14 cikk a(z) Suhajda Attila címkével:

Szívják a munkaerőt a szolgáltató központok

3 éve A nemzetközi szolgáltatásokat nyújtó szolgáltató központokban (SSC-k) dolgozók száma éves szinten 13 százalékkal bővült. Ez derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség éves iparági felméréséből. Az iparágban dolgozók száma évről évre dinamikusan növekszik, mára a szolgáltató központok az autóipar mellett a legtöbb munkahelyet teremtik Magyarországon - írja a piacesprofit. Teljes cikk...


"Egész egyszerűen nincsen munkaerő" - outsourcing trendek

4 éve Jelenleg száz shared service center (ssc) működik hazánkban. És bár nyílt néhány szolgáltató központ az elmúlt időszakban is, nincs meg az a dinamizmus mint ami a 2000-es évek elejét jellemezte. Mindemellett tény, hogy a szektorban foglalkoztatottak száma évről évre 10 százalékkal emelkedik. De ezt a növekedést inkább a már évek óta hazánkban működő vállalatok generálják újrabefektetéseikkel – nyilatkozta a HR Portálnak Suhajda Attila. A Magyar Outsourcing Szövetség (HOA) elnöke kiemelte: egész egyszerűen nincs munkaerő, pedig egy több nyelvet beszélő senior szakember induló bére elérheti a bruttó 350- 400 ezer forintot is. Teljes cikk...


Meddig marad Budapest a legvonzóbb SSC beruházási helyszín?

5 éve Magas fluktuációval és munkaerőhiánnyal küzdenek az üzleti szolgáltató központok (SSC). A hektikus jogalkotás, a folyamatosan változó adózási és szabályozási környezet, az iparosításra épülő gazdaságpolitika, az oktatási rendszer átalakítása sem kedvez a szektor befektetői megítélésének. Ha a hazai munkaerőpiac nem tudja kielégíteni a dinamikusan, évi 8-10 százalékkal növekedni kívánó iparág igényeit, akkor esélyes, hogy elfordulnak Magyarországtól a szolgáltató központok. Suhajda Attila, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) elnöke szerint gazdaságpolitikai intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy Budapest továbbra is a legvonzóbb SSC beruházási helyszín maradjon Kelet-Közép-Európában. A szövetség elnökét a HR Portal kérdezte. Teljes cikk...


A szolgáltató szektor lehet hazánk kitörési pontja

8 éve A válság miatt egyre több tevékenységet szerveznek ki a cégek szolgáltató központokhoz. Suhajda Attila, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség elnöke szerint megvan az esélye, hogy szolgáltató nagyhatalommá váljunk, noha nem erre az ágazatra fókuszál a kormány gazdaságpolitikája és a bérek terhei sem csökkentek. Portálunknak azt is elmondta, a Távol-Kelet lehet a legnagyobb nyertese az infokommunikációs technológiák elterjedésének. Teljes cikk...


Ilyen munkavállalókra lesz szükség évek múlva

9 éve A jövő a tanult, alkalmazkodásra és együttműködésre képes munkavállalóké lesz - derül ki az IBM Fehér Könyvéből. Néhány év múlva ugyanis az új munkahelyek 30 százalékánál felsőfokú, 50 százalékánál pedig középfokú végzettséget várnak el és az állások döntő részét a szolgáltató szektor kínálja majd. Ezzel a folyamattal értelmetlen szembemenni, mert versenyképességünk csökkenését eredményezheti - nyilatkozta portálunknak a kötetet gondozó Suhajda Attila, az IBM kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója. Teljes cikk...


Suhajda Attila, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség elnöke

9 éve Suhajda Attila az IBM Magyarország kormányzati és egyetemi kapcsolatokért felelős igazgatója. 2005-ben az ő kezdeményezésére alakult meg a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA), amelynek azóta is elnöke. Teljes cikk...


A modern munkásharcos fegyverzete - Hallgassa élőben Suhajda Attila előadását

9 éve Ma reggel 10 órától, az interneten keresztül látogatható a II. Virtuális HR Expo. Teljes cikk...


A szolgáltatók is adnak javaslatokat az Új Széchenyi Tervhez

9 éve A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) több javaslatot is kidolgoz az Új Széchenyi Tervhez - mondta Suhajda Attila, a szövetség elnöke kedden a kormány és az üzleti szféra közötti szakmai konzultáció szünetében tartott sajtótájékoztatón. Teljes cikk...


Pályázat az outsourcing témában írt szakdolgozóknak

11 éve A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) céljai között szerepel, hogy a magyar felsőoktatásban részt vevők között ismertté tegye a szolgáltatásipar, az outsourcing fogalomvilágát és összefüggéseit. Az évente kiírt pályázat célja azon egyetemi hallgatók támogatása, akik ezen a területen készítik felsőfokú tanulmányaikhoz kötődő dolgozatukat. Teljes cikk...


Nemzeti ünnepen is dolgoztatnák a call centereseket

11 éve Szavazásra bocsátották a parlamentben a munka törvénykönyvének azon módosítását, amely a külföldre irányuló szolgáltatást végző cégek esetében nem tenné kötelezővé a nemzeti ünnep munkaszüneti napként való kezelését. A tervezet szerint ez alól kivételt képeznének azok a tevékenységek, amelyek munkaszervezés útján máshogy is ütemezhetők. A rendelkezés hazánkban több tízezer embert érint. Teljes cikk...


Meg kell tervezni a kiszervezést

12 éve Az outsourcing stratégiai fontossága megkívánja az alaposságot és a megfontolt döntéseket. Az outsourcingra készülő szervezeteknek hasznos költséganalízist, munkaerőtervet, és egy komplex üzleti tervvázlatot készíteniük, hiszen jelentős források szabadulhatnak fel, amelyek lekötésére fel kell készülnie a vezetésnek és az alkalmazottaknak. Teljes cikk...


12 pont - Miért éppen outsourcing?

12 éve A szakirodalom szerint az outsourcing nem más, mint az a tevékenység, amelynek során egy-egy funkció vagy egy komplex üzleti terület mindennapi irányítását és koordinálását egy szolgáltatónak adja át a cég. Ez a szolgáltatás egyfajta professzionális szintű segítséget jelent a megbízó cég számára, de nem derül ki annak legfőbb motivációja, illetve a kiszervezhető tevékenységek összessége. Teljes cikk...


Menjünk, vagy maradjunk? - II. Nemzetközi Outsourcing Konferencia

12 éve A Magyar Outsourcing Szövetség (HOA) az idén másodszor rendez nemzetközi konferenciát, hogy ezzel is segítsék a hazai vállalkozások globális gazdaságba való bekapcsolódását. Teljes cikk...


Suhajda Attila: Még nem tisztázott az outsourcing lényege

13 éve Az outsourcing szerepe még nincs megfelelően tisztázva, sokkal inkább kötik a globalizációhoz, mintsem az üzleti folyamatok átszervezéséhez, azaz az üzleti innovációhoz - vélekedett a Világgazdaságnak adott interjújában Suhajda Attila, a Magyar Outsourcing Szövetség elnöke, aki az első hazai outsourcing konferencia kapcsán beszélt a kiszervezés lényegéről. Teljes cikk...