Megjelent: 4 éve

Prezentációs korszakváltás

Akár üzleti, akár magánéletünkben sikerünk és versenyelőnyünk egyik forrása a hatékonyság, amelynek időrendben is első eleme az információk minél gyorsabb és torzulás-mentesebb átadása munkatársaink, partnereink részére.

Beszámolókat tartunk munkánkról, terveinkről, eredményeiről, bemutatjuk magunkat egy-egy interjún, előterjesztéseket készítünk, vagy egyszerűen „csak” értékesítünk: az elmúlt évek rendszeres kihívásává vált, hogy rövid idő alatt nagy mennyiségű információt adjunk át, hatékonyan, érthetően.

Minél keményebb a verseny és bonyolultabb a téma, annál fontosabb az előadó személyének a hatása. Akár már egyetlen prezentáció is döntő erejű lehet abban, hogy valóban megköttetik-e a szerződés, zöld utat kap-e egy projekt, vagy sikerül-e megszereznünk az előléptetést.

Sajátos megközelítést és módszert kínál a nemzetközi HPS tréning módszer

„Az emberek sokkal sikeresebbek rutinjaik megváltoztatásában, ha új tapasztalásaikat sikerrel élik meg” – magyarázza a módszer lényegét Zeiner Katalin, a HPS magyarországi trénere. Annak érdekében, hogy a tréning résztvevői minél többet tudjanak kihozni a gyakorlati feladatokból, a HPS intenzív tréningjein egy tréner és egy társtréner biztosítja, hogy minden résztvevőt minimum 4 alkalommal, videón keresztül is értékeljenek.

„Kevésbé gyakorlott előadóként mindig is kerültem azokat a helyzeteket, amikor csoport előtt, nyíltan mondanak rólam véleményt. A tréningen viszont egyedül nézhettem vissza a gyakorlatok felvételeit, saját magam vontam le a következtetéseket és beszéltem meg a trénerrel. A csoport tagjai pedig azt látták, hogy egyre hatékonyabb prezentációkat készítek.” – nyilatkozik egy kontroller, akinek sokáig okozott gondot a beszámolók felsővezetés előtti, meggyőző prezentációja.

A meggyőzés képessége tehát tanulható. Bár személyiségünk befolyásoló hatással lehet – egy nyitott, szangvinkus személyiség könnyebben áll ki nagyobb közönség elé is, míg egy introvertált személynek ezen szűkebb a prezentációs komfortzónája – a hatékony prezentáció mégsem tehetség kérdése, hanem a megfelelő tréningé.
A magabiztosság és a hozzáértés jól érthető jeleit kell közvetítenünk mind a feletteseink, mind a beosztottaink felé csakúgy, mint cégünk valamennyi más munkatársa és külső partnereink irányába.

Egy-egy kulcsfontosságú prezentáció alkalmával a jó benyomás keltésének elmulasztása sokba kerülhet, hiszen az üzlet sikere vagy az előadó jó hírneve forog kockán.

Vegyes érzelmek a tréningek irányában

Akár vállalkozó, akár alkalmazott, akár magánszemély, egy tréningen való részvétel elsősorban fejlesztési, fejlődési lehetőséget kínál a közreműködők számára, ugyanakkor nyomasztóvá is válhat. Miközben a saját fejlődésükkel törődünk, felhalmozódik a munka, melyet csak nehezen tudunk behozni. A feszített munkatempóban felértékelődött az idő szerepe és egyre kritikusabb résztvevőkké válunk. Ma már csak a tempós, érdekes, a mindennapi munkában azonnal hasznosítható készségek fejlesztésében veszünk részt szívesen.

A HPS tréningeken a tréningen töltött idő is termékeny: a résztvevők, akik saját projektjeiken dolgoznak, így a tanulás közben időt spórolnak, miközben problémájuk megoldásához, céljaik eléréséhez is közelebb kerülnek, egy szakképzett tréner irányítása alatt.

Prezentációs korszakváltás

A hallgatóság elvárása rendszerint eltér az előadó céljaitól, hiszen ez előbbiek csupán azt akarják meghallgatni, amire nekik szükségük van. A prezentáció készítésének egyre fontosabb részévé válik a felkészülés, márpedig egy prezentáció előkészítése sokszor időrabló, sziszifuszi tevékenység. A HPS Quick-STRUKT és Argu-STRUKT eszközei kitűnő vonalvezetéssel, átgondolt lépésekkel segítenek a meggyőző prezentáció elkészítésében: az érzelmeket megmozgató kezdés biztonságot nyújt az előadónak és felkelti a hallgatóság figyelmét, az áttekinthető sztori és az interakció meghatározza a prezentáció sikerét, a hatásos befejezés, pedig biztosítja a hallgatóság „igen” reakcióját.

De változnak a prezentációk típusai is, és felkészüléskor az előadónak azt is el kell döntetnie, hogy prezentációjával inkább információt szeretne átadni, vagy meg akarja győzni a hallgatóságot.
„Éveken keresztül a felsőoktatásban tartottam előadásokat, tudományos prezentációkat. Miután bekerültem a valós üzleti világba, a másfél órás ismeretátadó előadásokról hirtelen kellett a sok esetben mindössze 10-15 perces, meggyőző prezentációra váltanom. A kihívásban a HPS tréningje segített: azt kellett felismernem, hogy a prezentáció során is célcsoport megértésére összpontosítsak. Marketingesként ezt szerencsére könnyen ment” – mesél HPS tréningélményeiről Deés Szilvia, egy vidéki marketingügynökség vezetője.

A HPS Magyarországon

A HPS Európa vezető tréningcége, a 25 év alatt, több mint 40.000 résztvevő ügyfele 96%-a állítja, hogy prezentációi jelentősen javultak a tréningrészvételt követően. Szerencsére már Magyarországon is elérhető a tréning, a Kopernikus Business Training nyílt tréningeken, illetve céges képzéseken is eredményesen alkalmazza a nemzetközi módszert. A legközelebbi nyílt tréning októberben lesz elérhető, jelentkezni a Kopernikus weboldalán lehet.

kopernikus
  • 2020.09.24Adókonferencia Jöjjön el a SALDO Adókonferenciájára és ismerje meg az új TB törvény szabályait, valamint a külföldi partnereivel kötött szerződések ÁFA előírásait! Szerezzen biztos tudást, kreditpontokat, tájékozódjon szakértőinktől. Országosan 7 helyszínen várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter