kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Ismét indul üzleti coachképzés az ELTE-n

Az első évfolyam sikere után folytatódik az ELTE üzleti coachképzése a 2014/15-ös tanévben - tájékoztatta Báthory Németh Andrea, a képzés vezetője az MTI-t.

Az üzleti coachképzés modern tudománya és gyakorlata tavaly indult új irányként az ELTE-n felsőfokú végzettségű hallgatók posztgraduális képzéseként, a két féléves elméleti és egy féléves gyakorlati oktatásban 15 hallgató vesz részt.

Az idei programot május 27-én ismerhetik meg az érdeklődők az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai karán.

Az ELTE specialitása, hogy a coaching működése mögötti tudományos összefüggéseket és a gyakorlat eredményes használatát is megtapasztalhatják a hallgatók - közölte Báthory Németh Andrea.

A coaching, mint szakma az egyén, például egy üzletember, teljesítményének, tanulásának és fejlődésének elősegítésével
foglalkozik. Az egyén és a coach (edző) együttműködésére épülő, megoldás- és eredményközpontú, szisztematikus folyamat során a coach elősegíti a teljesítmény, az életminőség és a személyiség fejlődését.

Az üzleti coaching célja a vállalat menedzserének támogatása abban, hogy a napi feladatokon túl fejlessze saját magának és beosztottainak tudását, ezáltal magasabb szintű szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek, és mindenekelőtt képes legyen egyensúlyban tartani a munkahelyi és a magánéletét.

A nemzetközi üzleti életben különösen a válság idején ébredtek rá a cégek a coaching hasznára. A Manchester Review egy korábbi vizsgálatában azt állapította meg, hogy a coaching költségei 5,7-szeresen térültek meg. Felmérések szerint a coaching az informatika után már a második leggyorsabban növekvő üzletág.

Magyarországon még kevésbé ismerték fel ennek a területnek a jelentőségét, mindössze néhány száz üzleti coach működik. Ugyanakkor tavaly hat magyarországi coach szervezet megalapította a Magyarországi Coachszervezetek Szövetségét (MCSZ), amely a szakmai normák és sztenderdek kialakítását tűzte ki céljául.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk