kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Top 4 tech módszer a sikeres rekrutáláshoz

A legjobb munkaerő megtalálása, megszólítása és rekrutálása önmagában nem egyszerű feladat akkor sem, ha rendelkezésünkre állnak olyan szoftverek, amelyek segítik a munkánkat. Ezekből ugyanis Dunát lehet rekeszteni, a hatalmas kínálatból pedig sokszor igen nehéz eldönteni, hogy melyek az igazán hatékonyak. A partnercégeik által leggyakrabban használt, a munkát megkönnyítő HR szoftverekről ír Szántó András, a Codecool blogjában.

images

1. Programozott hirdetési szoftverek

Ezekkel az eszközökkel hatékonyan lehet eljuttatni a megfelelő üzenetet a jelölteknek a különböző csatornákon. Főleg startup környezetben népszerűek, ahol nincs külön marketingosztály, hanem általában egy marketing szakértő kísérletezik az eszközökkel. A nagyobb cégek ezt a tevékenységet rendszerint kiszervezik marketing ügynökségeknek, de a kisebbek bátran kísérletezzenek velük, ha van jó marketingesük. Utóbbi kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a szoftver használata valóban értéket teremtsen a cégnek, és ne égesse a feltehetőleg amúgy is szűkös marketing büdzsét.

A Wonderkind például mesterséges intelligencia segítségével, a felhasználók netes viselkedését monitorozva targetálja a megfelelő jelölteket - azokat is, akik nem aktív álláskeresők. A hasonló elven működő Joveo algoritmusának optimalizálásával 40%-kal nagyobb hirdetési ROI-t ígér és 50%-kal nagyobb felvételi konverziót olyan csatornák használatával, amelyeken keresztül a legjobb jelölteket tudják megszólítani.

2. Diverzifikált célcsoportok

Számtalanszor merül fel problémaként a nagyon hasonló jelöltek érkezése egy-egy toborzási kampány során, sok hasonlóból pedig nehéz kiválasztani a legjobbat. Különösen az IT szektorban okoz problémát a férfi jelöltek magas aránya egy-egy pozícióra, noha sok cég kifejezetten törekszik a kiegyensúlyozott nemi arányokra. Ezt a problémát igyekeznek orvosolni az olyan szoftverek, amelyek nyelvi szempontból elemzik az álláshirdetések szövegét annak érdekében, hogy minél diverzebb célcsoportot tudj megszólítani velük.

Folytatás a HR Blogon.

  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mivel jár a munkáltató megszakítás nélküli tevékenysége?

Léteznek olyan munkáltatók, amelyek tevékenységükből fakadóan folyamatosan működnek, vagy csak rövid időre engedhetik meg a leállást. A... Teljes cikk

AI-vel a rák ellen: interjú Török-Böröcz Annával, a Turbine HR igazgatójával

Milyen egy startup cégnél HR-t vezetni? Török-Böröcz Anna hét évvel ezelőtt egy 10 fős csapathoz csatlakozott HR-esként, most hetvenen vannak öt... Teljes cikk

Hátrább az agarakkal!

A zaklatás kiemelt médiatéma mostanában. Gyakran fennáll a veszélye annak, hogy ha megkérdőjelezünk egy álláspontot, akkor ez a zaklatás vádját... Teljes cikk