Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 1 hónapja

Kommunikáció felfelé és lefelé

Motivált dolgozó, új munkahelyen, komoly építkezést igénylő feladattal megbízva. Eleinte minden jól megy, de aztán valahol elakad a folyamat. Mai esettanulmányunk helyszíne egy bank, ahol Béla középvezetőként kezdett, saját részleget épített, ennek elismerése azonban munkáltatói részről hiányzott. Hogyan sikerült túllendülni a nehézségeken? Kökény Tibor, pszichológus írása.

Új munkahelyre, egy bankhoz került számítástechnikusként Béla. Előző munkahelyén leépítések történtek, ezt követően keresett állást, és egy hasonló munkakörbe vették fel. Az új közegben alsó-középvezetői státuszba érkezett, ahol hamarosan kiderült, hogy sokféle képességére és komoly munkabírására is szükség van. Így került egy kialakulófélben lévő részleg élére, ahol nemcsak az eddig meglévő munkacsoportokat kezdte irányítani és szervezni, hanem az új munkatársak kiválasztását is szervezte, interjúztatott.

Béla fiatal, lendületes jól kommunikáló személy volt, aki remekül duzzasztotta fel az addigi 20 fős stábot 55 főre. Ezzel a kialakuló új részleggel mindenki elégedett volt, hiszen a bank fontos részét képezték: jövőbeli fejlesztéseihez és egységes adatkezeléséhez járultak hozzá. Béla az új részleg teljes működését átlátta és kézben tartotta, míg Péter, Béla közvetlen felettese a bank fentebbi vezetőségével és a bankon kívül kommunikált. Az első negyedév nagy rohamát követően Béla kérte Pétert, hogy a pozícióját és fizetését tekintsék át, hiszen több olyan beosztott munkatársa lett időközben, akiket ő vett fel, és több fizetést kaptak nála. A kérést Péter többször is elodázta.

Kilépés a keretekből

Bélában ekkor merült fel, hogy megkeresi a felesége pszichológusát, hogy segítsen megoldani a helyzetét. Az első találkozás során, rövid ismerkedést követően, a munkahelyi állapotokat tekintették át. Gyorsan kiderült, hogy Béla remekül kommunikál, de beragadt az adott helyzetbe - a közvetlen főnökét nem tudta rávenni, hogy érdemben meghallgassa. Miután minden direkt kommunikációs lehetőséget áttekintettek, a keretekből való kilépés tűnt az egyedüli lehetséges üdvözítő megoldásnak.

Így történt, hogy egy bankon belüli bemutatkozó találkozón, amelyre Béla is hivatalos volt, a Péter fölötti részleg vezetőjével sikerült beszélnie. Bemutatta neki eddigi munkájukat, s az előrehaladásuk kecsegtetőnek tűnt számára is. Péter munkájának értékét, mely főként sales jellegű volt, meg tudták tartani, úgy, hogy közben Béla a felsőbb vezetőkkel is kommunikált a munkájuk értékeiről. Így hívtak össze egy megbeszélést Béla problémájának kezelésére, amelyen a felsőbb vezetés és Péter is részt vett. Barátilag meg tudták beszélni Béla pozícióját és bérezését. A megbeszélés annyira jól sikerült, hogy Béla még két asszisztenst is kapott, akikkel immár gördülékenyen tudta irányítani újdonsült részlegét.

A külső szakember egyszerű, két alkalmas találkozón segített a kommunikációs beragadásból kilábalni Bélának, aki így 40%-kal magasabb fizetést és egy CV-ben is jól mutató pozíciót kapott.

Kökény Tibor, pszichológus
www.kokenytiborpszichologia.wordpress.com
www.kokeny.com

Follow hrportal_hu on Twitter

Online kommunikálnak egymással az egyterű irodában dolgozók

Egy friss kutatás szerint az egyterű irodákban dolgozó munkavállalók sokkal több időt töltenek azzal, hogy online kommunikáljanak egymással, mint amennyit személyesen beszélnek. Pedig az egyterű irodák lényege éppen az interakció lenne - írja az Index a BBC-re hivatkozva.tovább..

További cikkek
Magyar járatokat is érint a Ryanair-sztrájk

Hatszáz járatot töröl a Ryanair, mert a fapados légitársaság dolgozói július 25-én és 26-án sztrájkba kezdenek. A várható fennakadások 50 ezer... Teljes cikk

Elveszítik a segélyt, ha visszamondják a felajánlott munkahelyet Romániában

Klaus Johannis román államfő kihirdette azt a törvényt, amely szerint elveszíti a szociális segélyt az a munkanélküli, aki visszautasítja a... Teljes cikk

Biztonsági veszélyt hordoz a saját eszköz munkahelyi használata

Ma már teljesen természetes, hogy okostelefonokat és tableteket használnak sokan a munkához. Ugyanakkor sok cég nem örül neki, mert egyre növekvő... Teljes cikk

A négynapos munkahéttel mindenki jól járt

Egy új-zélandi cég letesztelte, milyen lenne a négynapos munkahét. Meglepő eredményre jutottak a rövid munkahét kipróbálásával. Teljes cikk

Online kommunikálnak egymással az egyterű irodában dolgozók

Egy friss kutatás szerint az egyterű irodákban dolgozó munkavállalók sokkal több időt töltenek azzal, hogy online kommunikáljanak egymással, mint... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár