Megjelent: 5 éve

Hogyan készítsünk vonzó e-learning tartalmat?

Mindenki szeretne magával ragadó tananyagot készíteni, mely a tanulást nem csak hasznossá, hanem élvezetessé, gördülékennyé teszi. Ám nem árt tisztában lenni azzal, hogy az egyes embereket más dolgok lelkesítik, mai cikkünkben ezeket a különbségeket vesszük górcső alá. Alapjában véve kétféleképpen állhatnak hozzá az emberek a tanuláshoz: vannak, akiket maguk az információk érdekelnek, mások inkább azonnal szeretnék használni a kurzuson elsajátítottakat. Az első a passzív, a másik az aktív részvétel, és mindkettőnek helye van az e-learning kurzusokban.

images

images


A passzív részvétel

Az újságolvasás és a tévénézés tipikus példái a passzívan megszerzett tudásnak. Információhoz jutunk, de nem csinálunk vele semmit, legalábbis aktívan nem. Ne feledjük, hogy a passzív nem azt jelenti, hogy hatástalan, vagy a tananyag csak alpontokba rendezett szövegből áll. Azért, mert a tanulónak a kurzus adott pontján semmit nem kell csinálnia az információval nem jelenti azt, hogy az információátadás ne lehetne érdekes és változatos. A passzív részvétel akkor lesz sikeres, ha az információ időszerű és releváns. Gondoljunk csak arra, amikor az interneten keresünk valamit. Egy bizonyos információra van szükségünk és ezt meg is találjuk. Az e-learning kurzus ehhez az online információhoz hasonlít, egy forrás, ami szükség esetén a segítségünkre van.

Az aktív részvétel

Az aktív e-learning kurzusok a döntéshozatalra épülnek. A tanulóknak a megadott információk alapján saját döntéseket kell hozniuk. A navigáció általában nem lineáris, de elágazások beiktatása nélkül is elérhetjük az aktív részvételt. Előnye, hogy a tanulás nem pusztán egyoldalú befogadásból áll, hanem a tanuló azonnal alkalmazni tudja az információt és visszacsatolást is kap, ezáltal jobban tud emlékezni. Ehhez a tananyag készítőjének meg kell értenie a kurzus lényegét és célját, és egy olyan környezetbe kell helyeznie a tanulót, ami ezt visszaadja.
Függetlenül attól, hogy melyik részvételre helyezzük a hangsúlyt, a kulcs az, hogy a tanuló megkapja a szükséges információt és képzést. Mind a két szemlélet eredményes lehet, csak tisztában kell lennünk a céljainkkal és a tanuló szükségleteivel.

E-learning HR Blog
  • 2020.09.24Adókonferencia Jöjjön el a SALDO Adókonferenciájára és ismerje meg az új TB törvény szabályait, valamint a külföldi partnereivel kötött szerződések ÁFA előírásait! Szerezzen biztos tudást, kreditpontokat, tájékozódjon szakértőinktől. Országosan 7 helyszínen várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mentorok ezrei segítenék a hátrányos helyzetű diákokat a munkaerőpiacra

2022-re a tervek szerint már tízezer egyetemista mentor és hátrányos helyzetű diák vesz majd részt a Tanítsunk Magyarországért programban. A cél a... Teljes cikk

A Brain Bar jövőfesztivállal vonzaná a kutatás-fejlesztési beruházásokat az ITM

Három évre szóló stratégiai megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Brain Bar jövőfesztivál szervezőivel,... Teljes cikk

Dicséri az OECD a magyar szakképzési rendszert

Az OECD éves oktatási jelentése szerint Magyarországon nemzetközi összevetésben is kimagasló szerepet tölt be a munkahelyen végzett gyakorlati... Teljes cikk