kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Hiába érné meg, nem vevők a magyar cégek a felhő alapú megoldásokra

A magyar cégek 8 százaléka vett igénybe tavaly felhőalapú szolgáltatást, ami jelentősen elmarad a 19 százalékos uniós átlagtól. Pedig minden ezzel foglalkozó felmérés az informatikai költségek csökkenését mutatja ki a felhő egyik legnagyobb előnyeként a vállalatoknál - írja a Világgazdaság.

A lap arra is rámutat az Eurostat által közzétett elemzést idézve, hogy az egyes tagállamok között nagyon jelentősek az eltérések Finnországban például 51 százalékos, Németországban azonban csak 11 százalék volt az arány.

A régiós különbségek azért is figyelemre méltók a Világgazdaság szerint, mert a felhőalapú szolgáltatások legnagyobb előnye épp az informatikai kiadások csökkenése, amelyre egy amerikai és az Enterprise Management Associates (EMA) nemrég közzétett, globális adatokon alapuló tanulmánya is rámutatott - tudatja a gazdasági lap.

Mire használják?

Az Eurostat kutatása szerint a cégek kétharmada a saját levelezési rendszer kiváltására is használja a szolgáltatást. A vállalkozások több mint fele -53 százaléka - az iratok elektronikus tárolására is igénybe veszi a felhőt, 39 százalékuk pedig adatbázisának kezelésére is használja.

Ám a felhőalapú megoldások az előbbieken túl számos feladat hatékonyabb és olcsóbb megoldását is lehetővé teszik. Így például segítséget nyújthat az adatok feldolgozásához, kezeléséhez, látványos megjelenítéséhez, és a kommunikációs és kollaborációs eszközök használatához. Fontos szerep juthat emellett a felhőnek az ügyfélkapcsolat-kezelésben (CRM), illetve az üzleti hatékonyság növelését is elősegítheti alkalmazásplatform használatával.

Világgazdaság
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk

Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk