Megjelent: 8 hónapja

Remote working vezetői szemmel - a legnagyobb kihívások

Mit gondolsz, te kézben tudod tartani az irányítást? Hogyan lehetsz biztos abban, hogy a csapatod otthonról is ugyanolyan hatékonyan dolgozik, mint amikor mindannyian az irodából dolgoztok? Az X-SIGHT szakértőinek cikke, a távmunka legnagyobb vezetői kihívásiról, amelykere válaszokat is adnak.

A TOP4 kihívás:

Információhiány
Nincsenek közös kávézások, nincsenek közös ebédszünetek. Hiányoznak azok az alkalmak, amikor kötetlenül lehet megosztani egymással a tapasztalatokat és az együttműködést, csapatszellemet építő információkat.

Kontroll hiánya
Hogyan ellenőrizzem, hogy a kollégáim valóban a munkával töltik-e a munkaidőt?

Társadalmi elszigeteltség
A magány nagyon gyakori probléma ebben az időszakban. Igaz, az internet számos áthidaló megoldást kínál arra, hogy egyszerre lehessen látni és hallani egymást, de nyilván ez az élmény más, mint amikor közösen telnek a napok az irodában.

Zavaró tényezők sokasága
Vezetőként otthonról is temérdek olyan feladatot kell ellátni, amely komoly felelősséggel jár. Aki nem rutinos a távmunkában, az nagy valószínűséggel az otthonában sincs berendezkedve az ilyen helyzetekre. Nem beszélve arról, hogy sokaknak van a munkahelyén privát irodája, otthon pedig már az is kihívás, hogy az ember háborítatlanul, csendes környezetben tudjon dolgozni, nem beszélve a közösségi médiából áramló végtelen információ áramlásról.

Vedd a kezedbe az irányítást!

A távmunka minden szempontból kihívásokkal teli. Ne engedd, hogy a körülmények irányítsanak téged, vedd a kezedbe az irányítást!
Temérdek olyan, viszonylag gyors és olcsó és megbízható megoldást találunk a világhálón, amelyek segítenek megbirkózni a kihívásokkal, és amelyek ezáltal segítséget nyújtanak a vezetőknek az átmenet megkönnyítése érdekében.

7 TIPP a nehéz időszakra:


  • Tarts napi kapcsolatot kollégáiddal! Távmunka idején, sok esetben csak kevesebb vagy akár semmilyen kontaktus nincs egymás közt, ezért a mindennapi kihívásoknak is csak a töredéke jut el a vezetőkhöz. Emiatt is érdemes rendszeres kapcsolatban maradni valamennyi kollégával. Kezdjetek és zárjatok minden munkanapot egy rövid közös beszélgetéssel! A napi feladatok mellett legyen téma, hogy ki hogyan viseli a megváltozott körülményeket és ki az, aki bármiben támogatásra szorul.

  • Kommunikálj több csatornán! A mai vizuális megoldások lehetővé teszik a munkatársak és vezetők közti információcsere magasabb szintjét, és segítik a csapatok elszigeteltségének csökkentését. A videós megoldások különösen hasznosak azokban az esetekben, amikor személyesebb hangnemű beszélgetésekre kerül sor hiszen ezek a kommunikációs megoldások állnak legközelebb a személyes beszélgetésekhez.


    Ettől függetlenül természetesen vannak olyan körülmények is, amikor a gyors együttműködés fontosabb, mint a vizuális részletek. Ezekben a helyzetekben a videó hívásra is alkalmas felületek helyett hatékonyan használhatók az élő kép nélküli beszélgetések vagy a szöveges üzenetküldési funkciók is. (ilyen például a Zoom, Microsoft Teams stb.) Ezek használata kiválóan működik az egyszerűbb, gyorsabb, kevésbé formális beszélgetések esetén is.

  • Maradj a csapattal! Vezetőként most is felelősséggel tartozol azért, hogy az elkötelezettség minden csapattagnál fennmaradjon. Ilyenkor főleg érdemes éreztetned a kollégáiddal, hogy közös céljaitok vannak és továbbra is „együtt eveztek ebben a hajóban”.

  • Kérdezz bátran! Amit eddig szívesen és kötetlenül megosztottak veled, azokat a témákat ezután is szívesen osztják majd meg. A hivatalos megbeszélések és a kötelező hívások mellett szánj időt arra, hogy egy-egy rövid, érdeklődő hívást is kezdeményezz.

    Az alapvető interakció legegyszerűbb módja, mikor a hívások elején hagysz egy kis időt arra, hogy egy pár percben beszélgessetek bármiről, ami nem a munkához kapcsolódik. (pl.: „Az első néhány percet arra fogjuk szánni, hogy megbeszéljük, ki hogyan viseli a jelenlegi helyzetet. Hogyan telt a hétvégétek?")

  • Maradj őszinte! A jelen helyzetben az emberek életük számos területén éreznek bizonytalanságot. Te legalább a karrierjük szempontjából meg tudod nyugtatni őket. Azzal tudod legjobban fokozni a beléd vetett bizalmukat, hogy őszintén és konkrétan válaszolsz nekik kételyeikre, amelyek abból fakadnak, hogy az alsóbb szintek központi tájékoztatását sokszor mellőzik. Jó példa erre, hogy ha felvázolod, hogy a cégnek milyen új, hosszú távú tervei vannak. Ha hozzád korábban már több konkrétum is eljutott és nem köt titoktartás, akkor oszd meg ismereteidet velük is.

    Ez vonatkozik arra az esetre is, ha még nincs nálad a szükséges válasz, de tudod, hogy az információ később el fog jutni hozzád. Nyugtasd meg őket, hogy amint birtokodban lesznek a konkrétumok, haladéktalanul tájékoztatni fogod őket.

  • Pontosítsd céljaiat, amelyekhez konkrét mérföldkövek és határidők is tartoznak. Hidd el, ez nem csak neked lesz segítség!

  • Fókuszálj a teljesítményre! Ha arra görcsölsz rá, hogy miként ellenőrizd csapatod 8 órás munkaidejének minden egyes percét, akkor egyrészt felesleges frusztrációnak teszed ki magad, másrészt erőteljesen rombolod az eddig felépített bizalmi szintet.

  • Legyél te a zászlóshajó! A csapatod hozzáállását krízis körülmények között is befolyásolod! Ha bármi kihívás érkezik, azt közösen minden bizonnyal meg tudjátok oldani. Legyetek mindig tettre készek és bizakodóak!

X-SIGHT Vezetési Tanácsadó Kft.
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A Sió-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója kapta a Változásvezető díjat

Kovács Ágnes, a Sió-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója kapta a Változásvezető díjat a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért... Teljes cikk

Babauszoda franchise alapítója lett az év fiatal vezetője

Egy polihisztor kórházi főmérnök, egy innovatív szoftverfejlesztő cég alapítója, egy szemtelenül fiatal, többszörös díjnyertes team lead és egy... Teljes cikk

Megtartanák a home office-t és aggódnak jövőjük miatt - itt a friss felmérés

A koronavírus-járvány miatt otthonról dolgozók munkakörülményeiről készített felmérést a Life Training Kft. A válaszokból az tűnik ki, hogy... Teljes cikk