37 cikk a(z) információ címkével:

Hogyan nézzen utána a cégnek, ahová állásinterjúra megy?

8 hónapja Tegyük fel, hogy sikeres volt a CV-írás, megbeszéltük az állásinterjúra híváskor, hogy milyen céghez megyünk, milyen munkabér-nagyságrendben gondolkodunk, és egyezik minden. De mégsem tudunk eleget a cégről. Hogyan járhatunk utána minél hatékonyabban minden információnak? Erről ír Jobangel a HR Blogon. Teljes cikk...


Pénzt, vagy életet!? Te hogyan döntenél?

11 hónapja A koronavírus kőkemény döntési helyzetek elé állít bennünket, egyéni, cégvezetői és kormányzati szinten egyaránt. Sorra ömlenek ránk az eltérő megbízhatóságú információk, vagy éppen információhiányban szenvedünk. Ilyen feltételek mellett kellene akár életbevágó döntéseket hoznunk. Talán még soha nem szembesült a világ ilyen nyersen a "Pénzt, vagy életet!?" kérdéssel. Teljes cikk...


A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!

3 éve Az EmployerBranding nem (csak) azt jelenti, hogy megmutatjuk a piacnak a csillogó oldalunkat. Abból indulunk ki, hogy a munkáltatói márka felépítése elsősorban a munkavállalókon múlik, ezért tudnunk kell, hogyan érzik magukat. Ennek érdekében rá kell lelnünk a számunkra helyes módszerre, hogyan kérdezzük meg tőlük, milyen a munkahelyi közérzetük. A következő lépésben a begyűjtött adatokból információt kell készíteni. A munkáltatói márka építés analitikájáról, a „Megtartó-erő” működtetésének alapjairól szól Rozmis Kata üzleti elemző és oktató cikksorozatának első része. Teljes cikk...


Profilozás a munka világában és a Facebookon - ami az adatlopási sztori mögött van

3 éve Az adat jó barát, oszd meg, de uralkodj (ha lehet). Igen, tolom a “fészt”. Megy fel, ha látok valami vicceset, ha szülinapra sokan jöttek, vagy ha tetszik valakinek a jó fej kutyája, meg persze ha gyerek születik, kötelezően, like-olok ezerrel - Fehér Zsolt, a Hogan Assessments Európáért felelős ügyvezető igazgatójának véleménycikke a Cambridge Analytica és a Facebook-botrány margójára. Teljes cikk...


A hatékony munka alapja a hatékony kommunikáció

3 éve Azok a munkahelyek, ahol hatékony az információáramlás, sokkal sikeresebbé válhatnak, mint azok, ahol folyamatosak a kommunikációs problémák. Teljes cikk...


Sítáborok szervezéséről kért információkat a Klebelsberg Központ

4 éve Az iskolai sítáborok szervezésének körülményeiről, hátteréről kért a Klebelsberg Központ információkat a köznevelési intézményektől. Felmérnék, hogy szükséges-e fenntartói intézkedéseket hozni az iskolák munkájának segítésére, és meg akartak győződni arról, hogy mindenhol a legnagyobb rendben zajlik a szervezőmunka - írta az MTI. Teljes cikk...


Csak beszél, vagy mond is valamit?

4 éve Ön melyik típushoz tartozik? Inkább tájékoztat, vagy szívesen meg is mozgat? Személyes sikere érdekében optimális, ha mindkettőt kedvvel teszi! A legtöbb előadó azonban sajnos inkább a „tájékoztatók“ frakciójához tartozik. Teljes cikk...


Mit vizsgálhat a munkáltató a dolgozó hátteréről?

4 éve Gyakran nagyon sok információt adunk meg magunkról, önkéntesen a különböző közösségi oldalakon, honlapokon. A reménybeli munkáltatók, az ő HR-eseik gyakran ki is használják az alkalmat, hogy egy kicsit a jelentkező álláskeresők után nézzenek. Hogy milyen háttérvizsgálatot végezhet a munkáltató, erről ír a jogászvilág.hu. Teljes cikk...


Prezentációs korszakváltás

5 éve Akár üzleti, akár magánéletünkben sikerünk és versenyelőnyünk egyik forrása a hatékonyság, amelynek időrendben is első eleme az információk minél gyorsabb és torzulás-mentesebb átadása munkatársaink, partnereink részére. Teljes cikk...


Csak az tud jól dönteni, aki ismer minden infót - ehhez ébernek kell lenni

5 éve Életünk, tapasztalataink, örömteliségünk, minden amit ismerünk és aminek tudatában vagyunk annak függvényében alakul, hogy mennyire és milyen módon figyelünk rá. A munkahelyünkön is csak azon információk alapján tudunk döntést hozni, melyekről tudomásunk van. Teljes cikk...


