kapubanner for mobile
Megjelent: 1 éve

Robot-tanácsadók és chatbotok jelenthetik a bankok jövőjét?

Milyen fontosabb trendek figyelhetőek meg a bankok digitalizációjában? Hogyan fog kinézni a jövő bankja és milyen kompetenciákra lesz szüksége a jövő bankárának? És eltűnnek-e teljesen a bankfiókok? Többek között ezekről beszélt az Erste két szakértője Szögi Ágnes, a bank digitális csatornákért felelős vezetője és Zsömle Balázs, senior digitális termékmenedzser a Logiscool Exclusive legújabb adásában.

Az elmúlt 20 évben robbanásszerű változás történt a bankok digitalizációja terén. 1990 körül jelent meg a bankoknál az online ügyintézés lehetősége, de Magyarországon a 2000-es években még csupán 37 ezer ügyfél volt, aki rendelkezett internet banki szolgáltatással – emelte ki Szögi Ágnes a beszélgetés elején, majd hozzátette, hogy ehhez képest az Erste adatai alapján mára az ügyfélinterakcióknak már a 98%-a digitálisan zajlik. 2020-tól pedig a legambiciózusabb terveiket is túlszárnyalta a digitalizáció előretörése a covid hatására. A szakértők szerint több területen is egyre nagyobb szerepet kap majd a digitalizáció. A jelenlegi külföldi példák, illetve hazai fejlesztések alapján a következő nagy trend a digitális csatornákon az lesz, hogy az alapszolgáltatások és az értékesítés mellett megjelenik a tanácsadás is - mondta Szögi Ágnes.

Ezt jól jelzi, hogy a robot-tanácsadók az Egyesült Államokban már egy billió dollár vagyont kezelnek automatizálva. Az automatizált tanácsadást segíti, hogy a bankok számtalan tranzakció adataival rendelkeznek, akár a konkrét ügyféllel kapcsolatban is, amiből rendkívül pontos következtetést képesek levonni.

Mindennek fényében, a közeljövőben Zsömle Balázs szerint az embereket ideális esetben chatbotok fogják a megfelelő szakértőhöz irányítani, akinél pedig nem lesz semmiféle papír. Ennek a környezet megóvásán túl az is az előnye, hogy a szerződések és egyéb dokumentumok átkerülhetnek a felhőbe, így komolyabb keresés nélkül bárhol és bármikor elérhetőek lesznek.

  • 2023.12.07IV. euChance KLUB Negyedik alkalommal és idén utoljára gyűlik össze az euChance Klub! Az izgalmas témák mellett értékeljük majd a Klub első évét is: sikerek és megoldásra váró feladatok számba vétele és a következő év tervezése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2023.12.31Készüljön fel a külföldön való jelenlétre a Global Mobility modullal! A külföldi üzleti jelenlét komoly versenyelőnyt kínál, ám egyúttal számos jogi kérdést is felvet. Ha a szervezet nincs tisztában a hatályos jogi háttérrel (pl. nemzetközi közjog, közösségi jog, társasági jog, munkajog, adójog, társadalombiztosítási jog, idegenrendészeti jog), akkor számos probléma, kockázati tényező merülhet fel. Az alap szintű modul tartalmazza a szükséges jogi szabályokat, folyamatábrákat (pl. Közvetlen befektetési lehetőségek, Tartózkodási, letelepedési és munkavállalási közjogi szabályok, Munkajogi szabályok, Adózási szabályok). A plusz szint egy online kurzussal egészül ki.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A klinikai halál állapotából hozhatja vissza a céget a csődvédelmi tanácsadó - így telik egy nap ebben a szakmában

Csődvédelmi tanácsadó és felszámolási specialista – nem egy szokványos foglalkozás, különösen, egy fiatal nő számára, de sokan valószínűleg... Teljes cikk

Ebben a hivatásban a szeretet a cél és az eszköz

Nem kevés munkával jár, ha valaki egy falusi, egycsoportos óvoda óvónője és óvodavezetője is egyben. Mivel az oviban a gyerekek, otthon pedig az... Teljes cikk

Support specialist

A support specialist olyan szakember, aki támogatást nyújt a felhasználóknak, az ügyfeleknek vagy a belső munkatársaknak különböző informatikai... Teljes cikk