Megjelent: 10 éve

Hátránya is van a kiszervezésnek

Szolgáltató központok létrehozásával, és az alapvető adminisztratív tevékenységek kiszervezésével komoly költségcsökkenést érhetnek el a vállalatok. A válság idején a pénzügyi feladatok teljes mértékű külföldre helyezése sok előnnyel kecsegtet, ugyanakkor jó néhány hátránnyal is járhat.

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik.



Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban

- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ

images

A költséghatékony működés elengedhetetlenül fontos a vállalatok számára ahhoz, hogy győztesen vonuljanak ki a gazdasági válság ellen folytatott háború csatateréről. A cél elérésének egyik eszköze a vállalatcsoporton belüli szolgáltató központok (Shared Service Centerek, SSC) felállítása, amelyek központi "back office" jelleggel HR, számítástechnikai, adminisztrációs, beszerzési, vagy a pénzügyi szolgáltatói területen is működhetnek. A jellemzően multinacionális vállalatcsoportokon belül erős verseny folyik egy-egy SSC kialakításának megszerzéséért. Magyarországra 2005 óta több mint 50 multinacionális szolgáltató központ települt, és számuk a válság alatt is folyamatosan gyarapodott - írja az RSM DTM Hungary.

A gyakrabban előforduló megoldás, hogy a magyar társaság a csoport külföldi pénzügyi szolgáltatóközpontját veszi igénybe. Ez a forma igényli, hogy olyan kontrollpontok is beépüljenek a magasabb kockázatokat rejtő hazai folyamatokba, amelyek a munkaerő-költség megtakarítás mellett megóvják a társaságot a kiszervezés miatt esetlegesen megnövekedő adókockázattól, illetve ezek jogkövetkezményeitől. Magyarországon az FMCG szektor volt az elsők egyike, amely SSC központokba szervezte ki pénzügyi szolgáltatásait. Az uniós csatlakozás előtt minden szektort figyelembe véve, csak néhány központ működött, az SSC-k elszaporodása inkább az elmúlt öt évben volt számottevő. A globális válság ugyancsak gyorsított a kiszervezési folyamaton.

A számviteli feladatok közül a kiszervezés főként a standardizálható folyamatokat érintheti, ilyen lehet például az egyszerű számla tranzakciók rögzítése. A bonyolultabb feladatok, mint az éves beszámoló, vagy az adóbevallások elkészítése viszont már problémákat vethet fel. Így például, ha egy magyarországi székhelyű vállalat teljes számvitelét külföldre helyezik ki, akkor kérdés, hogy az APEH hogyan lesz képes eljárni a társaságnál.

Problémát vethet fel, ha a beérkező számlákat ab ovo egy adott külföldi címre kéri a szolgáltató központ, és ott tárolják azokat, hiszen egy esetleges adóellenőrzés során az adózó köteles 3 munkanapon belül az adóellenőrzés lefolytatásához szükséges iratokat bemutatni. Amennyiben a könyvelési tételeket külföldön, a számviteli nyilvántartásokat pedig idegen nyelven rögzítik, az adóhatóság részére akkor is magyar nyelvű fordítást kell biztosítani a tényállás tisztázása és a nyilvántartások ellenőrizhetősége miatt.

Az adóhatóság általában tisztában van azzal, ha egy-egy multinacionális társaság kiszervezte feladatai egy részét, s ezzel némileg lelassul az információ- és dokumentáció-áramlás egy vizsgálat lefolytatása alatt, azonban, ha a hatóság bármilyen hiányosságot talál, ugyanúgy megbüntetik a társaságot, mint "normál" esetben.

A szolgáltató centrumban felmerülő tartalmi tévedések - akár a téves előjellel, vagy rossz devizanemben lekönyvelt számlák - miatti adóbírság megelőzhető, ha egy helyi szakértői gárda is bevonható az ellenőrzési folyamatba. A helyi jelenlét nélkül még összetettebb a kérdés a könyvvizsgálat esetén, hogy hogyan tudja a magyar bejegyzett könyvvizsgáló a könyvvizsgálatot lefolytatni, ha a bizonylatokat a világ másik felén tárolják és a könyvelésért felelős szakemberek is külföldön tartózkodnak.
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Új trendek az SSC szektorban

A Kinnarpsnál tartották szakmai összegzésüket az SSC szektor résztvevői és döntéshozói. Fókuszban a szektort érintő új trendek voltak, az... Teljes cikk

500 fővel és új irodával indítja az újévet a LogMeIn Magyarországon

A LogMeIn továbbra is itthon fejleszti legfontosabb távoli elérést, webes kommunikációt és jelszókezelést segítő szoftvereit, ide került a belső... Teljes cikk

500 munkahelyet teremtett Szegeden a BP Globális Szolgáltató Központ

Egy évtizede érkezett Magyarországra a BP Globális Szolgáltató Központja, amely budapesti székhelye mellett 2017-ben Szegeden is irodát nyitott. A... Teljes cikk