Megjelent: 1 éve

Remote working vezetői szemmel - a legnagyobb kihívások

Mit gondolsz, te kézben tudod tartani az irányítást? Hogyan lehetsz biztos abban, hogy a csapatod otthonról is ugyanolyan hatékonyan dolgozik, mint amikor mindannyian az irodából dolgoztok? Az X-SIGHT szakértőinek cikke, a távmunka legnagyobb vezetői kihívásiról, amelykere válaszokat is adnak.

A TOP4 kihívás:

Információhiány
Nincsenek közös kávézások, nincsenek közös ebédszünetek. Hiányoznak azok az alkalmak, amikor kötetlenül lehet megosztani egymással a tapasztalatokat és az együttműködést, csapatszellemet építő információkat.

Kontroll hiánya
Hogyan ellenőrizzem, hogy a kollégáim valóban a munkával töltik-e a munkaidőt?

Társadalmi elszigeteltség
A magány nagyon gyakori probléma ebben az időszakban. Igaz, az internet számos áthidaló megoldást kínál arra, hogy egyszerre lehessen látni és hallani egymást, de nyilván ez az élmény más, mint amikor közösen telnek a napok az irodában.

Zavaró tényezők sokasága
Vezetőként otthonról is temérdek olyan feladatot kell ellátni, amely komoly felelősséggel jár. Aki nem rutinos a távmunkában, az nagy valószínűséggel az otthonában sincs berendezkedve az ilyen helyzetekre. Nem beszélve arról, hogy sokaknak van a munkahelyén privát irodája, otthon pedig már az is kihívás, hogy az ember háborítatlanul, csendes környezetben tudjon dolgozni, nem beszélve a közösségi médiából áramló végtelen információ áramlásról.

Vedd a kezedbe az irányítást!

A távmunka minden szempontból kihívásokkal teli. Ne engedd, hogy a körülmények irányítsanak téged, vedd a kezedbe az irányítást!
Temérdek olyan, viszonylag gyors és olcsó és megbízható megoldást találunk a világhálón, amelyek segítenek megbirkózni a kihívásokkal, és amelyek ezáltal segítséget nyújtanak a vezetőknek az átmenet megkönnyítése érdekében.

7 TIPP a nehéz időszakra:


  • Tarts napi kapcsolatot kollégáiddal! Távmunka idején, sok esetben csak kevesebb vagy akár semmilyen kontaktus nincs egymás közt, ezért a mindennapi kihívásoknak is csak a töredéke jut el a vezetőkhöz. Emiatt is érdemes rendszeres kapcsolatban maradni valamennyi kollégával. Kezdjetek és zárjatok minden munkanapot egy rövid közös beszélgetéssel! A napi feladatok mellett legyen téma, hogy ki hogyan viseli a megváltozott körülményeket és ki az, aki bármiben támogatásra szorul.

  • Kommunikálj több csatornán! A mai vizuális megoldások lehetővé teszik a munkatársak és vezetők közti információcsere magasabb szintjét, és segítik a csapatok elszigeteltségének csökkentését. A videós megoldások különösen hasznosak azokban az esetekben, amikor személyesebb hangnemű beszélgetésekre kerül sor hiszen ezek a kommunikációs megoldások állnak legközelebb a személyes beszélgetésekhez.


    Ettől függetlenül természetesen vannak olyan körülmények is, amikor a gyors együttműködés fontosabb, mint a vizuális részletek. Ezekben a helyzetekben a videó hívásra is alkalmas felületek helyett hatékonyan használhatók az élő kép nélküli beszélgetések vagy a szöveges üzenetküldési funkciók is. (ilyen például a Zoom, Microsoft Teams stb.) Ezek használata kiválóan működik az egyszerűbb, gyorsabb, kevésbé formális beszélgetések esetén is.

  • Maradj a csapattal! Vezetőként most is felelősséggel tartozol azért, hogy az elkötelezettség minden csapattagnál fennmaradjon. Ilyenkor főleg érdemes éreztetned a kollégáiddal, hogy közös céljaitok vannak és továbbra is „együtt eveztek ebben a hajóban”.

  • Kérdezz bátran! Amit eddig szívesen és kötetlenül megosztottak veled, azokat a témákat ezután is szívesen osztják majd meg. A hivatalos megbeszélések és a kötelező hívások mellett szánj időt arra, hogy egy-egy rövid, érdeklődő hívást is kezdeményezz.

    Az alapvető interakció legegyszerűbb módja, mikor a hívások elején hagysz egy kis időt arra, hogy egy pár percben beszélgessetek bármiről, ami nem a munkához kapcsolódik. (pl.: „Az első néhány percet arra fogjuk szánni, hogy megbeszéljük, ki hogyan viseli a jelenlegi helyzetet. Hogyan telt a hétvégétek?")

  • Maradj őszinte! A jelen helyzetben az emberek életük számos területén éreznek bizonytalanságot. Te legalább a karrierjük szempontjából meg tudod nyugtatni őket. Azzal tudod legjobban fokozni a beléd vetett bizalmukat, hogy őszintén és konkrétan válaszolsz nekik kételyeikre, amelyek abból fakadnak, hogy az alsóbb szintek központi tájékoztatását sokszor mellőzik. Jó példa erre, hogy ha felvázolod, hogy a cégnek milyen új, hosszú távú tervei vannak. Ha hozzád korábban már több konkrétum is eljutott és nem köt titoktartás, akkor oszd meg ismereteidet velük is.

    Ez vonatkozik arra az esetre is, ha még nincs nálad a szükséges válasz, de tudod, hogy az információ később el fog jutni hozzád. Nyugtasd meg őket, hogy amint birtokodban lesznek a konkrétumok, haladéktalanul tájékoztatni fogod őket.

  • Pontosítsd céljaiat, amelyekhez konkrét mérföldkövek és határidők is tartoznak. Hidd el, ez nem csak neked lesz segítség!

  • Fókuszálj a teljesítményre! Ha arra görcsölsz rá, hogy miként ellenőrizd csapatod 8 órás munkaidejének minden egyes percét, akkor egyrészt felesleges frusztrációnak teszed ki magad, másrészt erőteljesen rombolod az eddig felépített bizalmi szintet.

  • Legyél te a zászlóshajó! A csapatod hozzáállását krízis körülmények között is befolyásolod! Ha bármi kihívás érkezik, azt közösen minden bizonnyal meg tudjátok oldani. Legyetek mindig tettre készek és bizakodóak!

X-SIGHT Vezetési Tanácsadó Kft.
  • 2021.08.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
motiváciOSCAR

Ma hajnalban kiosztották az amerikai Filmakadémia legnagyobb éves elismerését, az Oscar-díjakat. De vajon mennyire tud egyáltalán tárgyilagos lenni... Teljes cikk

Munkáltatói ajándék húsvétra: melyik a legjobb megoldás?

A hazai vállalkozások egyre szélesebb körében jellemző gyakorlat, hogy nem csupán év végén, hanem kiemelt évközi alkalmakkor, így például... Teljes cikk

Nők az IT-szakmában: javul a helyzet, de még mindig messze vagyunk az uniós átlagtól

A hazai vállalatok jóval több női digitális szakembert alkalmaznának, de nagyon kevés a jelentkező, mert az informatikai képzésben is túl kevés nő vesz részt. Teljes cikk