Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 hónapja

Top 4 tech módszer a sikeres rekrutáláshoz

A legjobb munkaerő megtalálása, megszólítása és rekrutálása önmagában nem egyszerű feladat akkor sem, ha rendelkezésünkre állnak olyan szoftverek, amelyek segítik a munkánkat. Ezekből ugyanis Dunát lehet rekeszteni, a hatalmas kínálatból pedig sokszor igen nehéz eldönteni, hogy melyek az igazán hatékonyak. A partnercégeik által leggyakrabban használt, a munkát megkönnyítő HR szoftverekről ír Szántó András, a Codecool blogjában.

images

1. Programozott hirdetési szoftverek

Ezekkel az eszközökkel hatékonyan lehet eljuttatni a megfelelő üzenetet a jelölteknek a különböző csatornákon. Főleg startup környezetben népszerűek, ahol nincs külön marketingosztály, hanem általában egy marketing szakértő kísérletezik az eszközökkel. A nagyobb cégek ezt a tevékenységet rendszerint kiszervezik marketing ügynökségeknek, de a kisebbek bátran kísérletezzenek velük, ha van jó marketingesük. Utóbbi kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a szoftver használata valóban értéket teremtsen a cégnek, és ne égesse a feltehetőleg amúgy is szűkös marketing büdzsét.

A Wonderkind például mesterséges intelligencia segítségével, a felhasználók netes viselkedését monitorozva targetálja a megfelelő jelölteket - azokat is, akik nem aktív álláskeresők. A hasonló elven működő Joveo algoritmusának optimalizálásával 40%-kal nagyobb hirdetési ROI-t ígér és 50%-kal nagyobb felvételi konverziót olyan csatornák használatával, amelyeken keresztül a legjobb jelölteket tudják megszólítani.

2. Diverzifikált célcsoportok

Számtalanszor merül fel problémaként a nagyon hasonló jelöltek érkezése egy-egy toborzási kampány során, sok hasonlóból pedig nehéz kiválasztani a legjobbat. Különösen az IT szektorban okoz problémát a férfi jelöltek magas aránya egy-egy pozícióra, noha sok cég kifejezetten törekszik a kiegyensúlyozott nemi arányokra. Ezt a problémát igyekeznek orvosolni az olyan szoftverek, amelyek nyelvi szempontból elemzik az álláshirdetések szövegét annak érdekében, hogy minél diverzebb célcsoportot tudj megszólítani velük.

Folytatás a HR Blogon.

Follow hrportal_hu on Twitter