Megjelent: 3 éve

Tart a 4. hullámtól? Így kerülje el a nyomasztó munkahelyi stresszt és a munkatársak tartós távollétét.

Ahogy közeledik a szeptember, egyre többször lehet hallani a 4. hullámról. De vajon hogyan hat ez majd a munkáltatókra és a munkavállalókra? Teherként éljünk majd meg az újabb változás levezénylését vagy már minden gördülékenyen fog zajlani? Hogyan kerüljük el az újabb stresszes szituációkat és a munkavállalók kiégését a mentálhigiénés eszköztár alkalmazásával? Ezekre a kérdésekre keressük a választ Sipos Anikóval, a Training360 tréning üzletágának vezetőjével és persze tippeket is adunk ahhoz, milyen módszerekhez fordulhatunk segítségért a megfelelő és eredményes változáskezeléshez.

Egy esetleges újabb hullám – immár a negyedik – kapcsán akár úgy is gondolkodhatunk, most dől el: eredményesen, gördülékenyen vittük véghez az előző átállást illetve visszaállást, vagy esetleg akad még mit csiszolni rajta. Mi van akkor, ha úgy érezzük, hatalmas teher nehezedik megint ránk?

Ebben az esetben valószínűsíthető, hogy a céges „hullámkezelő” terv nem tökéletes. Már májusban azt javasoltuk partnereiknek, hogy ha megtehetik, mindenképpen hibrid megoldásban gondolkodjanak és ne a teljes visszaállásban. Ez utóbbi ugyanis elindíthat egy újabb stresszfolyamatot, ami rendkívüli megterhelést jelent mindenki számára. Gondoljunk csak bele: tavaly márciusban az okozott komoly stresszt, hogy gyakorlatilag egyik napról a másikra home office-ba kényszerült a fél ország. 14-15 hónap elteltével idén májusban pedig az, hogy sok vállalatnál le kellett bonyolítani a visszaállást. 

A hibrid megoldás esetén mi tekinthető optimális aránynak az otthoni és a munkahelyen való munkavégzés tekintetében? 

A Training360 felmérése alapján a 2:3-as arány tűnik a legelfogadottabbnak, vagyis 2 nap az irodában és 3 otthon, home office-ban, természetesen fontos megnézni milyen iparágban vagyunk és ezt hogyan lehet optimalizálni. Vannak olyan helyzetek, ahol elkerülhetetlen a bentlét, itt fontos a mentálhigiéniára fókuszálni és azzal erősíteni meg az emberek elköteleződését és biztonságát, illetve fenntartani a hatékonyságot. Mindez persze csak egyike azoknak a fontos szempontoknak, melyekre az esetleges 4. hullámra való felkészülés kapcsán oda kell figyelni. Mentálhigiénés állapotunkkal is célszerű egyre többet és tudatosabban törődnünk. 

Munkahelyi környezetben mit jelent a mentálhigiénia?

A mentálhigiénia egy törekvés, ami a lelki és testi egészség megőrzésére fókuszál, magába foglalva a rezilienciát, a pozitív életszemléletet, valamint a stressz kezelést. A mentálhigiénia feladata a lelki problémák, betegségek megelőzése, továbbá elősegíti az egyén pszichés megküzdőképességét, illetve rugalmas alkalmazkodását a változásokhoz. Röviden: egyfajta testi, szellemi, lelki jóllét egyensúlyára törekvő programként működik. Minden vezető tudja, hogy azon kollégák, akik stresszesek, sokkal többet hibáznak, koncentrációs képességük csökken, könnyebben megbetegszenek, ennek következtében rövidebb-hosszabb betegállományba kényszerülnek, és ez tartós távollétet is eredményezhet. Tehát a mentálhigiéné kérdése mind a munkavállaló, mind a munkaadó szempontjából egyre fontosabb az előttünk álló időszakban. Ha a dolgozók lelki egészsége rendben van, akkor többnyire a munkahely is profitál belőle. És igaz ez fordítva is: ha jól működik a szervezet, akkor az a munkavállalók mentális jóllétéhez is hozzájárul. Ez a fajta egyensúly azt eredményezi, hogy hatékonyan, eredményesen és sikeresen működik a szervezet.
 
Mit tehetünk konkrétan a munkatársak, kollégák testi, lelki egészsége megőrzése érdekében?

Rengeteget, hiszen sok olyan eszköz, illetve módszer van, amit érdemes megfontolni és használni. De az is fontos, hogy ezt strukturáltan, konkrét célok mentén vezessük be, hogy a legjobb eredményt érhessük el vele. 

Erre kíván megoldást és segítséget nyújtani a Training360 új, mentálhigiénés nagykövet programja is, amit minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak ajánlunk, akik szeretnének tudatosan segíteni munkatársaiknak ebben a változásokkal teli időszakban, illetve a hatékonyságot, és a pszichés jóllétet kívánják növelni a szervezeten belül. 

  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Sajnáljuk, az ön munkaereje hiányos!

A hazai gazdaság másfél évtized alatt megszokta, hogy vagy a szükségesnél kevesebb, vagy alacsonyabb minőségű munkaerővel kell gazdálkodnia.... Teljes cikk

Ki és hogyan kezelheti a GDPR adatokat kiszervezett bérszámfejtés esetén?

Ki és hogyan kezelheti az általam gyűjtött és tárolt adatokat, ha cégként szolgáltatást veszek igénybe? Hogyan válasszam ki az erre legmegfelelőbb... Teljes cikk

Megbízható Munkaadó díjat nyert a Rossmann

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) éves taggyűlésének keretében május 16-án 37 vállalat vehette át a „Megbízható Munkaadó... Teljes cikk