HrHotspot - mi az?
Az előző cikkünkben a HrHotspot volt a fókusztémánk. Azóta többen is kérték, hogy bővebben is mutassuk be ezt a HR shared service center koncepciót – milyen feladatokat lehet itt megrendelni, hogyan is működik. Ismét megkértük tehát Lévai Ágnest, mondjon néhány konkrétumot a szolgáltatásokkal kapcsolatosan.
Melyek a főbb területek, amelyekkel foglalkoznak?
A kiinduló pont a HR adminisztráció outsourcing-ja volt, erre építettük fel aztán a többi feladatot. Kezdjük a bérszámfejtéssel: az alkalmazottak bérezésének teljes körű adminisztrációja, a bérezéssel kapcsolatos elszámolások, adatszolgáltatások elkészítése tartozik ebbe a körbe. Talán ez volt az első olyan HR feladat, amelyet a cégek a magas eszköz- és erőforrás ráfordítás, valamint a gyorsan változó jogszabályi környezet miatt kiszerveztek. Erősségünk ebben a szolgáltatási körben is a szaktudásunk; valamennyi ágazatban – legyen az szolgáltatás, termelés, vendéglátás vagy kereskedelem – otthon vagyunk, beleértve a munkarendekkel kapcsolatos tanácsadást, elszámolásokat. Erre épül a HR ügyintézés, amely a teljes körű HR és munkaügyi ügyfélszolgálati teendők (adminisztráció, beléptetés, kijelentés, és egyéb operatív feladatok) elvégzését jelenti. Ez legtöbbször szintén kiszervezett tevékenység. Amennyiben a menedzsment úgy dönt, hogy cégében nem kíván foglalkozni a humán erőforrás tevékenység adminisztratív részével, ezt nyugodtan szakértő csapatunkra bízhatja. Szolgáltató központunkban, vagy a partnereinkhez kihelyezve teljes felelősségvállalással látjuk el a cég háttértámogatását és a munkatársak kiszolgálását.
A tanácsadó cégek inkább a fejlesztések, coaching irányába mozdultak el, Önök miért döntöttek úgy, hogy az alapokkal is foglalkoznak?
Éppen ezért, mert biztos alapokra lehet jól építkezni. Ha nem hibátlan az adminisztráció, akkor az adatszolgáltatás sem az. Megfelelő adatok nélkül pedig nem lehet jól tervezni, az képzések is csak a levegőben lógnak, enélkül nem működik egyetlen rendszer sem. Minden munkáltatónak, legyen az kisebb vagy nagyobb, működőképes rendszerre van szüksége. Ez alapozta meg egyébként a munkaügyi vonalat is a cégben, mert a HR-ben munkaügyi tudás és munkajogi jártasság nélkül semmilyen tekintetben nem lehet továbblépni. Ezt az ügyféligények és a számok is visszaigazolják. Az elmúlt években – amióta az új munka törvénykönyve hatályba lépett – ugrásszerűen megnövekedett a munkaügyi auditok és a tanácsadás óraszáma.
Ez csak az új Munka törvénykönyvével függhet össze?
Az auditok száma igen, hiszen mindenki kíváncsi volt arra, hogy az új szabályozást hogyan sikerült átültetnie a gyakorlatba. Egyébként az auditnak más vetületei is vannak, hiszen egy bizonyos cég-érettségi stádiumban, vagy éppen a green field feladatok lezárásával eljön az a pillanat, amikor megéri szakértő szemmel rápillantani a folyamatokra vagy a munkaügyi és HR gyakorlatra. Nagyon sokféle auditot készítettünk már, és a „kellemetlen” téma ellenére mégis minden ügyfelünk örült a lehetőségnek, mert a több évtizedes szakmai, vezetői, vagy ellenőrzési múlttal rendelkező szakembereink szívesen osztják meg tudásukat és tapasztalatukat a HR munkatársakkal az audit során. Az ilyen jellegű audit cégmérettől függően akár több napot is igénybe vehet és minden esetben egy jelentéssel zárul. A jelentésben összefoglalt ajánlásokat pedig segítünk átültetni a gyakorlatba is ügyfeleinknek.
Akkor ez már-már munkaügyi tanácsadás, nem?
Persze, hiszen ez egy komplex szakterület – de a klasszikus munkaügyi tanácsadás azért más. A munkáltatók gyakran olyankor fordulnak munkajogászhoz, amikor már valamilyen gond van a cégüknél (ellenőrzés, bírság, munkaügyi per), pedig sok időt, pénzt és energiát spórolhatnának meg azzal, ha munkajogi szakemberhez fordulnak felmondás, azonnali hatályú felmondás, munkaidő-beosztás készítése, munkajogi szankció alkalmazása, munkaügyi ellenőrzés esetén. Erre a területre is igaz, hogy a munkajogi tervezés, a prevenció, a cég munkajogi támogatása sokkal olcsóbb, mint a problémás helyzetek megoldása, az utólagos „tűzoltás”.
Ez elég meggyőző. Mi mindent tartogat a HRHotSpot még az ügyfelek számára?
Természetesen mi is foglalkozunk a HR látványosabb részével, mint motivációs rendszerek, vagy fejlesztés. Motivációs rendszerek tekintetében számos nagy ügyfelet említhetnék referenciaként, fejlesztésben szintúgy. Nyilván mi a rendszerek felépítésében és kivitelezésében vagyunk ismertebbek, tréningben kevésbé, de mivel mi is fejlődünk és növekedünk, ez is egyre inkább jellemző lesz.
A fejlesztés talán egyértelmű, de mit értenek motivációs rendszerek alatt?
Bérezési és juttatási rendszerek kialakítását, cafeteria tanácsadást, teljesítményértékelési és ösztönzési rendszerek kialakítását. Kompenzációban és ösztönzésmenedzsmentben egyedi megoldásokat kínálunk, legyen az egy kis cafeteria rendszer, vagy egy nagy termelővállalat teljesítményértékelési rendszere. Nemcsak a rendszer kialakítását, de annak bevezetését a kommunikációját is vállaljuk, és akár éveken át gondozzuk.
… és ha jól tudom, ez még nem minden – folytassuk az ismerkedést következő cikkünkben is a HRHotSpot-tal!
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
A vállalati kultúra ma már jóval többet jelent egy jól hangzó missziónál vagy esztétikus irodai környezetnél. A munkavállalók... Teljes cikk
- 1 év tapasztalatai az idegenrendészeti törvénnyel: a relokációs szakember szemével- Cziczárdi Györgyit kérdeztük. 3 hónapja
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 3 hónapja
- 5 fontos változás a külföldiek foglalkoztatásában 4 hónapja
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 4 hónapja
- Élesedik a verseny a dobogón: itt vannak a legnagyobb HR és bérszámfejtő outsourcing cégek 4 hónapja
- Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group 4 hónapja
- A mosdóba sem mehetnek ki a call center vállalat dolgozói 5 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 6 hónapja
- Bérszámfejtés outsourcing: Hogyan növelheti a hatékonyságot és csökkentheti a kockázatot? 7 hónapja
- Hogyan tovább, ha létszámstop van? 7 hónapja
- Edzettek vagyunk: így dolgozik egy telefonos ügyfélszolgálatos 8 hónapja