HR Tehetségek 2025: Bakos Dóra
Marketingesnek tanult, majd az employer branding gyakornokként végzett munka – amit a HR és a marketing tökéletes találkozásának érez - vitte a HR felé. A „szerelem” szakterületen mára szenior szakértőként dolgozik. Nyolc éve van a mára MBH Bankban, ahol megélte az összeolvadást, miközben olyan projekteket indított el és felügyelt, mint a bank gyakornoki programja és a bankcsoport új márkastartégiája.
A HR Portálnál évente több iparági listával is jelentkezünk. Ilyen például „A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető” összeállítás, amelyben jellemzően nagyvállalatok HR igazgatói kapnak helyet. Úgy gondoltuk, hogy a tehetséges fiatalok is megérdemlik a figyelmet egy lista keretében. Olyan 20-, 30-as éveikben járó, egy-egy szakterületen kiemelkedőt nyújtó szakemberek vagy kisebb szervezetek vezetői, akik nincsenek annyira a reflektorfényben. Mégis munkájuk, személyiségük, elhivatottságuk mintaadó. Tekintélyes, több évtizede a szakmában dolgozó HR vezetőket és szakembereket kértünk arra, hogy ajánljanak a figyelmünkbe ilyen tehetségeket indoklással, jellemzéssel. A javaslatokat mérlegeltük, csekkoltunk, "osztottunk-szoroztunk" és kiválasztottuk azokat, akiket szeretnénk a következő hetekben bemutatni. Sorozatunkat Bakos Dórával folytatjuk.
Mi vitte a HR felé?
Alapszakon marketinget tanultam a Budapesti Corvinus Egyetemen, de szerettem volna más területek felé is kitekinteni. Már ez idő alatt kerestem a gyakorlati lehetőségeket, akkor találtam rá egy employer branding gyakornoki helyre, ez akkoriban egy kevésbé ismert szakterülete volt a HR-nek. De jelentkeztem és kiválasztottak az akkori Budapest Bank, az MBH jogelődjének programjába. Ez egy HR-es pozíció volt, itt találkoztam először a HR-rel.
A mesterképzést már Vezetés és szervezés szakon végeztem, ahol különösen a szervezetfejlesztés fogott meg. Ráadásul az employer branding gyakorlatom azt is egyértelművé tette, hogy ez a terület a marketing és a HR tökéletes találkozása. Így szerelem volt az első pillanattól, megtaláltam a számomra megfelelő irányt, ami izgalmas és minden benne van.
Nyolcadik éve vagyok a bankcsoportnál, átmentünk közösen a fúzión (a Budapest Bank, az MKB és a Takarékbank összeolvadásán MBH Bankká – a szerk.), főállásba kerültem, területek között is mozogtam, rövid ideig a szervezetfejlesztésen dolgoztam, majd átkerültem employer branding és toborzási területre, ahol most is dolgozom.
Mi motiválja a munkában a mindennapokban és a szakmában?
Számomra a legfontosabb, hogy lássam a hozzáadott értékem, ha látom az eredményét a munkámnak, hogy valamivel elősegítettem egy projektet, egy folyamatot vagy egy új látásmódot sikerül behoznom. Emellett persze motivál az elismerés, a bevonás, ha azt érzem, hogy gondolnak rám egy projekt során, valamint a kollégáktól érkező pozitív visszajelzések. Továbbá igazán jó érzés, amikor flowba kerülve dolgozunk együtt csapatban és visz minket előre a lendület. Igazán inspirál, hogy az MBH Banknál több új projekt kidolgozásában és megvalósításában vehettem részt, melyek által folyamatosan tudok tanulni, fejlődni.
Írjon le egy sikeres projektet, amire büszke!
A fúziós folyamat a piacon és nekünk munkavállalóknak is egyedi tapasztalat volt. Nem sokkal korábban gyakornokból főállásúvá válva megélni ezt az összeolvadási fázist különösen izgalmas volt. Én felügyeltem ebben az időszakban a gyakornoki programot, és ekkor kerültem employer branding szakértői pozícióba is.
Fontos dátum volt számunkra 2023. május 1. az MKB és a Takarékbank összeolvadásának időpontja, ekkortól beszélhetünk MBH Bankról. Ezt nagyon intenzív munka előzte meg a teljes szervezetben, számomra két irány: az egységes, új munkáltatói márkastratégia és a gyakornoki program kialakítása jelentette a fő feladataimat. Mindhárom tagbanknak megvolt ezen a területen a maga hagyománya, de a méretek, a folyamatok, a foglalkoztatási keretek, a szervezeti és kulturális háttér is különböző volt. Ezeket kellett egységesíteni. Nagyon büszke vagyok rá, hogy az első közös identitást építő programok közé került Start gyakornoki programunk a bankban, aminek én voltam a projektvezetője, és a mai napig az összefogó koordinátora.
