyi körülmények alakíthatók ki.

Általában csak egy vagy kevés munkaadó dolgoztat egy-egy távmunkaházban, ez garanciákat nyújt az egyes tevékenységeiket a kedvezőbb munkabér-adottságú területekre kitelepítő cégeknek. Viszonylag kis költséggel megoldhatóak ugyanis például a biztonsági követelmények és a szükséges logisztika is.

Az örkényi távmunkaházhoz készített elemzések szerint a költséghatékony működés fő elemei, a bér-, az ingatlan- és a kommunikációs költségek, valamint a munkavégzéshez alkalmas munkaerő megléte jelentős előny a vidéki munkaerő javára.

- Elsősorban speciális szakképzést nem igénylő, főként adminisztrációs feladatok kiszervezésekor érdemes megfontolni a vidéki távmunkahelyek létesítését - mondta Forgács.

A házban dolgozó tíz nő jelenleg a MarketX Bt. számára gazdasági kiadványok online és telefonos értékesítését végzi, munkájuk alkalmanként adatrögzítéssel egészül ki.

Napi Gazdaság
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Home office munka

A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk

Jön a 4 napos nyári munkahét a PwC-nél, de később le kell dolgozni

Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk