Online munkaerő-közvetítés: a határ a csillagos ég
Az online világban rohamos térnyerést produkáló internetes munkaerő-közvetítéstől a jövő évre az eddigieket messze felülmúló eredményeket várhatunk. A piaci folyamatok és részeredmények arról árulkodnak, hogy a munkaerő-kínálat megoszlása egyértelműen az online állásközvetítés progresszív növekedésének irányába tendál.
Az egyik neves piackutató cég a CareerJunction (egyik legnevesebb nemzetközi önéletrajz-bázist működtető vállalat) felhasználói körén tanulmányozta a jelenlegi megoszlási adatokat és várható trendeket.
A felmérés során kimutatták, hogy az online álláskeresők:
-negyede nagyvállalatoknál (500 főnél többet foglalkoztató cégeknél) dolgozik,
-84 %-a rendelkezik jelenleg is állással,
-87,9 %-uk rendelkezik felsőfokú végzettséggel,
-15,4 %-uk menedzseri, vagy vezetői beosztású,
-28 %-uk magasan kvalifikált szakemberek közé sorolható.
Mindemellett azt is megtudhattuk, hogy a 2402 fős alapsokaság nagyobb része, mintegy 52%-a férfi; 29%-a 25-29 éves korcsoportba sorolható, míg csupán 8,4 %-ot tesz ki a 40 éven felüli korosztály részaránya.
A statisztikai eredmények jól mutatják, hogy az online karrierpiac alapját legerőteljesebben a munkahelyek közötti vándorlás jellemzi, ezen felül pedig meghatározó a jól kvalifikált munkaerő vándorlása a nagyobb cégeken belül.
Az IDC által végzett felmérés rámutatott: a jelenlegi tendenciák várható erősödésének köszönhetően 2005-re várhatóan 13 milliárd fontra növekedhet az online munkaerő-piaci vállalatok forgalma.
A Menedzsment Fórum cikke nyomán
A felmérés során kimutatták, hogy az online álláskeresők:
-negyede nagyvállalatoknál (500 főnél többet foglalkoztató cégeknél) dolgozik,
-84 %-a rendelkezik jelenleg is állással,
-87,9 %-uk rendelkezik felsőfokú végzettséggel,
-15,4 %-uk menedzseri, vagy vezetői beosztású,
-28 %-uk magasan kvalifikált szakemberek közé sorolható.
Mindemellett azt is megtudhattuk, hogy a 2402 fős alapsokaság nagyobb része, mintegy 52%-a férfi; 29%-a 25-29 éves korcsoportba sorolható, míg csupán 8,4 %-ot tesz ki a 40 éven felüli korosztály részaránya.
A statisztikai eredmények jól mutatják, hogy az online karrierpiac alapját legerőteljesebben a munkahelyek közötti vándorlás jellemzi, ezen felül pedig meghatározó a jól kvalifikált munkaerő vándorlása a nagyobb cégeken belül.
Az IDC által végzett felmérés rámutatott: a jelenlegi tendenciák várható erősödésének köszönhetően 2005-re várhatóan 13 milliárd fontra növekedhet az online munkaerő-piaci vállalatok forgalma.
A Menedzsment Fórum cikke nyomán
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?