Ez a négy marketinges taktika nyugodtan alkalmazható a HR-stratégiában is
Bár az utóbbi évtizedek technológiai fejlődése sokat tett annak érdekében, hogy könnyebben el tudjuk érni a jelölteket, de egyben meg is nehezítette a dolgunkat, mivel intenzívebbé tette a versenyt a cégek között a munkaerőpiacon.
Ezért a cégvezetők arra kényszerültek, hogy átértékeljék a vállalkozás jelenlegi HR-stratégiáját, és a marketing területén alkalmazott innovatív megoldásokkal és taktikákkal egészítsék ki azokat, hogy szervezet ki tudjon tűnni a https://balassagyarmatallas.hu és az egyéb álláskereső webhelyeken hirdetők tömegéből. De melyek is ezek pontosan?
- Célközönség megismerése
Ahhoz, hogy egy cég a termékének vagy a szolgáltatásának az eladásából forgalmat tudjon generálni fontos, hogy megtalálja azoknak az embereknek a körét, akik érdeklődnek irántuk. Enélkül ugyanis a konverzió nem jöhet létre.
Nos, ugyanez a helyzet a HR-ben is. A hirdetésünk csak úgy fog célt érni, ha a megírása előtt alaposan átgondoljuk, hogy kik a legjobb jelöltek számunkra, mi motiválja őket, és hogyan tudjuk felkelteni a figyelmüket.
2. Adatalapú döntéshozatal
Bár egy cég működése során felmerülő fontosabb döntések meghozatalában az ösztönöknek is nagy szerepe van, de az adatokra való támaszkodás sokkal megalapozottabb ítéletet eredményez, és segít beazonosítani a hiányosságokat. Pontosan emiatt kell nekünk is ezt a fajta szemléletet átültetnünk a HR-stratégiánkba.
3. A figyelemfelkeltésre való intenzív törekvés
Ha csak ülünk a babérjainkon, és várjuk, hogy a sült galamb a szánkba repüljön, akkor valószínűleg soha nem fogjuk felkelteni a megfelelő jelöltek figyelmét. Különösen a mai digitális világban, ahol csak azok a tartalmak jutnak el célközönséghez, amelyeknek a tartalma valamilyen szempontból emlékezetes.
Példaként itt a Mailchimp egyik azon toborzási stratégiáját említenénk, amely során saját márkás baseballkártyákat osztogattak a kampuszokon. Ezeknek az elején a nyitott pozíciók voltak feltüntetve, mintha ők lennének a játékosok. A hátoldalukon pedig a szükséges készségek szerepeltek, röviden és tömören leírva.
Ez egy tanítani való marketingtaktika volt. Egyrészt azért, mert valami olyan nyújtott, amellyel a célközönség korábban még biztosan nem találkozott, és pontosan azokat az információkat adta át, amelyeket a jelöltek látni szeretnének.
4. Végül a termékelőnyökre történő összpontosítás
Ha korábban már kicsit is elmerültünk a marketingben, akkor a termékelőny alapvetés biztosan ismerősen cseng számunkra. Ez lényegében annyit tesz, hogy az olvasó szemszögéből fejtjük ki a termékünk pozitív tulajdonságait.
Tehát nem azt írjuk le, hogy az általunk forgalmazott krém például xy összetevőből készült, hanem azt, hogy a használata feszesebb, fiatalosabb bőrt és kevesebb ráncot eredményez.
Ugyanezt a dolgot kell átültetnünk a hirdetéseink megírásába is. Csak úgy tudjuk megnyerni ugyanis a jelölteket, ha megmutatjuk számukra, hogy miért is járnak jól, ha a konkurencia helyett minket választanak.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk
Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk
- A mesterséges intelligenciát a nemek közötti egyenlőtlenség felszámolására kell használni 2 hónapja
- Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés 2 hónapja
- Elfogadás küszöbén áll az EU Mesterséges Intelligencia Rendelete 2 hónapja
- Így járulhat hozzá a HR a vállalati sikerhez: a HR-es mint az üzleti stratégiaalkotás résztvevője 2 hónapja
- Egy HR-es átlagosan nem 100, hanem "csak" 50 embert szolgál ki 3 hónapja
- Irreális fizetési elvárások okozzák a legnagyobb problémát - HR Trendek Magyarországon 2024-ben 3 hónapja
- Google Ads és a hirdetői személyazonosság 3 hónapja
- Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást 3 hónapja
- Újjászületett a kkv stratégia: ezek a vállalkozásfejlesztési irányok 3 hónapja
- Üzleti előnyt jelent, ha egy vállalat stratégiai szinten kezeli a társadalmi felelősségvállalást 3 hónapja
- Magánügy a dolgozó egészsége vagy éppen ellenkezőleg? 4 hónapja