kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Ha valaki más munkáját veszed át, csontvázak dőlhetnek ki a szekrényből

Hibák, megoldatlan feladatok, elrejtett problémák - ezekkel szembesülhetsz, ha átveszed valaki más munkáját. Mit tegyél ilyenkor? Kínos az elődöt ócsárolni, mert ő évekig ott volt, sokan szerették, ha az újonc azt mondja, hogy a kedvelt volt kolléga valójában egy trehány alak volt, az nagyon rossz a beilleszkedésed sikere szempontjából - írja JobAngel a HRBlogon.

De valamit mégiscsak kezdeni kell a rád hagyományozott bajokkal, mert ártanak a cégnek, tehát ártanak neked is.

Megoldás a jó öreg „sürgős és/vagy fontos” szemlélet (Eisenhower-mátrix), kicsit ráfaragva a helyzetre. Nyilván sürgősen megoldandó lenne minden, tehát sürgős és sürgős között kell lavírozni. A legfontosabb, hogy válogassuk ki az egyáltalán nem fontos „feladatokat”, azt hagyjuk a végére. Fontos, ami komoly kárt okozhat, ha nincs megoldva, vagy megoldásával az elmaradt haszonból bevételt és profitot lehet csinálni. Nem fontos, aminek már úgyis mindegy: ha megoldjuk, sem lesz jobb. A kérdés, hogy miért oldjuk meg az ilyeneket (pl. mert törvényi kötelezettség, vagy mert visszaszerezhetünk vele egy elpártolt vevőt, beszállítót stb.)

Továbbra is szem előtt kell tartani, hogy újonc vagy és hogy az elődödet nem sározhatod be. Tehát, muszáj négyszemközt kommunikálni erről a vezetőddel, aki neki is a vezetője volt. Először megkérdezni, hogy mégis mi történjen, ha ilyesmivel találkozol. A hozzáállásából látni fogod, mit vár el, hogyan gondolkodik az elődöd által elkövetett hibákról, el nem végzett feladatokról. Lesznek kérdései: milyen ügyek vannak, milyen hatása van ezeknek? Ezek után lehet konkrétan belekezdeni a problémák megoldásába.

Most jön a te érdemi munkád ebben: csinálni egy listát, bemutatni, mi a probléma, hogyan tervezed a megoldását, hová soroltad a prioritási listán, miért oda. Hogyan fogod megoldani, egyes megoldások kihatással vannak-e a napi munkádra, a most aktuális folyamatokra. Lesznek ügyek, amikre azt fogja mondani, hogy ezt már hagyjuk… Ha szakmailag ez is elfogadható (pl. nem számít mulasztásnak törvény szerint), akkor ne bolygasd. Lehet, hogy az elmaradt munka okozta veszteség kisebb, mint az a veszteség, amit a megoldása okoz (időd, energiád, addig nem tudsz más, aktuális feladattal foglalkozni). Legyen egy megállapodott jelentési rend erre: pl. minden héten egy kijelölt időpontban küldöd, mi hol tart, találtál-e újabb gondot stb.

A teljes cikk a blogon olvasható.

Fotó: Pixabay
JobAngel
HRBlog
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tárgyalási stílusok: együttműködő vagy agresszív?

Még azok számára is, akik alapvetően hajlamosak agresszív stílusban tárgyalni, fontos a rugalmasság. Ha valaki tudja, mikor és hogyan érdemes az... Teljes cikk

A fenntartható karrier mint új HR-trend

A „career sustainability” kifejezés az utóbbi években gyakran felbukkan a HR-világában, sokan azonban még mindig a work–life balance... Teljes cikk

Miért nem érti meg a cégvezető a dolgozót?

"Amikor vezetőként azt érzed, hogy munkavállalóddal nem beszéltek egy nyelvet, nincs benne motiváció, vizsgáld meg a Maslow-piramist. Vagy egyszerűen... Teljes cikk