Ezekkel az alkalmazásokkal garantáltan ellenőrizheti kollégái otthoni teljesítményét
A koronavírus bombaként robbant hazánkra komoly gondot okozva a munkáltatóknak, hogyan oldják meg a kollégák otthonról való munkavégzését. Azok a cégek, ahol eddig nem volt bejáratott az ilyen irányú foglalkoztatás, most rákényszerülnek az azonnali reagálására. Kiss-Márton Adrienn HR tanácsadó összefogásával megalakult egy KKV HomeOffice Megoldások elnevezésű FB csoport, ahol informatikusok, jogászok, virtuális asszisztensek és HR szakemberek egymást támogatva ötletelnek a kialakult állapot megoldására, a társadalmi felelősségvállalás jegyében. Adrienn segítségével összefoglaltuk cikkünkben a legfontosabb alkalmazásokat, melyekkel könnyebben átvészelhető ez az időszak.
A hatékony együttműködés legfőbb eszköze a kommunikáció. Most nem a számonkérés, az otthon végzett munka hatékonyságmutatóinak elemzése az elsődleges. Sokkal fontosabb az egészség védelme és egy olyan stratégia kialakítása, amivel a munkáltató és a munkavállaló is túl tudja élni ezt a helyzetet. Mert a vírus levonulása után is folytatni kell a munkát. Azok a kollegák, akik eddig a cégnél dolgoztak, akiket betanítottak, azután is szeretnének ott dolgozni. Közös érdek a megfelelő megoldások megtalálása.
Kollégákkal való kommunikációra és teljesítményének ellenőrzésére számos online alkalmazás érhető el, számos közülük ingyenes. Ezekből gyűjtöttünk össze párat a teljesség igénye nélkül. A fent említett csoportban külön gyűjtőposztot indítottak ezekre a szoftverekre, platformokra.
Elsődleges szempont jelen helyzetben, hogy a munka elvégzése kerüljön a fókuszba és ne a ledolgozandó munkaidő.
Covid19 kapcsán több mamut cég is ingyenesen elérhetővé tette alkalmazásait, ezzel is elősegítve a home office-ba történő átállást. Ilyen például a Zoho.com, ahol lehetőség van videó konferenciákra, chatelésre. A Microsoft is mindenki számára ingyenesen hozzáférhetővé tette alkalmazásait bármilyen e-mail címmel, így pl.: a Teams alkalmazása kiválóan alkalmas dokumentumok megosztására, a feladatok elvégézésének monitorozására.
A feladatok elvégzésének nyomonkövetése legkönnyebben projektmenedzsment alkalmazásokkal lehetséges. Itt is érdemes megnézni a legegyszerűbb eszközöket is, ahol lehet delegálni feladatot, határidőt beállítani és az adott feladaton belül akár chatelni is, ha kérdésünk van. Ilyen legegyszerűbb alkalmazás például a Wunderlist. Freedcamp nevű platform is remek választás és végtelenül egyszerű. Az ingyenes verziójában is számos lehetőség van, nincs szükség hosszas betanulásra a használatához. Itt lehet fájlokat feltölteni, felelősöket, határidőt megjelölni, direktben kommunikálni az adott feladat alatt. A Trello, Asana platformoknak is van ingyenes verziójuk, viszonylag könnyen megtanulható ezek kezelése is, jól lehet rajtuk szervezni a csapatmunkát.
A legtöbb alkalmazásról találunk pár perces tutorial videót a YouTube-on. Amit most érdemes szem előtt tartani, az a gyors adaptálhatóság. Az a felület, ami a szervezet számára optimális és képes ebben az átmeneti időben segítséget nyújtani.
Kommunikációra lehet használni a Slacket, WhatsAppot, Vibert és még számos ingyenes online eszközt, ezeknél a feladatok nyomonkövetése kicsit nehézkesebb, de nem lehetetlen a kereső funkcióknak köszönhetően. Határidőket itt nem tudunk hozzárendelni, de tudunk tagelni embereket, akiknek szánjuk a kérdéseinket.
Videómegbeszéléseket is kell és lehet alkalmazni a hatékony kommunikáció jegyében. Erre vannak ingyenes alkalmazások, például a fent említett Zoho, vagy a Zoom.us, Skype, Viber, Facebook Messenger is akár.
Természetesen a bizalmas információk biztonságára továbbra is érdemes nagy hangsúlyt fektetni. A felhőben tárolandó adatokat érdemes olyan szolgáltatónál tárolni, ami megbízható ezek azonban bizonyára fizetős szolgáltatások, de ne elviselhetetlen költségűek, egy kis cég számára kigazdálkodható. A Dropbox, Onedrive, Google felhőtárhelyeinek fizetős verziója biztonságos.
(A home office biztonságos megoldásáról korábban itt írtunk.)
Összefogásra és a munkavállalóval szembeni bizalomra van jelenleg szükség. Különösen fontos, mert a gyerekek otthon lesznek és biztosan kizökkentik a szüleiket a munkából, ennek okán ügyelni kell a pontos feladatkiosztásra és a feladatok priorizálására.
Nyitókép: Dillon Shook on Unsplash
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
Közel 460 munkavállaló teljesítményét jutalmazta idén a Volánbusz kitüntetéssel, illetve elismeréssel – közülük mintegy 300 autóbusz-vezető... Teljes cikk
Jártamban-keltemben a minap, megkérdezték tőlem, hogy tudnék-e valami jótanáccsal szolgálni egy bevezetés előtt álló, egészen friss... Teljes cikk
A kihívásokkal teli munkaerőpiaci helyzet és a tartósan magas infláció miatt kiemelten kezeli a Progress Étteremhálózat Kft. a saját... Teljes cikk
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 1 hete
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 2 hete
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 2 hete
- Ezekért a fejlesztésekért térnének vissza az irodába a hibrid munkarendben dolgozó munkavállalók 3 hete
- A férj egy vagyont keresett azzal, hogy lehallgatta felesége munkahelyi hívásait 3 hete
- Home office: működik a hibrid munkavégzés? 4 hete
- Kevesebb stressz, alacsony vérnyomás, több nasi és alkohol - így áll a távmunka mérlege 1 hónapja
- Ekkora béremelést terveznek idén a magyar vállalatok 1 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 2 hónapja
- A cégek ötöde szigorított a home office szabályokon 2 hónapja
- Fordulópont jöhet: visszaesett a munkaerő-felvétel 2 hónapja