Megjelent: 5 éve

Miért nem jó a dolgozónak és a cégnek az egyterű iroda?

Bár divatos és az amerikai irodák 70%-a egyterű, egyre inkább úgy néz ki, hogy ez sem a munkavállalók, sem a cég számára nem egyértelműen praktikus, írja a BBC-re hivatkozva az Index.

A termelékenységet és a dolgozói közérzetet is negatívan befolyásolja, ha sokadmagunkkal kell megosztani a teret. Ezek a munkavállalók gyakrabban betegszenek meg, nehezebben koncentrálnak és termelékenységük 15%-al rosszabb, mint a hagyományos irodában dolgozó munkavállalóké, derül ki egy felmérésből.

A memóriára rossz hatással van például, ha a kollégák összevissza oda ülnek, ahol épp hely van. Sokakat az állandó zaj zavar leginkább. 14 féle szempontból hasonlították össze a Sydney Egyetem felmérésében az egyterű és a hagyományos irodákat. Utóbbiak minden tekintetben jobb helyezést értek el, mint az egyterűek.

Az egyterű irodák mellett a költséghatékonyságon túl elvileg az szól, hogy segítik a munkavállalók közti együttműködést, de ez sem feltétlenül van így, hiszen rengeteg a nem munkával kapcsolatos kommunikáció.

Index
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Október 8-ig ismét lehet pályázni elektromos kerékpárok vásárlására

A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv keretében már a tizenegyedik pályázati szakaszban támogatja az elektromos rásegítésű kerékpárok... Teljes cikk

Mikor és milyen kávét iszik a magyar dolgozó?

A kávé világnapja alkalmából a Costa Coffee és a GKI Digital közös felmérésben kutatta a munkahelyi kávézási szokásokat. Kiderült, hogy a... Teljes cikk

Már a Debreceni Egyetem karain is kötelező a maszkviselés

Korábban csak a BTK és a TTK munkatársaira és hallgatóira vonatkozott a szabály, szeptember 22-től viszont már minden karon kötelező a maszkviselés... Teljes cikk