Talán a számok is beszédesek, hogy a programot eredetileg 200 fővel kezdtük, jelenleg pedig már 400 fővel dolgozunk együtt országszerte. A szervezeti kultúrán is látszik a változás, igény van a gyakornokokra a bankon belül. Ez annak is köszönhető, hogy megvannak a tiszta keretek, az igénylés menete, hogy milyen feladatokat tudunk rájuk bízni. Tavaly 100 gyakornokot vettünk át főállásba, ami jelentős szám, és például lényeges a költségek szempontjából is, hiszen már úgy kerülnek be hozzánk, hogy nem kell őket külön betanítani.
A gyakornoki program egy felülvizsgálata alkalmával, a visszajelzések során kiderült, hogy magas lenne arra az igény, hogy az egyetemet végzett pályakezdőket is támogassunk egy külön program keretein belül. Nagy lelkesedéssel és tudással indulnak neki a pályának, de kevesebb lehetőséggel találkoznak a piacon. Így létrehoztuk a Start+ frissdiplomás programot is. Itt a bevonzási kampányért voltam felelős, ami szintén éppen az összeolvadás idejére esett.
A munkáltatói márkaépítés feladata is új kihívást jelentett, egy szenior szakértő kollégával közösen kezdtünk dolgozni az MBH Bank munkáltatói márkáján, amihez fel kellett térképezni, hogy milyen értékajánlatot tudunk adni, milyen munkahelyi perszónákban gondolkodhatunk, kik a toborzási célcsoportjaink, hogyan kezeljük az átmenetet, hogyan vezessünk be a piacra az új márkanév alatti munkáltatói márkánkat, ami ugyan a 3 tagbanki hagyományokra épül, de egy közös, még erősebb irányt képvisel. Ma már pedig éppen az eddigi legnagyobb employer branding kampányunk kapujában állunk, így büszke vagyok arra, hogy az MBH Banknál az első lépésektől kezdve egészen a mai, immár rutinszerű munkáltatói márkaépítési feladatokon dolgozhatok.
Mélyvíz volt, nagyon izgalmas időszak, hiszen minden is egyszerre történt, rengeteg mindent tanultunk a folyamat során, amiből azóta is építkezünk. Nagyon hálás vagyok a vezetőmnek, hogy bízott és hitt bennem, hiszen szakmailag máshol nem tapasztalhattam volna meg azt, amit itt az összeolvadás során tanultam.
Mit tanul éppen most?
Az AI terjedése kapcsán a használatára való felkészülés elkerülhetetlen. A cégnél elindult egy Digital Leap nevű program, egyelőre teszt fázisban, amire jelentkezni lehetett. Célja a digitális készségek és kompetenciák fejlesztése, jelenleg több mint 300-an veszünk benne részt. Éppen most érkeztünk el a mesterséges intelligencia modulhoz, melynek alapszintű használatát a mindennapokban is próbáljuk „segítőtársként” alkalmazni, így nagyon érdekel a téma, azon túl, hogy azt gondolom muszáj is vele foglalkoznunk. Konferenciákra is rendszeresen járok, ahol az MI az egyik kiemelt téma, így sokat tanulok ezen a területen.
Milyen készségeket tart fontosnak egy HR-es számára?
A komplex látásmódot, hogy fel tudja mérni, hogy egy-egy folyamat milyen hatással van a szervezeti egészére, például munkavállalói, üzleti, budget, tervezési oldalon és, hogy mi teremti meg a hozzáadott értéket az érintettek számára. Már a gyakornoki első napjaim során megtapasztalhattam mennyit jelent a proaktív hozzáállás és a problémamegoldó-képesség, valamint, hogy tudjunk kapcsolódni a kollégáinkhoz. Fontosnak tartom még a változásmenedzsmentben való aktív részvételt: a fúziós folyamatok során, hogy hogyan lesz a 3 munkáltatói márkából, 3 szervezeti kultúrából, 3 gyakornoki foglalkoztatási struktúrából egy közös irány, ebben az emberközpontú és stratégiai gondolkodás egyaránt nélkülözhetetlennek bizonyult.
Milyen jelentős változásokat vár a jövőben a szakmában vagy azon a részterületen, ahol dolgozik?
Az AI biztosan meghatározó lesz, látom benne a könnyítést a munkavégzés szempontjából, ugyanakkor a szabályozása, a keretek még nagyon képlékenyek. Azt gondolom, hogy az emberi jóváhagyás, döntés még jó ideig fontos szerepet fog játszani.
Munkáltatói márka szempontból, látva a Z generációt, a bevonzási trendeket, biztosan jönnek még új eszközök, amiket használni fogunk majd. Ugye az employer brandig kulcsa mindig az volt, hogy csinálj valami egyedit, tűnj ki a tömegből, amit most már mindenki igyekszik csinálni. Így nem könnyű valóban kitűnni. Nagyon izgalmas kérdés, hogy hogyan tudjuk továbbra is megmutatni magunkat, látszódni, hitelesnek maradni miközben az ingerküszöb egyre magasabban van.
Z generációsként hogy látja a HR szakmát? Milyen szempontból kellene változnia?
A HR-nél jobban alkalmazkodni szerintem kevés szakterület tud, hiszen minden szervezeti változásban van HR érintettség, rá vagyunk kényszerítve, hogy jól alkalmazkodjunk és menedzseljük a változásokat. Szerintem a változásmenedzsmentbe fektetni érdemes, ha egy szervezetnek ebben még fejlődnie kell.
A másik téma a HR stratégiai szerepe, ami a mi szervezetünkben ez egyértelmű, hogy mindennek van lenyomata a HR-ben. Ugyanakkor számos szervezet van, ahol még mindig csak támogató funkciót tölt be a HR, ez pedig akár az üzleti sikerességet is befolyásolhatja. Vagyis a HR-nek ki kellene állnia önmagáért, a vezetőknek pedig felismerni a terület stratégiai szerepét.
Mi/ki volt nagy hatással a szakmai gondolkodásra, működésére?
A munkához való hozzáállásomat a családomból hozom. A nagyszüleim és a szüleim egyértelmű példaképeim a hivatástudat, a munkaszeretet, a munkának a tisztelete szempontjából. Tőlük jön, hogy ha valamit elkezdünk, akkor csináljuk jól.
A karrierem során több vezetővel dolgozhattam együtt, akik nagyon támogatóak voltak, bevontak, felhatalmaztak az önálló munkára. Ugyanakkor ők is beleálltak a feladatokba, amikor éppen turbulens időszak volt, nem csak kiadták felülről az utasításokat. Az elismerés szempontjából pedig fontos, hogy a csapat sikereket nem a saját sikerüknek könyvelik el, hanem tovább viszik felfelé az egyéni eredményeket is. Mindez nagyon inspiráló és példaértékű szakmailag és emberileg egyaránt.
Tőlük láttam a folyamatos tanulás, a tudásmegosztás értékét. Így én is proaktívabban ötletelek, gondolkodom közösen a kollégákkal, szakmabeliekkel. Számos kollegám inspirál a munka során, legyen szó gyakornokainkról vagy akár az évtizedek óta nálunk dolgozó munkatársakról, akik folyamatosan képzik magukat, tartják a lépést a változásokkal, nem mondaná meg róluk az ember, hogy mondjuk 20 éve itt dolgoznak. Összességében nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy számos emberre fel tudok nézni és tőlük sokat tanulni a szervezetben.
Nyitóképen Bakos Dóra
Korábbi cikkeink a sorozatban:
HR Tehetségek 2025: Rózsa Katinka
HR Tehetségek 2025: Bacsó György
HR Tehetségek 2025: Bakro-Mohácsi Krisztina
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Már 24 évesen HR vezetői pozícióba került a Bayer Hungáriánál, most több, mint 500 munkavállalóért felel. Tavaly óta pedig már a multi cég... Teljes cikk
„Képzési és fejlesztési szakemberként az motivál a mindennapokban, hogy hozzájárulhatok a kollégák fejlődéséhez, motivációjához és a... Teljes cikk
Idén megújították a Richter teljes belső kommunikációs eszközrendszerét. 6000 fő számára, 3 telephelyen, a 4 generációból jelenlévő fizikai... Teljes cikk
- Távozik a Citigroup pénzügyi igazgatója 2 hete
- HR Tehetségek 2025: Bakro-Mohácsi Krisztina 3 hete
- VOSZ MultiMentor: program, amely összeköti a magyar cégeket a multinacionális vállalatokkal 3 hete
- Elindult a Talent Bridge országos HR-esetmegoldó verseny – a jövő HR- szakembereit keressük 1 hónapja
- HR tehetségek 2025: Krigel Tamás 1 hónapja
- Indul a Demján Sándor 1+1 program második üteme 1 hónapja
- HR tehetségek 2025: Varga Vilmos 1 hónapja
- Hogyan teheted vonzóbbá a munkahelyedet a digitális térben? 1 hónapja
- Munkaerősokk: ezektől a cégektől küldenek el ezreket az AI miatt 1 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 2 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 2 hónapja


Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja