Megjelent: 15 éve

HR-a neten: a sokoldalú megoldás I.

A gyerekcipőben járó, csupán egy-két éves múltra visszatekintő e-HR-ről sokan sokfélét mondanak, ám ez valószínűleg abból adódik, hogy a magyar cégvezetők legtöbbje nincs tisztában a fogalom gyakorlati fontosságával.
Az internetes HR valójában nem más, mint az alkalmazottak számára olyan sokrétű szolgáltatáscsomag, mely nem csupán a munkavállalói oldalnak nyújt előnyöket (leendő munkahely gyors kiválasztása stb.), hanem a munkáltató, tehát a cég számára is számtalan előnnyel jár. Ilyen előnyök a pénz és idő megtakarítása, a szabad választás és "barangolás" lehetősége mindkét oldalról egyaránt. Mindazonáltal nem kétséges, hogy a dolgozói elkötelezettséget is nagymértékben növeli az e-HR igénybe vétele, mivel a munkavállaló a számára leginkább keresett munkáltatóhoz fordul, tehát mindent megtesz azért, hogy az adott munkahelyre bekerülhessen és ott is maradhasson. Ez pedig csupán néhány indok, ami miatt egyre több cég, illetve internet-felhasználó fordul az e-HR irányába.

A rendszer alapvetően az ún. "tömeges testreszabás" elvén alapszik, tehát valamennyi felhasználó igényeit a lehető legteljesebb mértékben igyekszik kielégíteni. Nem vitás, hogy rendkívül összetett, komplex szolgáltatás-csomagokról van szó. Itt jön a képbe a sokat emlegetett cafeteria-rendszer, mely elsősorban a HR vezetők operatív tevékenységét hivatott megkönnyíteni.

Feltehetnénk a kérdést: valóban szükség van-e ilyen rendszer létrehozására és ha igen, milyen pénzügyi vonzatokkal járna?
A cafeteria-rendszerek és más e-HR megoldások gyakorlati alkalmazását legfőképpen közép-, és nagyvállalatoknál célszerű létrehozni, ahol a vállalat humán-folyamatai szintúgy, mint a vállalati költségvetése megkívánják, sőt idő multával megkövetelik a cég web-alapú fejlesztését is. Szükségessége tehát ezen cégek esetében vitathatatlan.

Költségvonzat tekintetében azonban kisebb cégek számára meggondolandó a helyzet: egy e-HR alapú rendszer létrehozása a jelenlegi piaci árak mellett 10 millió forinttól 100 millióig terjedhet, de immateriális formában már az első évben behozza az árát. Több szakmai felmérést is végeztek arra vonatkozólag, hogy mely foglalkoztatotti határ felett érdemes létrehozni egy ilyen rendszert, de az eredményként kihozott 10 ezer fős értékhatár nyilvánvalóan nehezen alkalmazható a magyarországi gyakorlatban.

A kisebb vállalkozások esetében e-HR megoldást nyújthat például az egyes cafeteria-rendszerek "bérbe vétele", az ún. outsourcing alkalmazása. Ilyen esetekben a vállalkozás olyan -már kész- rendszert bérel, illetve vesz a szolgáltatótól, mely részben, vagy teljes mértékig a vállalat humánügyi folyamataira szabható szolgáltatásokat tartalmaz.
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter