kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Így oldjuk a stresszt az irodában - hét tanács

Panaszáradat, pletykák elbocsátásokról, egyre több megoldatlan feladat. Az irodai mindennapokban számtalan tényező okozhat stresszt. Néhány tanács megfogadásával jobb hangulatban, kisebb frusztrációval végezhetjük munkánkat. Egy munkapszicholóhustól kértünk tippeket.

1. "Rengeteg munkavállaló esik abba a hibába, hogy irreálisan felnagyítja problémáit. Ilyenkor általában hosszas panaszáradatba kezd a környezetében tartózkodóknak - akik erre gyakran a panaszost is túllicitálva reagálnak saját sérelmeik felemlegetésével. Így aztán a rossz hangulat a beszélgetés végére garantált. Ne hagyjuk begyűrűzni a feszültséget és ne is adjuk ezt tovább a kollégáknak. Jogos panaszok esetén is próbáljunk inkább elmozdulni a problémamegoldás irányába és erre koncentrálni az erőforrásainkat"- vázol fel röviden egy hazánkban tipikus munkahelyi viselkedést megoldási stratégiával Szabó Judit szervezetpszichológus.

2. Gondoljuk át vagy írjuk össze a cégünkkel, munkánkkal kapcsolatos pozitívumokat és inkább ezekre gondoljunk, amikor rossz hangulatunk támad.

3. A klikkesedés, a munkahelyi pletyka ugyancsak melegágya lehet a stresszes munkahelyi környezetnek és a rossz hangulatnak."Határozzuk el, hogy a kollégákkal közös ebéd, - és kávészüneteket nem a rossz hírek elemezgetésével, a kudarcokon rágódással vagy az épp jelen nem lévők kipellengérezésével, kritizálásával fogjuk tölteni. Ezek helyett inkább osszuk meg egymással a nap sikerélményeit, pozitív tapasztalatait és eredményesen lezárt projektjeit. Ezzel ismét újabb lépéseket tettünk az élhetőbb munkahelyi légkör irányába"- magyarázza a szakember.

4. A feladatok halogatása sem segíti a stressztől mentes munkahelyi környezet kialakítását. A munkavállalók gyakran hagynak az utolsó pillanatra halaszthatatlan feladatokat - a végeredmény feszült légkör, aggódás és stressz. Ne halogassuk az egyes feladatok végrehajtását. Gondoljuk végig már előre az aktuális tennivalókat, készítsünk terveket és állítsunk fel fontossági sorrendet a tennivalók között.

5. Jelentősen mérsékelheti a stressz hatását, ha újfajta látószögből közelítünk az épp felmerülő szakmai vagy munkahelyi problémákhoz. Tekintsünk ezekre inkább egy új kihívásként - és koncentráljunk inkább arra, mit tanulhatunk és profitálhatunk belőlük a jövőre nézve.

6. Az egyhangúság, ismétlődő rutinfeladatok szintén rossz hatással vannak a munkavállalókra. Ugyan biztonságot, kiszámíthatóságot jelentenek, azonban egy idő után nyomasztóvá is válhatnak. Törjük meg a napi rutint - például próbáljunk ki néha a munkába járáshoz vagy hazafelé egy-egy új útvonalat, iktassunk be sportot vagy táplálkozzunk egészségesebben.

7. Krízishelyzetben az elbocsátások sem ritkák. Ebben a helyzetben az iroda folyosóin keringő, megbízhatatlan forrásból jövő híresztelések gyorsan pánikot kelthetnek. Biztos információk hiányában tehát semmiképp ne hagyjuk eluralkodni magunkon a kétségbeesést, Igyekezzünk inkább a feladatainkra koncentrálni.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Alig alszanak, mégis bírniuk kell: riasztó adatok a magyar dolgozók egészségéről

Friss, több mint 2800 magyar munkavállalót vizsgáló kutatás szerint a dolgozók jelentős része krónikus stresszel, alváshiánnyal és egészségtelen... Teljes cikk

Már minden régióban pályázhatnak a hazai kkv-k munkavédelmi eszközök beszerzésére

Szeptember 15-től már minden régióban pályázhatnak a kkv-k a munkabiztonságot erősítő eszközökre - jelentette be hétfői közleményében Czomba... Teljes cikk

1,1 millió elvesztett munkanap: láthatatlan betegség bénítja a magyar munkaerőt

Egyre több magyar munkavállalót érintenek a mentális betegségek, elsősorban szorongás és depresszió, ami évente több mint 1,1 millió... Teljes cikk