Megjelent: 3 éve

Jobban alszunk, nő az önbizalmunk, jókedvűvé tesz - mi ez?

A rendszeres mozgás hozzásegít, hogy az élet minden területén a maximumot hozhassuk ki magunkból, legyen szó munkáról, családról vagy akár az általános közérzetről.

images

Számtalanszor hallottuk már: "Az edzés pozitív hatással van a szervezetre." De mit jelent ez valójában? Azt, hogy a fizikai fejlődés nem csak a testünkre hat, hanem a mentális állapotunkra is.

Ha edzeni hívnak, hányszor használjuk kifogásként, hogy fáradtak vagyunk? Az alábbi lista bizonyítja, ha rávennénk magunkat egy kis mozgásra utána sokkal éberebbnek és energikusabbnak éreznénk magunkat.

#10 Állóképesség magas fokon

Azok, akik rendszeresen sportolnak bizonyítottan energikusabban vágnak neki a napi teendőknek. Hogy miért? Pár heti rendszeres testmozgás után erősebbé válik a szívizom. A szív lassabban és erősebben ver, így több vért tud kipréselni egy-egy összehúzódás során, vagyis ahhoz, hogy például a végtagokba ugyanannyi vért juttasson, nem kell olyan gyorsan vernie, mint korábban.

#9 Pihentető alvás

A mozgás és alvás viszonyát tanulmányozó kutatások még frissek, de máris fontos összefüggéseket tártak fel. A vizsgálatok kimutatták, hogy heti 2-3 alkalommal végzett 20 perces, közepes intenzitású edzés nemcsak, hogy segít könnyebben álomba merülni, de az alvás minőségét is javítja. Csak arra érdemes ügyelni, hogy ne közvetlenül lefekvés előtt sportoljunk, mert azzal éppen ellenkező hatást érünk el.

#8 Felturbózott immunrendszer

Számos tanulmány kimutatta a rendszeres mozgás immunrendszer erősítő hatását. Sportolás közben emelkedik az ún. makrofág sejtek száma a keringésben. Ezek a sejtek baktérium és vírusölő tulajdonságukról ismertek. Egy másik elmélet szerint a mozgás során végbemenő testhőmérséklet változás és a terhelés gátolja a baktériumok szaporodását.

#7 Mentális energia

Az agy vér és oxigén ellátása szintén nő az edzésnek köszönhetően, így logikus, hogy a sport pozitív hatással van memóriára, koncentrációra és reakcióidőre. Ezt támasztja alá annak a kutatásnak az eredménye is, ami a rendszeresen sportoló és a mozgásszegény életvitelt folytatók képességeit hasonlította össze.

#6 Viszlát, szorongás és depresszió!

Amellett, hogy a testedzés emeli a szervezet endorfinszintjét, az edzés valójában folyamatos pozitív "stressz" a szervezet számára. Ha mind a gyakoriság, mind az intenzitás megfelelő, akkor az agy alkalmazkodik ehhez a visszatérő stresszhez és megnöveli a stressz válaszban résztvevő noradrenalin és a szerotonin termelését. Mindkét anyag antidepresszáns hatású, vagyis ha valaki rendszeresen sportol, annak olyan hatása lesz, mintha mellékhatások nélküli gyógyszert szedne, vagy mintha be lenne oltva stressz és depresszió ellen.

#5 Örömszerzés az egekig

A rendszeres mozgás növeli a szexuális vágyat, aktivitást és az élvezetet. A sport pozitív hatással van a szimpatikus idegrendszerre, ami többek között a szervek vérellátásáért felel, így biztosítja a megfelelő dinamikát éles helyzetben.

#4 Az örök fiatalság

A mozgás nem csak a csontozatra gyakorol pozitív hatást, hanem a bőrre is. Sportolás közben a megnövekedett véráramnak köszönhetően több oxigén és tápanyag jut a szövetekbe. Az ott felgyülemlett káros anyagok kiürülnek, gyakorlatilag egy méregtelenítési folyamat megy végbe. Az oxigén segíti a természetes kollagén képződést is, amitől még feszesebb lesz a bőröd. Ugye milyen jó lenne búcsút inteni a narancsbőrnek?! Irány a terem!

#3 Jöhetnek a pozitív függőségek

Az agy az öröm minden megélt formáját egy dopamin nevű anyag kibocsájtásával jutalmazza. Sajnos hajlamosak vagyunk dopamin függővé válni, legyen szó ételről, alkoholról, drogokról vagy sportról. A jó hír az, hogy a káros szenvedélyek által kiváltott dopamin termelés kiváltható a sport által, így az egészségtelen örömforrásokat sikerrel válthatja fel a mozgás, tehát könnyen mozgás függővé válhatunk.

#2 Önbizalom turbózás

Kevés olyan üdítő érzés van, mint nyugtázni, hogy egy újabb határainkat feszegető edzésen vagyunk túl. Gondoljunk bele, milyen büszkeséggel tölt el, ha pár hét távlatából visszatekintünk az első próbálkozásainkra és a jelenlegi önmagunkra. Edzésről-edzésre közelebb kerülünk az áhított alakhoz, míg végül a külső énünk hűen tükrözi a belső magabiztosságunkat. Ennél jobban semmi nem segít hozzá az egészséges testkép kialakulásához.

#1 Változatosságot visz a hétköznapokba

Ha nem tudjuk, hogy pontosan milyen mozgásfajta illik hozzánk, akkor ez a tipp segíthet: ne kötelezzük el magunkat egy sport mellett. Próbáljuk ki minél több dolgot, az újhullámos trendek (hot iron, aqua fitness, kangoo) és a hagyományos sportok (foci, falmászás, jóga, lovaglás, salsa) közül is. A Sportkártyával könnyű dolgunk lesz, mert országszerte közel 400 különböző helyen sportolhatunk. Az edzés végét pedig koronázzuk meg egy kellemes szaunázással vagy egy pihentető masszázzsal.

Most már tudjuk is, hogy melyek a rendszeres mozgás testünkre és elménkre kifejtett hatásai. Ne keressünk tovább a kifogásokat, ideje elkezdeni tenni az egészséges életért!

  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Megéri a saját munkavállalók egészségébe fektetni

Alapvető változások tapasztalhatóak a munkaerőpiacon, amelyek szerint a vállalati vezetőknek fokozottabb figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói... Teljes cikk

Ilyenek a jövő irodaházai, amikben öröm dolgozni

Csoki-automata és csúszda helyett közösségi terekre, nyugalomra és fényre vágynak a munkavállalók. Teljes cikk

Pozitív megküzdési stratégiák a stresszel - Munkahelyi stresszkalauz 2. rész

Nyolc pozitív megküzdési stratégiáról és három negatívról írt Garai Csaba HR senior szakértő a Munkahelyi stresszkalauz 2. részében. Teljes cikk