Megjelent: 1 éve

Így spórolj a nyelvi költségeken

Ma már elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás a saját nyelvén érje el az adott országban a potenciális ügyfeleket. De ez vajon belső munkatársakkal, vagy külső szolgáltatókkal valósítható meg a leghatékonyabban? Az alábbi cikkben erre a kérdésre keressük a választ.

A vevők nyelvén történő kommunikáció fontosságát számos kutatás hangsúlyozta az utóbbi időben, és ma már egyértelműen bizonyított, hogy még azokon a piacokon is elvárás, hogy a saját nyelvükön szólítsák meg a vevőket a vállalkozások, ahol a népesség nagyon magas arányban beszél idegen nyelven, vagy ahol két hivatalos nyelv érvényes.

Fontos a vevőkkel a saját nyelvükön kommunikálni


A CSA Research amerikai piackutató vállalat legfrissebb online vásárlási szokásokat vizsgáló kutatása során 10 országban több mint 3.000 vásárló vásárlási szokásait vizsgálta a nyelvi preferenciákat figyelembe véve. A felmérés célja az volt, hogy megállapítsák, milyen befolyással van a nyelv a vásárlási szokásokra.

A felmérés egyik legfontosabb eredménye, hogy a megkérdezettek 60%-a ritkán, vagy soha nem vásárol csak angol nyelven elérhető weboldalról. A felmérés további fontos megállapítása, hogy a megkérdezettek 30%-a egyáltalán nem vásárol angol nyelvű oldalakon. A vevők tehát szívesebben vásárolnak olyan weboldalakon, amelyek a saját nyelvükön is elérhetőek. Ez azonban jelentős nyelvi, fordítási feladatot és költséget jelent a vállalkozás számára.


Fotó: Pixabay
Belső munkatárs, vagy külső nyelvi szolgáltató
Még mindig sok vállalat elköveti azt a hibát, hogy az idegen nyelvű weboldalakkal és az online hirdetésekkel kapcsolatos fordítási, ellenőrzési feladatokat házon belül igyekszik megoldani abban bízva, hogy így alacsonyabb költségekkel is megfelelő minőséget kap.

Pedig a technológiai fejlődésnek köszönhetően sok esetben eljárt már az idő a teljes, vagy részmunkaidős belső fordítók és lektorok felett, mivel az állandó bér és járulék terhek adott esetben akár a két-háromszorosára is növelhetik az elvégzett feladatok költségét.

Előnyök és hátrányok


Egy külső szolgáltató a projektrendszerű munkavégzésnek köszönhetően jóval termelékenyebb és költséghatékonyabb lehet, különösen ha figyelembe vesszük azt is, hogy a dokumentumokon belüli és a dokumentumok közötti ismétlődések figyelembevételével a teljes költség 20-30, vagy 50%-a is megtakarítható. Erre jellemzően belső munkatársak alkalmazása esetén nincs lehetőség, mivel a legtöbb esetben a belső fordító, lektor, sőt még a felettese sem ismerik ilyen részletesen a fordítástechnológia folyamatosan változó lehetőségeit.

Nem beszélve arról, hogy számos buktatót és hibalehetőséget rejthet, ha kizárólag a vállalkozás belső munkatársai végzik a fordításokat és azok ellenőrzését.
Az elhibázott fordítás egyik jól ismert példája a Ford autógyár egy belgiumi kampánya, melyben a "Minden autónak kiváló minőségű karosszériája van" ("Every car has a high-quality body.") mondatban a karosszéria szót tévedésből "holttest"-nek fordították ("Every car has a high-quality corpse"), ami nem hangzott túl bizalomgerjesztően. A vásárlók pedig nem szívesen vásárolnak egy olyan weboldalon, ami hibásan van megfogalmazva.

A nyelvi, fordítási feladatokkal kapcsolatos költségek jelentősek lehetnek, de kellő körültekintéssel akár a költségek 20 - 50%-a is megtakarítható, ha az ismétlődéseket is figyelembe veszik. Ennek ellenére a fordítóirodák nagy része még a mai napig sem foglalkozik az ismétlődésekkel, hanem ezeket a szövegrészeket feleslegesen kifizettetik a megbízóval.

Forrás: Gyors Fordítás.hu


A GyorsFordítás.hu fordító iroda új egyedülálló alkalmazása másodpercek alatt azonosítja a feltöltött fájlokban található ismétlődéseket, és az ismétlődő szövegrészek alapján azonnal csökkenti is a fordítás költségét. Így rögtön látható a fordítás pontos költsége, ami akár 20 - 50%-kal alacsonyabb lehet az ismétlődések figyelembevétele nélküli árnál.
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Nyertesei lehetünk a COVID-válságnak - jön az újabb SSC boom?

Az üzleti szolgáltató központok (SSC/BSC) világában a koronavírus-helyzetben felértékelődhet a kelet-közép-európai régió, több nyugati anyacég... Teljes cikk

Felfutóban az irodai albérletek, nehéz helyzetben a co-working

A nagyobb bérleményt fenntartó vállalatok a járvány hatására átgondolják ingatlanhasználatukat, s akár 15-20 százaléknyi területre is beengednek... Teljes cikk

Bértámogatás vagy a munkaidőkeret kiterjesztése? Íme, az ágazati válaszok!

Az idegenforgalom és a kiskereskedelem bértámogatással, az ipar elsősorban a munkaidőkeret kiterjesztésével reagál a koronavírusra - áll a Process... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek