Szerző: Berta László
Megjelent: 3 éve

Csak nekiálltak krémet keverni, ma már több ezren kóstolták

Közös pantomim játék és hobbiból főzés után találták ki, milyen legyen a magyar gasztronómia egyik külön ága. Vendéglátós múlt nélkül láttak neki, egyszerűen odaálltak a kutter mellé krémet készíteni. Így kerültek a Mártogatós termékek ötezer ember asztalára szűk egy év alatt. Prauda Gergő alapítóval beszélgettünk.

Mikor mondtátok fel az állásotokat?

Egy éve, de azért előtte teszteltük az ételeinket egy étteremben. Sikerünk volt. Én akkoriban értékesítő voltam műszaki végzettséggel, Takács Gergő alapító társam művész ember, pantomimes volt. Hobbiból én is játszottam abban a társulatban, és itt kezdtünk el együtt dolgozni különböző projekteken.

A Mártogatós márka szép látványt mutat. Köze van ehhez a művész múltnak?

Talán annak is. Mi abból indultunk ki, hogy igazi vendégélmény lehet a catering, ami, mint műfaj kicsit háttérbe szorult a nagy gasztroforradalom alatt.
mártogatós

Másolat vagy újítás?

Ismereteink szerint Magyarországon nincs hasonló sem cateringes sem más vonalon, itthon és külföldön is általában csak csomagolt gourmet termékek a krémek. Sok közös gondolatot építettünk bele, mert nem tartottuk párna alatt a cetlit akkor sem, amikor még csak ötlet volt. Jó döntés volt, mert sokan hozzászóltak. Ilyen ötlet volt például, hogy minden íznek legyen külön színe. Lett is, pedig eleinte nekem nem tetszett az elképzelés.

Ha jól tudom, a mártogatós céklakrém, nyers répa, libatöpörtyű krém és sorolhatnám, mind előétel.

Elméletileg igen, de nálunk hideg főétel lett. Reggelinek, ebédnek, vacsorának egyaránt kiadós. Édes gyümölcsös krémeket is belecsempésztünk, ami a mártogatós műfajban szokatlannak tűnik elsőre, viszont bevált.

Munkaebédekre, céges rendezvényekre, partner találkozókra rendelnek tőletek. Egyszemélyes rendelés nincs?

Minimum tíz főre lehet. El kellett döntenünk, hogy merre menjünk, és mi egy cateringes céget csináltunk. Persze kapacitás kérdése is volt. Igaz, így nem olyan egyszerű megismerni bennünket a lakossági vásárlóknak, de nekik találtuk ki a DIP BOX csomagot, ami bármilyen családi vagy baráti eseményt feldobhat.

Kik a megrendelőitek?

Jellemzően az ágazatukban piacvezetőnek számító cégek közül kerülnek ki a vásárlóink, persze vannak más megrendelőink is. Eddig 5 ezer embernek adtunk ételt az asztalra, tehát széles körben váltunk ismertté nem egészen egy évvel az indulásunk óta.

Hol dolgoztok naponta?

Egy kis üzemben.

Ki a séf ott?

Mi ketten, illetve van néhány jó mentorunk is. Egy munkatársunkkal készítjük a termékeket, a nagy megrendelések alkalmával pedig hatan. Akkor alkalmi munkavállalók segítenek. Mi gyártjuk, kiszállítjuk, kínáljuk.
mártogatósGergő az egyik alapító

Élelmiszeripari és vendéglátós végzettség nélkül?

Nem bonyolultak a termékek, csak kitartóan kell kísérletezni. Minden a kutterba megy, vagyis egy idő után minden a pépesítő gépben végzi. Kettőnk munkamegosztásában enyém a marketing és az értékesítés, Gergőé a beszerzés, termelés.

Merre tovább a fejlődésben?

Szeretnénk bővíteni az üzemet és a csapatot is. Most 3 nappal előre kell rendelni nálunk, mert nagy körültekintést igényel, hogy amit lehet, az utolsó pillanatig frissen tartunk a kiszállítás előtt. Ahhoz pedig még kevesen vagyunk, hogy csökkentsük a megrendelés és kiszállítás közötti időt. Ezen vagyunk, ezért folyamatosan mindent sztenderdizálunk: recepteket, gyártást, rendelést. Hogy mi és mindenki helyettesíthető legyen.

A gasztróforradalmat említetted már. Milyen trendbe vagytok szerelmesek? Vegán, paleo, más?

Egyik említett irányzatba sem soroljuk be magunkat, egyszerűen nyitottak vagyunk. Kiegyensúlyozottak szeretnénk lenni, de a frissesség és az egészség nagyon fontos. Tejmentes, gluténmentes, cukormentes termékeink is vannak. Egy olyan munkatársra vágyunk, aki gasztronómiai erősítést ad azzal, hogy trendi krémeket készít. Nekem például tetszik a nyers vegán irányzat is, de otthon nem tagadom meg a párizsit sem.
mártogatós

Eltart benneteket a cég?

Az elején 5 millió forint tőkét tettünk bele és 0-24 órás munkát. A bevételeinket folyamatosan visszaforgattuk, most tartunk ott, hogy már adunk magunknak valamennyit a bevételből.

Mi ad élményt?

Amikor látom, hogy a termékek beszélgetést indítanak el a vendégek között. „Neked milyen ízű van?” - „Ezt is kóstold meg!” - ilyen mondatokat csípek el, és ez nagy élmény.

Hová adtok el a legtöbb mártogatóst?

Az irodákban vagyunk a legnépszerűbbek. Valószínűleg ezért adjuk el a legtöbb termékünket munkahelyi rendezvényekre, mert a cégek egyre többet gondolnak a partnereik és a munkatársaik elégedettségére, és befelé is nagy figyelemmel építik a márkájukat.
  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Így készüljön a cég a járványokra - koronavírus, influenza

Influenzajárvány van, terjed koronavírus, utóbbi szerencsére Magyarországon egyelőre nincs jelen. A vállalatok is elővigyázatossági lépések... Teljes cikk

Designirodáktól az agilis irodaterekig - megvannak Az Év Irodája verseny shortlistesei

Hosszú út vezetett a designirodák koncepciójától a második otthont nyújtó terekig, majd az agilis irodákig. Egy évtized alatt a munkakultúra... Teljes cikk

A karrierváltás okai között vezet a kiégés, a nőknél pedig a pénz

A kutatásból kiderül, hogy a fiatalabb korosztályt is éppúgy fenyegeti a kiégés, mint az idősebbeket. Teljes cikk