Jó élményt az álláskeresőnek, hogy jó dolgozó legyen!

6 éve A munkáltatók akkor találnak minőségi jelöltekre, ha az álláskeresés folyamatát is pozitív élménnyé teszik, írja a Profession.hu. Hogyan működtethető eredményesen ez a kommunikáció? Teljes cikk...


Trollok a céges közösségi oldalon

6 éve Mit tegyek, ha van egy vállalati közösségi oldalam, ahol a hivatalos sajtóbejelentéseimet teszem közzé. Fontos eleme ez a vállalati kommunikációnak, és szeretném a toborzásaim során is felhasználni a közösségi koncepció jegyében. Azonban minden bejegyzésemre rengeteg, sok esetben nem is oda tartozó, minősíthetetlen hangvételű, kritikus komment érkezik. A kommentek törlése, moderálása még hevesebb támadásokat generál. Jelenleg rengeteget árt a vállalati imázsnak ez a helyzet. Teljes cikk...


4 alapelv a dolgozói kommunikációhoz

6 éve Mi történik, ha jó a munkáltatói szándék, de a kommunikáció félremegy és a dolgozókban ellenérzést kelt? A munkáltató ajándékutalványt osztana a dolgozók között, akik azt hiszik, azt csak ajándéktárgyakra lehet költeni. A hiteles információ hiánya az informális csatornák felé terel, amiből félreértések adódnak, erről ír Fata László a Cafeteria Trendben. Teljes cikk...


Munkahelyi pletyka? Jöhet!

6 éve Pályázaton keresik a legérdekesebb, legjobb munkahelyi történeteket! Gondolta volna, hogy a vezetői értekezleten született döntések információi már akár 3 perc alatt is eljuthatnak a dolgozókhoz? Különösen igaz ez akkor, ha egy mindenkit érintő – csoportérdeknek is tekinthető – témáról van szó. A kávézás, a parkoló, az ebéd, a közös aula pedig kiváló helyet, alkalmat ad egy kis céges pletykálkodásra. Teljes cikk...


TAJ-kártyánkat féltjük az adatlopástól

6 éve A hazai felnőtt lakosság körülbelül kétharmada elképzelhetőnek tartja, hogy adatlopás áldozatává váljon. Leginkább az okostelefonos alkalmazásokkal történő adathalászattól, illetve a TAJ-kártyánk ellopásától félünk. A Fellowes megbízásából készített reprezentatív felmérésből kiderül, hogy a válaszadók csaknem felének (40 százalékának) volt már adatlopással kapcsolatos rossz tapasztalata. Teljes cikk...


Aki kérdez: Dr. Vass Kornélia

6 éve HR Szubjektív rovatunkban Dr. Vass Kornélia az EDF DÉMÁSZ Zrt. Humán Erőforrás Igazgatója kérdez, miután Dr. Jagicza Ágnes, az Invitel Zrt. HR- és Szervezetfejlesztési vezérigazgató-helyettese kérdésére válaszolt. Teljes cikk...


Amikor az információgyűjtés is kihívás

6 éve Ha valaki fogyatékossággal születik, vagy élete során fogyatékossá válik, az egyik legnagyobb kihívást az jelenti a számára, hogy megfelelő információkat szerezhessen a munka világáról, a neki járó ellátásokról, a közlekedési lehetőségekről, vagy éppen a kultúráról, sportról. Ezek a hírek ugyanis pontosan ugyanannyira érdekesek a számára, mint bármelyikünknek. Teljes cikk...


A kilépő interjúk: miért hagyja el a céget?

6 éve Egy vállalatvezető sokszor csak egy felülnézeti képpel rendelkezik az általa irányított szervezetről, mely felülnézeti kép gyakran különbözik attól a képtől, melyet a szervezeti hierarchia alsóbb szintjein élők látnak. De mik a különbségek, és mindez hogyan befolyásolja a szervezet működését? Teljes cikk...


A versenytilalmi megállapodások jogi háttere és menete

6 éve A törvény szerint a munkavállaló munkaviszonyának tartama alatt nem tanúsíthat olyan magatartást, ami munkáltatója jogos gazdasági érdekét sérti. Ez azt jelenti, hogy amíg a munkaviszony tart, nem lehet áruló, nem dolgozhat konkurenciának, nem szállíthat adatokat, információkat. Teljes cikk...


Munkanélküli világ vagy tombolhat a kreativitás?

7 éve Előrejelzések szerint belátható időn belül a munkák fele automatizálható lesz a világon. A technológia fejlődése átalakítja a munkaerőpiacot, az elvárásokat. A foglalkoztatottság nem fog nőni, de a kreatív munkaköröké lehet a jövő, írja a VS.hu. Teljes cikk...