Létrejött Magyarország legnagyobb foglalkoztatója, bizakodóak a szakszervezetek
Előremutatónak tartja a Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter bejelentését, amely szerint július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. - közölte Szabó Imre Szilárd, a szövetség társelnöke.
Ezzel Magyarország legnagyobb foglalkoztatója jött létre, mintegy 20 ezren dolgoznak a Volánbusznál és 40 ezren a MÁV-nál - mondta.
Megjegyezte, hogy a szerkezetátalakítás következményei egyelőre bizonytalanok, ugyanakkor a társaságok jogi önállósága, szakmai irányítása, az általuk ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.
A KDSZSZ kiemeli azt is, hogy a Volánbusznál történtek előremutató változások az egységes bérrendszer vonatkozásában, azonban még mostanra sem sikerült egy tartalmilag egységes kollektív szerződést alkotni, a korábbi regionális közlekedési központokra vonatkozó munkajogi szabályok összehangolása sem történt meg. Így egységes Volánbuszról csak társasági jogi értelemben lehet beszélni - tette hozzá.
A társelnök szerint a közútnak és a vasútnak ki kell egészítenie egymást, javítva a közszolgáltatások sokszor igen alacsony színvonalát. Úgy vélte, a koronavírus-helyzet egyik kiemelt tanulsága, hogy létfontosságú a hazai közszolgáltatások, így a közlekedési alrendszerek megfelelő állapota és működtetése, a területen dolgozók magas szintű anyagi és erkölcsi megbecsülése.
Információik szerint rövid távon a menetrendek teljeskörű összehangolására kerülhet sor, amely jobb csatlakozási lehetőségekhez és az indokolatlan párhuzamosságok megszüntetéséhez vezet.
A KDSZSZ álláspontja szerint ugyanakkor elfogadhatatlan lenne a két közlekedési alrendszer totális szembeállítása és az egyik szereplő másik alá rendelése. Ezért széleskörű szakmai egyeztetésre szólítják fel a szereplőket - mondta.
Álláspontja szerint a jelenlegi helyzet a szakszervezetek összefogását kívánja, akár a szervezeti önállóság teljes átértékelésével. Egy ekkora alrendszer minél egységesebb szakszervezeti működést követel a munkavállalók védelmében, a szétaprózottság kiszolgáltatottságot eredményezhet - húzta alá.
Dobi István, a KDSZSZ elnöke beszámolt arról, hogy szerdán zajlott a Volánbusz Zrt.-nél meghirdetett demonstráció, amellyel a buszvezetők azt kívánták elérni, hogy a munkaadó tegye lehetővé a nyári hőségben a műszáltartalmú formaruha helyett száz százalékos pamut teniszpólók és rövidnadrág viselését.
Az elnök információi szerint míg vidéken fehér pólóban és rövidnadrágban jelentkeztek munkára, és ezzel aktívan demonstráltak, addig Pest megyében passzív volt az autóbuszvezetők tiltakozása. Az elnök úgy tudja, 50 százaléknál magasabb volt a támogatottság, azonban sokan attól tartottak, hogy hátrányuk származhat a részvételből.
A KDSZSZ-nek mintegy 5000 tagja van a közlekedés területén, túlnyomó többségük a Volánbusz Zrt.-nél munkavállaló.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont,... Teljes cikk
A szakszervezetek kitartanak a hároméves bérmegállapodásban foglaltak mellett, míg a munkaadók a várt gazdasági növekedés elmaradása miatt a... Teljes cikk
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) további javaslatokat tesz a vállalkozások működési feltételeinek javítására -... Teljes cikk
- Így változik a teljesítményértékelés a globális IT-szektorban 2 hónapja
- A jövőben a munkahelyválasztás kulcsa az lesz, hogyan jutsz be reggel dolgozni 3 hónapja
- Hat nagyvállalat 15 milliárdból írhatja újra a magyar innováció jövőjét 3 hónapja
- A jövő elkezdődött: mely munkahelyekre csap le először az AI-hullám? 5 hónapja
- Ez a korosztály használja leginkább az AI-t 5 hónapja
- Helytállási pénzt kapnak a MÁV és a Volán dolgozói a vihar után 6 hónapja
- 2030-ig ötmillió robotot gyártanak le, amelyek átvehetik a házimunkát és az ipari feladatokat 6 hónapja
- Miért és hogyan válassz elektromos kerékpárt? 6 hónapja
- Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás 7 hónapja
- Mégsem lesz miniiskola az ovikban? – ezt kell tudni az új kötelező fejlesztésről 7 hónapja
- Coach képzések: ezek az akkreditált üzleti coach képzők 7 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja