Megjelent: 3 éve

Szívják a munkaerőt a szolgáltató központok

A nemzetközi szolgáltatásokat nyújtó szolgáltató központokban (SSC-k) dolgozók száma éves szinten 13 százalékkal bővült. Ez derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség éves iparági felméréséből. Az iparágban dolgozók száma évről évre dinamikusan növekszik, mára a szolgáltató központok az autóipar mellett a legtöbb munkahelyet teremtik Magyarországon - írja a piacesprofit.

Jelentősen, 13 százalékkal nőtt a magyarországi szolgáltató központokban dolgozók száma egy év alatt - derül a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) felméréséből. A felmérésben részt vett hazai SSC-k több mint 26 ezer főt foglalkoztatnak, nem terveznek létszámcsökkentést, sőt a válaszadók 80 százaléka további bővülést tervez. Suhajda Attila, a HOA elnöke szerint négy év alatt az idén nőtt a legdinamikusabban a foglalkoztatottak létszáma. A teljes szektorban 2016-ban a létszám már meghaladja a 45 ezer főt- írja a piacesprofit.

Az érintett cégek 27 százaléka a technológiai és telekommunikációs szektorban érdekelt, míg 17 százalékuk az iparban és a fogyasztásicikk-piacon tevékenykedik, és 15 százalékos az ügyfélszolgálatot fenntartó vállalatok aránya. Folytatódott az elmúlt évek pozitív trendje, és a hazai SSC-k közül egyre több nyújt magas hozzáadott értékű szolgáltatást. A vidéki városokat is kezdi felfedezni a szektor: több új helyszínen, Pécsett, Szegeden nyíltak új központok.

Az SSC szektorban közvetlenül foglalkoztatottak mintegy háromnegyede dolgozik Budapesten, emellett Debrecenben, Székesfehérváron és Pécsen is ott vannak az ágazat szereplői. Figyelemre méltó, hogy bár a magyarországi SSC-k 85 százaléka főként európai ügyfeleket szolgál ki, 65 százalékuk több kontinensre nyújt szolgáltatásokat. Suhajda Attila szerint ez a magas arány mutatja, hogy a hazai szolgáltató központok milyen jól ki tudják használni Magyarország kedvező földrajzi fekvését.

Az elnök kiemelte: a Magyarországot sújtó munkaerőhiány ebben a szektorban is problémát okoz, egyre nehezebb tapasztalt, magasan kvalifikált és nyelveket beszélő munkatársakat találni. Elsősorban a nyelvtudás hiánya okoz problémát, mivel ezekben a központokban több mint 20 nyelven nyújtanak különféle szolgáltatásokat a világ minden tájára. A megfelelő szakember-utánpótlás biztosítása érdekében a hazai szolgáltató központok igyekeznek nem diplomás munkaerőt is felvenni és kiképezni. „Ennek tudható be, hogy az idén 26 százalékra nőtt a diplomával nem rendelkező alkalmazottak száma a tavalyi 21 százalékról” - mondta Suhajda Attila. A megfelelő munkaerő biztosítása érdekében minden második hazai SSC együttműködik valamilyen hazai felsőoktatási intézménnyel.
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter