kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Kommunikáció felfelé és lefelé

Motivált dolgozó, új munkahelyen, komoly építkezést igénylő feladattal megbízva. Eleinte minden jól megy, de aztán valahol elakad a folyamat. Mai esettanulmányunk helyszíne egy bank, ahol Béla középvezetőként kezdett, saját részleget épített, ennek elismerése azonban munkáltatói részről hiányzott. Hogyan sikerült túllendülni a nehézségeken? Kökény Tibor, pszichológus írása.

Új munkahelyre, egy bankhoz került számítástechnikusként Béla. Előző munkahelyén leépítések történtek, ezt követően keresett állást, és egy hasonló munkakörbe vették fel. Az új közegben alsó-középvezetői státuszba érkezett, ahol hamarosan kiderült, hogy sokféle képességére és komoly munkabírására is szükség van. Így került egy kialakulófélben lévő részleg élére, ahol nemcsak az eddig meglévő munkacsoportokat kezdte irányítani és szervezni, hanem az új munkatársak kiválasztását is szervezte, interjúztatott.

Béla fiatal, lendületes jól kommunikáló személy volt, aki remekül duzzasztotta fel az addigi 20 fős stábot 55 főre. Ezzel a kialakuló új részleggel mindenki elégedett volt, hiszen a bank fontos részét képezték: jövőbeli fejlesztéseihez és egységes adatkezeléséhez járultak hozzá. Béla az új részleg teljes működését átlátta és kézben tartotta, míg Péter, Béla közvetlen felettese a bank fentebbi vezetőségével és a bankon kívül kommunikált. Az első negyedév nagy rohamát követően Béla kérte Pétert, hogy a pozícióját és fizetését tekintsék át, hiszen több olyan beosztott munkatársa lett időközben, akiket ő vett fel, és több fizetést kaptak nála. A kérést Péter többször is elodázta.

Kilépés a keretekből

Bélában ekkor merült fel, hogy megkeresi a felesége pszichológusát, hogy segítsen megoldani a helyzetét. Az első találkozás során, rövid ismerkedést követően, a munkahelyi állapotokat tekintették át. Gyorsan kiderült, hogy Béla remekül kommunikál, de beragadt az adott helyzetbe - a közvetlen főnökét nem tudta rávenni, hogy érdemben meghallgassa. Miután minden direkt kommunikációs lehetőséget áttekintettek, a keretekből való kilépés tűnt az egyedüli lehetséges üdvözítő megoldásnak.

Így történt, hogy egy bankon belüli bemutatkozó találkozón, amelyre Béla is hivatalos volt, a Péter fölötti részleg vezetőjével sikerült beszélnie. Bemutatta neki eddigi munkájukat, s az előrehaladásuk kecsegtetőnek tűnt számára is. Péter munkájának értékét, mely főként sales jellegű volt, meg tudták tartani, úgy, hogy közben Béla a felsőbb vezetőkkel is kommunikált a munkájuk értékeiről. Így hívtak össze egy megbeszélést Béla problémájának kezelésére, amelyen a felsőbb vezetés és Péter is részt vett. Barátilag meg tudták beszélni Béla pozícióját és bérezését. A megbeszélés annyira jól sikerült, hogy Béla még két asszisztenst is kapott, akikkel immár gördülékenyen tudta irányítani újdonsült részlegét.

A külső szakember egyszerű, két alkalmas találkozón segített a kommunikációs beragadásból kilábalni Bélának, aki így 40%-kal magasabb fizetést és egy CV-ben is jól mutató pozíciót kapott.

Kökény Tibor, pszichológus
www.kokenytiborpszichologia.wordpress.com
www.kokeny.com

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk

Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára?

Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk

Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk