Megjelent: 2 hónapja

Mi történik itt? Csökkenni kezdett a betöltetlen álláshelyek száma

A koronavírus-járvány kirobbanása óta nem volt példa arra, hogy apadni kezdett volna a betöltetlen álláshelyek száma Magyarországon.

images

images

Július és szeptember között, három hónap alatt közel 10 ezer fővel csökkent a betöltetlen álláshelyek száma Magyarországon a statisztikai hivatal friss adatai szerint. Ekkora visszaesésre pedig a Covid-válság kirobbanása óta nem volt példa - írja a Portfólió.

A 90 ezer üres álláshely historikusan továbbra is kifejezetten magasnak számít, vagyis a munkaerőhiány még az idei harmadik negyedévben is jellemző volt, azonban gyorsan mérséklődött a munkaerőhiány, ahogy a gazdasági növekedés lassult.

A vállalati szektorban 62 ezer, a költségvetési szférában 25 ezer, a nonprofit szektorban pedig 3 ezer üres álláshelyről tanúskodik a statisztika a július és szeptember közötti időszakban.

Októberben 174 ezer munkanélkülit számlált a hivatal, ami kissé alacsonyabb, mint az előző hónapban látott 178 ezer fő, ugyanakkor magasabb, mint a tavaszi, 160 ezer fő alatti mélypont volt.

Fotó: unsplash.com

  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek