Szerző: Berta László
Megjelent: 4 éve

Csak nekiálltak krémet keverni, ma már több ezren kóstolták

Közös pantomim játék és hobbiból főzés után találták ki, milyen legyen a magyar gasztronómia egyik külön ága. Vendéglátós múlt nélkül láttak neki, egyszerűen odaálltak a kutter mellé krémet készíteni. Így kerültek a Mártogatós termékek ötezer ember asztalára szűk egy év alatt. Prauda Gergő alapítóval beszélgettünk.

images

Mikor mondtátok fel az állásotokat?

Egy éve, de azért előtte teszteltük az ételeinket egy étteremben. Sikerünk volt. Én akkoriban értékesítő voltam műszaki végzettséggel, Takács Gergő alapító társam művész ember, pantomimes volt. Hobbiból én is játszottam abban a társulatban, és itt kezdtünk el együtt dolgozni különböző projekteken.

A Mártogatós márka szép látványt mutat. Köze van ehhez a művész múltnak?

Talán annak is. Mi abból indultunk ki, hogy igazi vendégélmény lehet a catering, ami, mint műfaj kicsit háttérbe szorult a nagy gasztroforradalom alatt.
mártogatós


Másolat vagy újítás?



Ismereteink szerint Magyarországon nincs hasonló sem cateringes sem más vonalon, itthon és külföldön is általában csak csomagolt gourmet termékek a krémek. Sok közös gondolatot építettünk bele, mert nem tartottuk párna alatt a cetlit akkor sem, amikor még csak ötlet volt. Jó döntés volt, mert sokan hozzászóltak. Ilyen ötlet volt például, hogy minden íznek legyen külön színe. Lett is, pedig eleinte nekem nem tetszett az elképzelés.

Ha jól tudom, a mártogatós céklakrém, nyers répa, libatöpörtyű krém és sorolhatnám, mind előétel.

Elméletileg igen, de nálunk hideg főétel lett. Reggelinek, ebédnek, vacsorának egyaránt kiadós. Édes gyümölcsös krémeket is belecsempésztünk, ami a mártogatós műfajban szokatlannak tűnik elsőre, viszont bevált.

Munkaebédekre, céges rendezvényekre, partner találkozókra rendelnek tőletek. Egyszemélyes rendelés nincs?

Minimum tíz főre lehet. El kellett döntenünk, hogy merre menjünk, és mi egy cateringes céget csináltunk. Persze kapacitás kérdése is volt. Igaz, így nem olyan egyszerű megismerni bennünket a lakossági vásárlóknak, de nekik találtuk ki a DIP BOX csomagot, ami bármilyen családi vagy baráti eseményt feldobhat.

Kik a megrendelőitek?

Jellemzően az ágazatukban piacvezetőnek számító cégek közül kerülnek ki a vásárlóink, persze vannak más megrendelőink is. Eddig 5 ezer embernek adtunk ételt az asztalra, tehát széles körben váltunk ismertté nem egészen egy évvel az indulásunk óta.

Hol dolgoztok naponta?

Egy kis üzemben.

Ki a séf ott?

Mi ketten, illetve van néhány jó mentorunk is. Egy munkatársunkkal készítjük a termékeket, a nagy megrendelések alkalmával pedig hatan. Akkor alkalmi munkavállalók segítenek. Mi gyártjuk, kiszállítjuk, kínáljuk.
mártogatósGergő az egyik alapító


Élelmiszeripari és vendéglátós végzettség nélkül?



Nem bonyolultak a termékek, csak kitartóan kell kísérletezni. Minden a kutterba megy, vagyis egy idő után minden a pépesítő gépben végzi. Kettőnk munkamegosztásában enyém a marketing és az értékesítés, Gergőé a beszerzés, termelés.


Merre tovább a fejlődésben?



Szeretnénk bővíteni az üzemet és a csapatot is. Most 3 nappal előre kell rendelni nálunk, mert nagy körültekintést igényel, hogy amit lehet, az utolsó pillanatig frissen tartunk a kiszállítás előtt. Ahhoz pedig még kevesen vagyunk, hogy csökkentsük a megrendelés és kiszállítás közötti időt. Ezen vagyunk, ezért folyamatosan mindent sztenderdizálunk: recepteket, gyártást, rendelést. Hogy mi és mindenki helyettesíthető legyen.

A gasztróforradalmat említetted már. Milyen trendbe vagytok szerelmesek? Vegán, paleo, más?

Egyik említett irányzatba sem soroljuk be magunkat, egyszerűen nyitottak vagyunk. Kiegyensúlyozottak szeretnénk lenni, de a frissesség és az egészség nagyon fontos. Tejmentes, gluténmentes, cukormentes termékeink is vannak. Egy olyan munkatársra vágyunk, aki gasztronómiai erősítést ad azzal, hogy trendi krémeket készít. Nekem például tetszik a nyers vegán irányzat is, de otthon nem tagadom meg a párizsit sem.
mártogatós


Eltart benneteket a cég?



Az elején 5 millió forint tőkét tettünk bele és 0-24 órás munkát. A bevételeinket folyamatosan visszaforgattuk, most tartunk ott, hogy már adunk magunknak valamennyit a bevételből.

Mi ad élményt?

Amikor látom, hogy a termékek beszélgetést indítanak el a vendégek között. „Neked milyen ízű van?” - „Ezt is kóstold meg!” - ilyen mondatokat csípek el, és ez nagy élmény.

Hová adtok el a legtöbb mártogatóst?

Az irodákban vagyunk a legnépszerűbbek. Valószínűleg ezért adjuk el a legtöbb termékünket munkahelyi rendezvényekre, mert a cégek egyre többet gondolnak a partnereik és a munkatársaik elégedettségére, és befelé is nagy figyelemmel építik a márkájukat.
  • 2021.05.12SAP Human Experience Summit Miért fontos, hogy a vállalatok a munkavállalókat helyezzék tevékenységük középpontjába? Hogyan növelhető a kollégák hatékonysága és elkötelezettsége egy világméretű járvány idején? Ezekre a kérdésekre is választ ad az SAP Human Experience Summit. A közép-kelet-európai régió HR-eseinek szóló rendezvény interaktív virtuális élményt kínál független és SAP szakértők előadásaival, valamint vállalatok vezetőinek kerekasztal-beszélgetéseivel. A konferencia ingyenes, csupán regisztálni kell. Csatlakozik? Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
  • 2021.06.07 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.06.19Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A fővárosi önkormányzat cégei is szabadnapot adnak a beoltott dolgozóknak

Szabadnapot kapnak a fővárosi cégeknél azok, akik felvették az oltást - jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon. Teljes cikk

Fejenként 300 ezer forintot költenénk idén belföldi nyaralásra

Az elmúlt hetek korlátozások enyhítéséről és az oltási számok markáns növekedéséről szóló híreinek hatására a lakosság harmada újra... Teljes cikk

Április 22-én ingyen utazhatnak a gépkocsi-tulajdonosok a BKK járatain

Április 22-én csütörtökön, a Föld napján ingyenesen utazhatnak a gépjármű-tulajdonosok a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)... Teljes cikk