kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Itt vannak 2019 e-learning innovációi

Négy trend kerül előtérbe, amelyre mindenképpen érdemes odafigyelnünk ebben az évben - hívja a fel a figyelmet az e-learnin.co.hu.

1. Az AR és a VR tovább feszegeti a határokat

A két legizgalmasabban csengő betűszó mind a technológiában. A kiterjesztett (AR) és a virtuális valóság (VR) olyan tapintható, valósághű tanulás élményt nyújt, ami a mélyebb megismerésnek köszönhetően, erősen vonzza a tanulókat. Különböző e-learning szakértők máshogy vélekednek erről, a VR jobban „beszippantja” a tanulót, de elsőbbséget ad az AR-nak. Képzeljük el, hogy közösképviselőket, ellenőröket képezünk kasztatrófavédelemre. Az AR technológiával lehetőségünk van olyan teszt forgatókönyvek létrehozására, amik gyakorlatilag teljesen valós élethelyzeteket mutatnak. Például, egy valós házban tudunk árvizet szimulálni. Az ellenőr belép a házba, látja az árvíz hatásait, és felméri a kárt. Ezután ugyanebben a házban tüzet vagy tetőbeomlást szimulálhatunk. Egy varázsütésre működik minden. És mindehhez a tanulóknak a képzés során csak az okostelefonjukra van szükségük. A VR szimulációkhoz sokkal nagyobb beruházásra van szükség. Drága felszerelések kellenek hozzá, mint például nagyon jó minőségű fejhallgatók minden egyes tanulónak, ezek nem olcsók. Összehasonlítva tehát az AR jóval megfizethetőbb. Ezért is a legtöbb cég az AR-re koncentrál, és abba az irányba haladnak.

2. A mesterséges intelligencia természetessé válik

A mesterséges intelligencia (AI) már elkezdte forradalmasítani az üzletet. Most pedig gyökeret ereszt a tanulásban is. A legtöbb e-learning szakértő hisz az AI potenciáljában, és elvárja, hogy beépüljön a különböző eszközökbe, mint például a gyorsfejlesztési szoftver és az LMS (Learning Management Systems). Az AI egyik leginkább hozzáférhető formája a chatbot. Ez egy virtuális asszisztens, amely az emberi beszélgetést utánozza; értelmezheti és válaszolhat a felhasználók kérésére a szokásos nyelven. A chatbotok beépültek már webhelyeken, alkalmazásokban és közösségi médiában is. Ezeket a botok már az egészségügyben is széles körben elterjedtek. Például, vannak olyan robotok, amelyek alapos interjúkat folytatnak a betegekkel az orvosi állapotuk részleteiről, és javaslatokat tesznek nekik, hogy mit tegyenek gyógyulásuk érdekében. Más iparágakban is fontos feladatokat látnak el botok. Taxit hívnak, szállást keresnek, becsekkolnak a repülőre. Az e-learningben a chatbotok az onboarding folyamatokban segítenek, mint például az új alkalmazottak tájékoztatása a vállalatról, normákról, irányelvekről. Az AI tutorként is működhet: kurzusokat ajánl, amikkel kiegészíthetjük tudásunk, vagy fejleszthetjük készségeinket. Sőt, még bizonyos adminisztratív feladatokat is elvégeznek helyettünk a chatbotok, például automatikus válaszokat adnak napirendi pontokra, és kvízeredményekre. Ezenkívül néhány adminisztratív munkát le lehet adni a chatbotoknak. Az AI nagy potenciálja ellenére egyes szakértők úgy vélik, hogy nem érkezett még el az idő arra, hogy a chatbotok az e-learningbe is beépüljenek.

3. Látvány mindenek felett

A Tubular Insights kutatásai szerint a fogyasztásunk 80% -a hamarosan videó tartalom lesz. A videofelvételek és az „élő” felvétel trendje jelentősen nőtt a Facebook-on, Instagram-on és más közösségi médiaplatformokon is.
Nyilvánvaló, hogy ez fog történni az e-learning platformokon is. Számos szakértő, köztük a Skive Journey (Clive Shepherd alapító partnere) említést tesz arról, hogy a klasszikus oktatási e-learningről hamarosan áttérünk az interaktív videók használatára. Egy olyan szerzői eszköz, mint az iSpring Suite, lehetővé teszi, hogy a képzések egyre aktívabbá váljanak, különböző rétegek, hotspotok és elágazások hozzáadásával. A videókat olyan interaktív élménnyé alakíthatjuk, ami a néző válaszai alapján alakul. A 360 fokos videó is magasan van a 2019-es tanulási trendek listáján. A számos alacsony költségű DSLR-kamerával és kiváló minőségű okostelefonok elterjedésével a videó a tudás megosztásának legegyszerűbb, leggyorsabb és legolcsóbb formájává vált.

4. Az m-learning már nem opció, hanem kötelező

2018. novemberi adatok szerint az összes globális webforgalom 48,2% -át mobiltelefonok generálják, és ez folyamatosan növekszik. Ez azt jelenti, hogy az olyan tananyagoknak, melyek mobilról nem elérhetőek, többé nincs értelmük. Rendkívül fontos, hogy a felhasználók rugalmasan tanulhassanak bármikor, bárhol, bármilyen eszközön. Még jobb, ha internet elérés nélkül tanulhatnak. Ekkor jön létre egy natív mobilalkalmazással rendelkező LMS. Például az iSpring Learn LMS lehetővé teszi, hogy a tanulók offline állapotban is megtekinthessék a tartalmat. Amikor pedig újból van internetélrés, eredményeik automatikusan feltöltődnek a rendszerbe.
Ez csak néhány előrejelzés 2019-re. Meglepő módon, az összes olyan innováció ellenére, amely az e-learning ökoszisztéma kibővítésére és fejlesztésére használható, a legtöbb szakértő szerint nem minden arany, ami fénylik, ne mindig a legújabb innovációkra fókuszáljunk. Azt mondják: ne feledjük, hogy a bár technológia változik, de célunk ugyanaz - az üzleti eredmények.

A fordítás az eLearning Industry cikke alapján készült.

e-learning.co.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk

Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?

A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk