kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Holland-magyar üzleti képzés indul: for business by business

2011 januárjában az Interim Menedzser Akadémia és a Nyenrode Business Universiteit együttműködésében interim menedzserképzés indul hazánkban. Bár évek óta képeznek interim menedzsereket Hollandiában, Németországban és Belgiumban, most először nyílik lehetőség a közép - és kelet - európai régióban interim szakmát tanulni egy féléves kurzus keretében.

A Nyenrode Business Universiteit Hollandia egyetlen magánegyeteme, mely olyan híres végzett hallgatókkal büszkélkedhet, mint Wim Kok, volt holland miniszterelnök, Antony Burgmans, a Unilever és Robert Polet, a Gucci elnöke; Ronald van der Vis, az Esprit és Fred Gehring, a Tommy Hilfiger vezérigazgatója - még hosszasan sorolhatnánk azoknak a nevét, akik az üzleti életben komoly karriert futottak be.

A holland egyetem gyökerei 1946-ig nyúlnak vissza, amikor is az üzleti életben vezető szerepet betöltő holland cégek "kapitányai" úgy gondolták, létrehoznak egy oktatási intézményt a fiatal, tehetséges, és a nemzetközi üzleti élet iránt érdeklődő diákok számára, akik vállalkozó szellemű menedzserekké válhatnak. Az alapítócégek neve ma is jól cseng: KLM, Shell, Unilever, Philips, Akzo. Az alapítók célja volt, hogy olyan intenzív üzleti képzést biztosítsanak hallgatóik számára, melynek nincs párja. "Az üzletért, az üzlet által" (For business by business) mottó és világkép garantálta, hogy azóta is az üzleti gyakorlat relevanciája áramlik az intézmény "vénáiban". A Nyenrode olyan üzleti egyetem, mely valóban komolyan veszi filozófiáját: olyan környezetet teremtettek, mely áthidalja az akadémikus világ és a napi üzleti gyakorlat közti szakadékot. Ezt a tényt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 2009-ben a Nyenrode végzett az első helyen a Financial Times Executive MBA programokat, a karrier előmenetel szempontjából rangsoroló listáján.

A Nyenrode Business Universiteit és az Interim Menedzser Akadémia szakmai együttműködése alapján jött létre az angol és magyar nyelven zajló képzés, melynek célja az interim menedzsment eszközzel és karrierlehetőséggel megismertetni hallgatóit. Az Akadémia alapítóinak meggyőződése: az interim menedzserek képzése, egyfajta szakmai minősítése fontos lépés ahhoz, hogy az interim menedzsment kultúra terjedjen és az interim szolgáltatás színvonala fejlődjön hazánkban.

A kurzus 2011 januárjában kezdődik és júniusban ér véget. Az oktatás nagyrészt Budapesten zajlik, de az utolsó modulra, amely a nemzetközi kitekintést és esettanulmányokat tartalmazza Hollandiában, Nyenrode-ban kerül sor. Itt Jacques Reijniers és Leo Witvliet, holland professzorok is oktatják a magyar hallgatókat.

A képzésben való részvételnek komoly feltételei vannak: elvárás a felsőfokú végzettség, 10 éves vezetői, ezen belül 5 év felsővezetői tapasztalat, legalább két vállalati kultúra ismerete, tárgyalás szintű angol nyelvtudás és a felvételi beszélgetésen való megfelelés. Csak azok a jelentkezők kerülhetnek be a prémiumképzést adó 10-12 fős elit hallgatói csoportba, akik e kritériumoknak megfelelnek.

A képzés tananyagát két részre lehet osztani. Egyrészt szó lesz az interim menedzsment eszközről, az interim projekt egyes szakaszainak jellemzőiről, és ahhoz kapcsolódó készségek, kompetenciák tudatosításáról. Másrészt a képzés felkészíti a hallgatókat az interim életmódra. A „self-employed professional” lét ugyanis nem következik automatikusan az alkalmazotti létből. A félév folyamán a hallgatóktól intenzív munkát várnak el a képzés szervezői. Ez is a feltétele annak, hogy a hallgatók júniusban megkapják a Nyenrode Business Universiteit és az Interim Menedzser Akadémia közös oklevelét.

A képzés magas szakmai színvonalára és valós üzleti tartalmára a képzést életre hívók és összeállítók jelentik a garanciát: olyan elismert szakemberekről van szó, akik évek, illetve évtizedek óta foglalkoznak interim menedzsmenttel Magyarországon, illetve Európában, jelentős tapasztalatot és tudást összegyűjtve. Fontos megjegyezni, hogy jelenleg a Nyenrode Business Universiteit az egyetlen hely Európában, ahol az interim menedzsmentet külön egyetemi szakon oktatják.

A kurzus hangsúlyos pontja, hogy hazai és nemzetközi szolgáltatói tapasztalatokra épít, és többek között ezek megosztásával törekszik az interim piac fejlesztésére. A hazai szolgáltatói tapasztalatokat a Hammel & Hochreiter, interim menedzsment-szolgáltató biztosítja, az Akadémia szakmai támogatójaként. Színes és neves oktatógárda (magyarok és hollandok egyaránt) fogja oktatni a képzésen résztvevőket. A menedzsment egyes - az interim projekt szempontjából különösen fontos - területeit olyanok fogják tanítani majd, akik korábban maguk is operatív vezetőként szereztek tapasztalatot és az adott területre specializálódtak.

A képzéssel kapcsolatos további részleteket az Interim Menedzser Akadémia novemberi üzleti reggelijén lehet megtudni Virágh Rajmund ügyvezetőtől és a neves oktatói kar néhány tagjától.

Kristóf Györgyi
Magyari Éva
Virágh Rajmund
az Interim Menedzser Akadémia alapítói
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk